• Plly

Bugaboo-tråd nr 21

www.blocket.se/lund/Beebop_Trille_36779696.htm&w=3

Kan inte låta bli att bli grymt irriterad på "kopior", kan man inte komma på någon egen design liksom? Allt förutom ligdelens utformning/design är ju lik, till och med säkerhetsbandet...gaaah

• Plly

Halloj!

Till er som har begagnade buggor vars chassin brakat:
    ...har samlat delar lite här och var till en bugaboo cameleon (gjort det lite till en sport att få ihop en hel vagn ) Köpte två trasiga chassin billigt och reparerade ena på Cykelstaden i vasastan efter rekommendationer...tyvärr gick det sönder igen så jag beslutade mig för att öppna upp lederna i chassit själv...och då har dom "glömt" att sätta tillbaka en av metallarmarna inuti leden på chassit...sjysst!!  
    Dom kunde inte nämna att även plasten i leden var trasig?

Tur man är händig så jag pusslade ihop delarna från två chassin till att få ett fungerande Om det är någon som vill se bilder på hur det ser ut inne i en led eller hur delarna ser ut och hur man lagar själv (finns delar att köpa på ebay) så skicka ett mess. Det är inte svårt!

• Plly
    "Fröken Småland skrev 2011-10-26 08:46:21 följande:
    Hur har det gått för dig? Det låter ju lite skumt för Frog och Gecko har likadan hjul och likadana fastsättning.

Oooh, vad duktig du är! Vet du vad; skulle inte du kunna göra en liten sammanställning med bilder och text så kan vi lägga in det i FAQ-bloggen? (som vi för övrigt måste göra något åt, både rensa ut gammalt, uppdatera nytt och byta "ägare" eftersom Shoe inte är aktiv här längre). Någon som känner sig manad?

Absolut! Kan man hjälpa någon med ett trasigt chassi så blir jag glad Ska ge mig på att fota idag...vart ska jag lägga upp bilderna? Kan jag maila dom direkt till dig tro?

• Plly
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-30 14:55:10 följande:
    Nu är det en fake CAM ute på blocket. Svart och sand. Finns i Botkyrka !
    Får man länka? Såg den idag...men hur ser du att den är fake? tyckte det bara var konstigt att de inte hade bytesrätt eller nåt på den fastän det var från nätbutik (saknar kvitto?)
  • Plly
    Noiis skrev 2011-10-30 15:35:35 följande:
    man får länka så länge det inte är av denna typ: "jag säljer en vagn kolla och köp den"
    men om den inte är din annons så går det kanon bra!!!  
    Den är absolut inte min!
    Här kommer länken dock (som jag TROR är den som Sweetheartno1 menar...snälla rätta mig om jag har fel!)
    http://www.blocket.se/stockholm/Knappt_anvand_Bugaboo_Cameleon_36940809.htm?ca=11&w=1

Tycker den beige färgen är lite konstig, och är inte sufletten lite smal och hög? *spekulerar*
  • Plly
    Noiis skrev 2011-10-30 15:48:44 följande:
    en äkta bugaboo vagn kommer för det första inte med plast på hjulen, inte heller är ramen skyddad med papp som den på bilden.

den konstiga färgen kan iof bero på dålig bild kvalitet men tror snarare att det är dålig kvalitet på topsetet.
    sen de faktum att svart bas inte säljs med silver chassi........ visst kan ju vara felsägning och dom menar grå.. men i detta fall så betvivlar jag att de e så.

Tack för förklaringen!  Tur man inte är ute efter en ny vagn, men stackars den som köper en fejk till ett högt pris
  • Plly
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-30 16:08:39 följande:
    Haha Noiis har ju svarat så bra åt mig !
    Tror att denna har varit ute förut ?!  Jag har anmält den !
    Bra gjort!
  • Plly

Till er som vet allt: Vad är skillnaden på bugaboo Bee och Bugaboo Bee+? Blir tokig....

• Plly
    bohusbebis skrev 2011-11-06 12:48:16 följande:

">

Här är en väldigt tydlig beskrivning. Har haft både Bee+ och nu Bee. Tycker gamla bee är mer prisvärd faktiskt. Mkt bättre sufflett. Bäst m nya tycker jag är att den är snäppet snyggare, bättre att vända och fälla ihop och höj/sänkbart ryggstöd. Men den kostar omkring 2000 mer än den gamla... (minst)
    Tack snälla!
  • Plly
    murresnurre skrev 2011-11-08 11:16:29 följande:
    Jag tänkte höra om ni vet om man kan köpa klädsel till Frog någonstans? Letar efter en helbrun (varukorg, sittdel och suflett) och har kollat både Blocket och Tradera ett tag nu, men inget som kommit upp. Finns det något ställe som fortfarande säljer dem?

