Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!
    Slänger in en liten fråga.

Är spekulant på en begagnad Bugaboo med cameleon liggdel och frog sittdelar. Är det nåt jag bör tänka på?

• OHs mamma
    OHs mamma skrev 2012-01-08 15:24:16 följande:
    Hej!
    Slänger in en liten fråga.

Är spekulant på en begagnad Bugaboo med cameleon liggdel och frog sittdelar. Är det nåt jag bör tänka på?
    Slängde visst iväg frågan lite snabbt...det är en -07:a.
  • OHs mamma

Frågor till er som har erfarenhet av Bugaboo

- Känns det som att barnet kommer för långt ner?
    - Sitter barnet verkligen bekvämt i sittdelen på t.ex. frog eller cameleon?

- Vad bör jag tänka på vid ett begagnat köp på t.ex. Blocket?

Tack på förhand!

• OHs mamma
    RedTopaz skrev 2012-01-09 13:38:37 följande:
    Skrittens mamma: du kan nog följa samma råd som jag och S07 skrivit ovan. Gissar att det är den i Linköping? (stenkoll på blocket i jakten på svart chassi). Det framgår inte om det är frog eller Cameleon chassi, kolla det. (frogchassi är i mina ögon bättre), jag antar dock att ramen är frog, annars skulle inte frogs sittdelar passa, men kolla för säkerhetsskull. Jag ser att den har Cameleon framhjul vilket är bra, de gamla frog hjulen fjädrar inte lika bra.
    Tack för hjälpen!
    Jag frågade de frågorna, men dessvärre var den redan såld Nu håller jag utkik, har gjort ett skamerbjudande som inte gick hem...men försöka kan man ju alltid! Drömmer
  • OHs mamma
    sweetpea skrev 2012-01-12 11:21:00 följande:
    Det där är ju själva liggdelstyget, som du trär på ramen istället för sittdelstyget. Då blir buggan en liggvagn istället för en sittvagn. Buggan består ju av en ram som du alltså trär olika tyger på för att få ligg- och sittdel. Alla buggor säljes i grundutförande med både ligg- och sittdelstyg.
    Jaha...så det är inte en "färdig" sittdel resp. liggdel? Nu är jag helt förvirrad :P
    Har jag förstått det rätt att man får en ram till sin vagn som man typ bygger om beroende på om det ska vara sittvagn eller liggvagn? Och att man på den ramen trär tyg? Känner mig helt blåst Skäms
  • OHs mamma
    imaj skrev 2012-01-12 11:30:24 följande:
    Skruttens mamma: Precis så är det! En ram, olika klädsel beroende på sittdel eller liggdel! Perfekt om man vill byta färg på tyget så blir det inte så dyrt och tjorvigt
    sweetpea skrev 2012-01-12 11:32:50 följande:
    Du har förstått rätt, men man behöver inte "bygga om" ramen, tyget gör liksom jobbet åt dig.
    Jaha, nu har det gått upp ett ljus för mig Tack!
  • OHs mamma

En fråga till, när de skriver i annonser att vagnen har det "gamla" handtaget eller att handtaget "inte glider"...vad menar dem med det? Är det inte justerbart i höjd då eller?

• OHs mamma
    mysanr skrev 2012-01-12 12:55:11 följande:
    I vilka baby affärer kan man hitta bugaboo säljer tex babyproffsen dem?
    Bor i örebro men kan tänka mig åka till tex sthlm för att titta på en. Man vill ju provköra irl och studera den innan man köper den, fastän det är 99% säkert att vi köper just en sån =)
    Jag bor också i Örebro och barnbutiken Våra små som ligger mitt emot stallbacken och gamla Björnstugan typ. De säljer Bugaboo. Förut gjorde Babyproffsen det med men när jag frågade för ett tag sen så fick de inte sälja vidare dem för att dem sålde för många. Ska ju vara lite exklusivt att ha en Bugaboo Flört
  • OHs mamma
    Lindadjo skrev 2012-01-12 13:02:03 följande:
    Det gamla handtaget har typ vingmuttrar som låser styret i läge, istället för snappfästerna, som ofta glider lite. Vingmuttrarna går väl att dra åt hårdare, så då glider inte styret om man drar den i trappor osv. Både nya och gamla är justerbart i höjd.
    Lindadjo skrev 2012-01-12 13:04:27 följande:
    Nya snappfästerna ska inte glida heller, så skriver de de nya som inte glider så menar de de. Det var tydligen lite vanligt ett tag att styrena gled ifrån sitt läge lite, inget farligt. Men det blev väl en del reklamationer på grund av det, så bugaboo gjorde om fästerna.
    Tack för svaret!
    Lär mig nya saker om Bugaboo hela tiden, spännande
  • OHs mamma
    RedTopaz skrev 2012-01-12 13:32:02 följande:
    Dumma iPad!! Cocoonen ska det stå inte Co. omen....
    Aha, tack för svaret
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21