Inlägg från: Becka 77 |Visa alla inlägg
  • Becka 77

Bugaboo-tråd nr 21

Hej, jag har blivit med Frog. Funderar på att byta sufletten. Men förstår inte hur jag ska ta av själva tyget, hur man tar av hela sufletten eller byter spännena till camspännen. Finns det någon vänlig somkan berätta eller visa hur man gör?

• Becka 77

Ok, men i FAQ:n står det att det räcker med spännena. Fast det blir kanske bättre om man byter både och? Ska jag alltså dra dem utån/från vagnen för att de ska lossna? Vill inte ta sönder nåt... Undrar även om regnskydd. Vilket är bäst? Har hört att Bugaboos egna går sönder när det är kallt, är det sant?

• Becka 77

Sista frågan Kan man använda camens bumperbar till frogen eller måste det vara en frog-bar? Min lilla tjej älskar sin frog och vill helst vara där hela tiden

• Becka 77

Tack snälla Sjukhus Mamman för alla svar Ska prova så snart lillan vaknar... Är ju så sugen på att fixa och dona med vagnen..... Lätt beroendeframkallande! Nån som känner igen sig?

• Becka 77

Hej, Har en frog och har hittills bara använt sittdelen. Men köpte en extra ram för att kunna använda liggdelen parallellt som extrasäng när vi är borta. Märkte då att de två plastbitarna som ska sitta vid huvud- och fotändan saknas... Går det att få tag på? Eller har ni något förslag på hur jag kan lösa det? Har även en "plastbit" över. Ser ut som den i varukorgen fast smalare. Vad är den till?

• Becka 77

Hej medans jag fick sovmorgon lyckades mannen ha sönder det stora mittenspännet (som är fastsytt i klädseln) på vår frog. Vad jag förstår så går det inte att köpa ett nytt spänne löst. Och vårt alternativ är alltså att köpa en ny sittdelsklädsel. Har jag uppfattat rätt? Sen undrar jag om man byter till cam sittdel och ram. Har läst att det kan uppfattas som baktungt på ett frog chassi. Nån som har erfarenheter? För/mot? Och hur mycket mer plats blir det? Tänkte på vintern, åkpåsar och overaller.....Det kanske skulle bli lite mer utrymme.

• Becka 77

Hej, Jag tror inte jag fick svar på min fråga som jag ställde förra veckan. Har en frog vars mittspänne (det som sitter fastsytt i sittdelen) gått sönder. Som jag förstår måste jag byta klädsel. Stämmer det? Undrar även om det är nån vits med att byta till en cam-ram plus klädsel? Har läst att vagnen kan bli baktung... Nån som har erfarenhet?

• Becka 77

Och är det rymligare i camsittdelen? Tänkte på vinter, åkpåsar och overaller. Vinner man nåt på att byta ram?

• Becka 77

Thisissarah -> Har en Voksi urban i vår Frog. Funkar jättebra! Åkpåsen är hur bra som helst. Förra vintern låg dottern i bara pyamas och mössa på kvällspromenaderna ner till -20 grader och var varm och go.

• Becka 77

Thisissarah -> Har den i sittdelen, med den korta överdelen håller den sig innanför sittdelsramen. Min dotter är 18 månader och har mycket plats kvar i det mindre utförandet.

• Becka 77

Hej alla frälsta. Jag har tänkt att skaffa nytt topset och vinterhjul och undrar om nån vet om det blir billigare att beställa från ex England? Har ni någon butik att rekommendera?

• Becka 77
    Asereht skrev 2012-01-04 19:13:43 följande:
    Japp.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se

Kul, men farligt! Då måste jag bara bestämma mig för färg. Så kul att ge frogen en liggdel i annan färg förutom svart.
  • Becka 77

Jag ska skaffa en ståbräda som helst funkar både på frogen och på retrovagnen. Har kollat på Lascals buggy board maxi. Är det nån som vet om det funkar och hur den är i förhållande till Bugaboos egna? Annars får jag väl skaffa två ståbrädor men det vore skönt att slippa.

• Becka 77

Hej, frågade om nån visste om Lascals buggy board maxi funkade på en Frog. Vill bara meddela att det funkar jättebra. Lite svårt att fälla upp den med liggdelen monterad men den är så lätt att ta av så det kan man ev göra ist.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21