Inlägg från: murresnurre |Visa alla inlägg
  • murresnurre

Bugaboo-tråd nr 21

Hej
    Jag har tänkt att prova på en Bugaboo och tänkte höra med er experter om ni skulle kunna ge mig lite råd, velar som en galning. Jag har tänkt köpa begagnat då jag inte har råd med en ny.

Jag är himla förtjust i den helgröna klädseln och jag har fått ett erbjudande att köpa en hyffsat billig sådan Gecko. Är dock lite tveksam pga att det inte finns någon bygel, att styret inte är höjbart (min sambo är 1,92) samt att det inte verkar så lätt att byta klädsel på den. Funderar på om dessa saker kommer störa mycket? Är det någon som har erfarenhet?

Ska man då istället kanske satsa på en Cameleon som dock är lite dyrare men både har höjbart styre, bygel och verkar enklare att byta färg på. Vad jag förstått finns det grönt topset till dessa men inte bastyg?

Sen tänkte jag också höra om varukorgen är densamma på alla 3 modeller?

• murresnurre
    Sjukhus Mamman skrev 2011-08-11 16:31:45 följande:
    vad är hyffsat billigt?

Jag gillar gecko men det är som du säger inte lätt att hytta nytt bastyg då det inte säljs längre. Bygel finns inte, men min son har aldrig haft bygel på sina vagnar och de funkar kalas bra. det som är sämst med gecko (tycker jag) är dock att man ändrar läge på sittdelen under sittdelen vilket gjorde att jag lessnade och sålde den + att den är väldigt låg!

Cameleon har fleece toptyg i grönt, dock säljs inte dessa längre heller utan då får man leta beg. eller köpa den "nya" limited edt tyget. själva basen finns inte i grön.
    Varukorgen är större på cameleon än på gecko och frog! hurvida de skiljer sig mellan frog och gecko vet jag inte.
    Är den väldigt låg kanske det inte är så bra för oss eftersom vi båda är långa. Hon vill ha 2000kr för sitt- och liggdel, bugaboo åkpåse och regnskydd för vagnen som är från -07. Tycker jag låter som ett bra pris, eller?

Har även tittat lite på Cameleonvagnar på blocket vilka ligger väldigt olika i pris. Vad skulle ni säga att ett bra pris är? Är det bättre att satsa på en lite nyare eller brukar vagnar från t ex -05 fortfarande vara i bra skick? Är det något speciellt som slits mycket på vagnarna som man bör vara observant på?  .... tusen frågor
  • murresnurre

Tack så mycket för svaren!

Har bara en fråga till Cool. Är det någon skillnad mellan en vagn som är importerad från USA jämfört med en från Europa? När jag köpte min UJ var det nån som sa nåt om att styret på de amerikanska vagnarna inte tål vårt kalla klimat lika bra. Finns det något liknande att tänka på gällande Bugaboos vagnar?

• murresnurre

Jag tänkte höra om ni vet om man kan köpa klädsel till Frog någonstans? Letar efter en helbrun (varukorg, sittdel och suflett) och har kollat både Blocket och Tradera ett tag nu, men inget som kommit upp. Finns det något ställe som fortfarande säljer dem?

Sen undrar jag också om en Gecko-sittdelsbas skulle passa på en Frog? Har hittat olika svar på olika ställen.

• murresnurre

Tack för alla svar!!! Då får jag satsa på en cam-klädsel då istället, gör ju det hela lättare .
     Är förtjust i den gröna basen Geckon har och funderade därför på om den skulle kunna funka på Frogen.

• murresnurre

Hej
    Jag har när jag tidigare tittat in i er tråd förstått att det finns en del fejk-buggor i omlopp på tex Blocket. Gäller detta även Bee + eller bara Cameleon? Funderar nämligen på att köpa en begagnad sådan men vill ju gärna ha en äkta .

• murresnurre

Hej igen, försöker en gång till
    Är det någon som vet om det även cirkulerar fejk Bugaboo Bee + (vet ju att det funnits en del fejk Cam-ar). Vad ska man isåfall kolla på? Ska titta på en i helgen men tycker att den säljs lite väl billigt så blir lite misstänksam, eller så kanske jag kan göra ett klipp .

• murresnurre

Frågade om kvitto när jag pratade med henne på telefonen. Sa att hon hade fått den i present och inte hade det. Vilket gjorde mig mer misstänksam

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21