• Drake

Bugaboo-tråd nr 21

Nu kanske jag skriver i fel tråd men jag behöver råd. Jag har inte fått svar från Bugaboo (mailat och kollat hemsidan).

Jag flög nyligen med min Bugaboo Cam från Arlanda. När vagnen kom fram hade påsen gått sönder och det ena skumgummi-handtaget hade skurits sönder under flighten. Går detta att byta? När jag kollar reservdelar så finns inte handtagen med där vad jag kan se, och jag har heller aldrig sett dem i butik. Frågade på Babyland också men de visste inte.

Någon här som vet? Har lagat med eltejp men det är ju inte så snyggt

• Drake
    thj skrev 2011-09-29 11:15:47 följande:
    Hej!
    Det går att byta ut till nytt som du fäster på handtaget med en dragkedja  
    Kostar runt 165kr tror jag. 
    Tack! Men det går inte att köpa såna som satt på när man köpte vagnen? Jag vet att man måste montera isär chassit lite men det borde de ju kunna göra i butiken om inte annat.

Var köper man det med dragkedjan?
  • Drake
    straw2008 skrev 2011-09-29 12:14:34 följande:
    Nää tyvärr går det inte o jag skulle reklamera det hos flygbolaget då din vagns andrahandsvärde sjönk till... just det noll.
    Det är ingen fara, vi hade inte tänkt sälja den och när vi använt den till alla barnen så är nog andrahands-värdet ungefär där ändå
    Fröken Småland skrev 2011-09-29 12:32:50 följande:
    Lika omtänksam och gullig som vanligt...

Men jag håller med om att du borde reklamera, dock har jag inte hört något flygbolag som godkänt reklamation i efterhand utan det skall göras på plats.
    Tyvärr så kan jag ju inte gå på SAS då det är Arlanda som hanterar vagnarna. Men de är väldigt oförsiktiga med sakerna så jag funderar på att köpa en billig paraplyvagn så fort hon kan sitta ordentligt så man slipper släpa med sig dyra vagnar på flyget.
  • Drake
    straw2008 skrev 2011-09-29 12:44:27 följande:
    Ah sorry, jag tänker även på att det är svinkallt att hålla i handtaget då det inte har något skum. Inget kul att ha sånt där överdrag på ena sidan o inte på andra? O ska man skära bort det friska skummet på båda sidorna för att överdraget ska sitta bättre...

Överdraget sitter ju löst om man ine har originalskummet under (i alla fall den enda jag sett).

Hade jag chansen att få ett nytt skum eller nytt chassi skulle jag ta det :O)
    Skummet är inte borta, det är trasigt längst in mot mitten (skurits sönder där ca 3-4 cm).
    Mamma Tes skrev 2011-09-29 16:43:40 följande:
    Eldtunga: Det ÄR det flygbolag du flugit med som är ansvarig för hanteringen av bagaget. Oavsett vilken flygplats det gäller. SAS har ersatt oss för resväskor som gått sönder och city airline har ersatt oss för 2 vagnar som blivit skadade.
    Ok. Jag ska flyga med dem igen i oktober, jag kanske kan säga att det var då den gick sönder (liten vit lögn).
    Men de kräver inte att man ska ha en ordentlig transportväska till vagnen då? Jag har bara packat den i påsen de kräver vid specialbagaget, och den verkar gå sönder när de kastar omkring vagnen i lastningen.
  • Drake

Hej, nu är jag här igen med en fråga och hoppas på snabbt svar.

Är det någon som testat att stoppa ner chassit + maxi cosi barnstol (eller liknande babyskydd)  i Bugaboo resväska (den stora med hjul).

Vi ringde en butik här som säljer den och de säger att den bara är gjord för chassi + sittdelen, men jag flyger till Sverige på måndag och måste ha med mig bilstolen i stället.

Eller är det någon som har dessa saker hemma som skulle kunna tänka sig att testa? {#emotions_dlg.flower}

• Drake
    Fröken Småland skrev 2011-10-15 19:38:12 följande:
    Det vågar jag nog tyvärr lova att det inte går. Det är ganska tajt med ramen, måste pusslas ihop på precis rätt sätt för att allt skall få plats. Skall leta fram en bild.
    Attans
  • Drake
    Fröken Småland skrev 2011-10-15 21:37:57 följande:
    Äsch, glömde bilden. Skall försöka fixa det imorgon när jag sitter vid datorn. Eller kolla i mitt galleri under Bugaboo, fast det är några sidor att bläddra igenom.
    Vi har tänkt om. Jag har köpt en begagnad barnstol att ha i Sverige för de få bilresor vi gör där och så köper vi Bugaboo-väskan för  sittdel och chassi när vi reser.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21