straw2008 skrev 2011-09-29 12:44:27 följande:
Ah sorry, jag tänker även på att det är svinkallt att hålla i handtaget då det inte har något skum. Inget kul att ha sånt där överdrag på ena sidan o inte på andra? O ska man skära bort det friska skummet på båda sidorna för att överdraget ska sitta bättre...
Överdraget sitter ju löst om man ine har originalskummet under (i alla fall den enda jag sett).
Hade jag chansen att få ett nytt skum eller nytt chassi skulle jag ta det :O)
Skummet är inte borta, det är trasigt längst in mot mitten (skurits sönder där ca 3-4 cm).
Mamma Tes skrev 2011-09-29 16:43:40 följande:
Eldtunga: Det ÄR det flygbolag du flugit med som är ansvarig för hanteringen av bagaget. Oavsett vilken flygplats det gäller. SAS har ersatt oss för resväskor som gått sönder och city airline har ersatt oss för 2 vagnar som blivit skadade.
Ok. Jag ska flyga med dem igen i oktober, jag kanske kan säga att det var då den gick sönder (liten vit lögn).
Men de kräver inte att man ska ha en ordentlig transportväska till vagnen då? Jag har bara packat den i påsen de kräver vid specialbagaget, och den verkar gå sönder när de kastar omkring vagnen i lastningen.