• Mynta

Bugaboo-tråd nr 21

Frågar här, ni brukar ju ha koll på det mesta. Skip Hop Saddlebag, har den utgått? Googlar och googlar, men hittar den ingenstans.

• Mynta
    Noiis skrev 2011-12-12 10:49:32 följande:
    kidzshop hade i veckan iaf

Tack! Kollade nu, men de verkar bara ha röda och kamouflage, och ingen av dem i lager. Men Bugaboos egen lilla måste ju vara ganska likvärdig..? Obestämd

Har inte BF förrän i maj, men sitter redan och googlar tillbehör och funderar på färgkombos. Haha! 
  • Mynta
    Fröken Småland skrev 2011-12-14 13:55:04 följande:
    Man kan aldrig vara för tidigt ute! *vet* Drömmer

Nej, det är så va? Har en pojke som blir 4 snart, så det känns underbart att vara inne i vagnsvängen igen! Jag är HELT lyrisk över färger, skötväskor, åkpåsar och så vidare! Sambon är inte fullt lika upphetsad.

Nu är mest den stora frågan, brun eller mörkgrå bas? Jag älskar verkligen den bruna, men man kanske blir begränsad i matchning...? Allt passar ju med mörkgrått, så enkelt är det ju inte med brunt. *dagens i-landsproblem*
  • Mynta

Hm, kanske får bli den bruna då! Den är vansinnigt snygg, och den mörkgrå tycks vara väldigt vanlig (åtminstone här). Kollade på Kidzshop, och det var kostade ju faktiskt inte en förmögenhet att byta heller!

• Mynta
    RocketQueen skrev 2011-12-12 20:24:33 följande:
    Idag kom vår Cam från Pramworld! Så bara en vecka från betalning till leverans. Mycket nöjd

Wow, det var snabbt! Kommer troligen att beställa därifrån framåt våren, bra priser helt klart. Vet du vad frakten kostade?
  • Mynta
    RocketQueen skrev 2011-12-14 16:40:40 följande:
    Frakten slutade på £40 men då var det ju två paket, ett med vagnen och ett med babyskyddet så det är väl £20/paket skulle jag gissa på.
    imaj skrev 2011-12-14 19:57:18 följande:
    Paket från Pramworld brukar gå på £26 om man bara beställer en vagn. De är dessutom snabba och proffsiga om man behöver reklamera något!

Tack! Klart överkomligt, man sparar ju trots det en hel del på att beställa från UK. Såg att vinterhjulen kostade typ hälften mot i Sverige, gillas!

Den bruna basen verkar poppis låter det som!   
  • Mynta

JN - Jag har inte beställt än, men en tjej som beställde alldeles nyss fick den en vecka efter betalning. Riktigt snabbt med andra ord, men det kanske beror lite på vilken färg man väljer?

• Mynta
    J N skrev 2011-12-20 09:41:54 följande:
    Okej. Ja en vecka är ju superbra. Har för mig att det var något liknande med den jag beställde därifrån. Ser verkligen fram emot vagnen :) Blir en All black för vår del :)

Vad ska du beställa för någon?

Det lutar åt en med brun bas och toppset i brunt eller offwhite, men vi får se. Har inte BF förrän i maj, så än är det ingen stress!
  • Mynta
    Lillalyckan Just det, kom inte ihåg vad du hette! Snygg färg du fastnade för också!
  • Mynta

Hur upplever ni att Cam är med vinterhjul på? Känns den ostabil? Tänker att den kanske blir det i och med att den är så lätt och smal.

• Mynta

Broadway - Härligt! Var köpte du väskan? Letat och letat, men den verkar vara svår att hitta...

• Mynta

Åh, får kika! Jag har mest kollat på nätet. Ja, jag har också fått för mig att de inte tillverkas längre, synd.

Ni som provat både Saddlebag och Bugaboos lilla som man fäster på chassit, fördelar och nackdelar? Vilken är bäst?

• Mynta

Vad ska man vara uppmärksam på om man köper en begagnad cam? Har hittat en i rätt färg som också ser ut att vara i fint skick. Den är från 2008. Vad har hänt sedan dess? Några större förändringar?

• Mynta

Hej!

Vad finns det för saker som skiljer en falsk från en äkta Bugaboo? Vad ska man vara uppmärksam på? 

• Mynta
    linaloo skrev 2012-01-20 22:18:00 följande:
    www.bigbaby.se/artikel.php?id=68
    Tack!!

Kunde ha gjort ett KAP igår. Låg ute en Cam i bra skick för 1400 (!!) spänn, men den var såklart såld när jag ringde...   
  • Mynta

Hej på er! Har inte hängt här på tre år, men i eftermiddags blev jag visst Bugaboo-ägare igen... Ser inte ut att vara någon större aktivitet här dock. Sökte på Facebook och såg att det inte verkar finnas någon grupp för Bugaboo-folk. Finns det intresse för en sådan? Typ köp, sälj, byt, prat, visa bilder etc. Jag startar en isåfall.

• Mynta

Ah, är det DÄR ni håller hus!! Misstänkte att det var någonstans, förr skrevs det flera sidor om dagen i den här tråden, men nu har det varit kav lugnt...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21