Sen undrar jag också om en Gecko-sittdelsbas skulle passa på en Frog? Har hittat olika svar på olika ställen.
    Finns en röd komplett frogklädsel på tradera!
    www.tradera.com/Komplett-bas-till-Bugaboo-Frog--auktion_340819_143242512 
  • Plly
    Sweetheartno1 skrev 2011-11-08 21:31:24 följande:
    Lagerrensning ! Lite billiga bugaboo skötväskorväskor (gamla) och lock till den !
    Det fanns PF topset och typ röd och sand fleece topset !
    Är det du som lagerrensar? vill ha ett pf topset...*dreglar*
  • Plly
    Mammas Kalle skrev 2011-11-08 22:18:06 följande:
    Köpbarn vagn rensar buggagrejer, pf skruvy 500 pix, helt ok:)

Imaj; våga inte skriva för mkt, visste inte hur tydlig man kunde va med sånt i tråden så därför speca jag ibte mer än så :)
    åh jag hittade inget PF, verkar bara finnas rött fleece kvar och det har jag redan... Eller kollade jag på fel ställe?
  • Plly
    huggesmamma skrev 2011-11-11 15:34:54 följande:
    TAck för svar om snöhjul! Låter som en klok investering ändå. Ska kolla blocket!
    Hej! Jag köpte snöhjul för nån månad sen men tycker de är fruktansvärt opraktiska. Man tappar lixom hela grejen med en vagn med svängbara framhjul = lättkörd...Tyckte det blev tungt att styra med snöhjulen så de åkte upp på blocket.
    Jag bor på "landet" och med dåligt plogade vägar om vintern men funkar det inte med de vanliga swivelhjulen så har jag andra vagnar att köra med om jag absolut måste ut i snöstormen...:-P
  • Plly
    Noiis skrev 2011-11-12 14:35:33 följande:
    de e lite så jag tänkte oxå, de e ju inga billiga tyger... men så trist! 
    Superfina! Åhh...*sugen på att köpa*
  • Plly
    saandi skrev 2011-12-09 22:48:46 följande:
    Tomtesufletten var ju supermysig!! Finfinfin!

Nu har jag bombarderat stackars kidzshop med mail:) MÅSTE ha svart varukorg och sittdel!
    Åhhh, jag tycker dom inte svarar på mail, vet inte hur många mail jag skickat med olika frågor men aldrig fått svar? Däremot har jag beställt saker därifrån och det har gått toppen...
  • Plly

En rolig grej bara...den där BAS design buggan som fanns på blocket för ett tag som var helvit förutom framhjulen som var svarta vanliga?...Såg igår en tjej med en vanlig cameleon på söder som hade dom vita framhjulen...hehe. Såg lite lustigt ut...  (nån härinne?)

• Plly
    Lindadjo skrev 2011-12-14 13:47:03 följande:
    Haha, de skulle ha bytt med varandra!
    Tänkte precis samma sak!
    Inte varje dag man ser en bugga med vita framhjul lixom...
  • Plly
    standby skrev 2012-01-10 16:44:58 följande:
    För ett tag sedan frågade jag om tips då min vagn drar åt skogen snett. Provade det thj föreslog vilket inte hjälpte, har heller inte luftdäck som kan vara ojämna som Blue T tipsade om. Men tack för tipsen!

Inser att vagnen måste blivit sned i ramen. Gråter Måste ha skett när vi åkte hit och dit över jul/nyår och det blev tung packning på chassit i bilen. (INTE jag som packade in)

Finns det någon chans att man kan lämna in på sevice och de kan hjälpa mig där tror ni?

Vart servar man i så fall? Vet att en kompis som har UJ servade på Bonti, Odengatan. Finns det ngt närmare Tyresö så tas tips tacksamt emot    Glad  
    Cykelstaden i vasastan servar bugaboos, har gjort det själv där men tyvärr löste dom problemet dåligt (och när jag öppnade upp lederna så saknades det en del...kul!) Men ett snett chassi borde dom greja!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21