Inlägg från: emilias |Visa alla inlägg
  • emilias

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Fick tipset att gå in här och fråga er "proffs" =0)

Ska till 99% köpa en Bugaboo Cameleon från 2007 imorgon men undrar om den är värd sitt pris som är
    3000 kr? Det finns kvitto till vagnen och den har enligt annonsen;
    - Slitna swirvelhjul men som fungerar toppen
    - regnskydd+ myggnät bugaboo
    - servicekit
    - åkpåse bugaboo
    - 2 fleecesufletter och toplock
    - madrass till liggdelen.
    - De gamla bakhjulen som pumpas men som fungerat/fungerar utan problem.

Är den värd sitt pris?

Eller är det mer värt att köpa en Frog från 05 för 2300kr med;
    - nya punkteringsfria hjul från 09
    - swirvelhjul från 08
    - åkpåse Bugaboo
    - Vinterhjul
    - Regnskydd och myggnät Bugaboo
    - servicekit
    - vinterhjul
    - Reva i skumgummit på handtaget

• emilias

Vad roligt att så många gillar Frog. Men som ni skriver är den vad jag förstår mindre än Cameleons sittdel, ungefär till vilken ålder kan man använda Frogen? Mina barn har varit "normalstora", varken stora eller små.. Kan man ha vagnen till 1½-2 år om man skulle vilja?

• emilias

Jakten fortsätter =0)
    Vad tycker ni att en Frog från 08::a är värd inköpt i USA. Det som ingår är ligg och sittdel.

??

• emilias

Jag har nu köpt en Frog, tack för er hjälp härifrån!
    Jag har två frågor till om någon orkar svara..

1. Jag skulle vilja köpa till någon ny suflett och undrar om det fungerar om jag bara köper Cameleon suflett eller måste jag köpa något annat till för att den ska passa?

2. Funkar även Cameleons toplock till Frogen? Tycker mig ha sett att det är dragkedja till de på Cameleon men på den Frogen jag har "hakar" man liksom fast toplocket med öglor.. 

• emilias

Juste kom på en till grej..

3. Kan man köpa till Cameleons korg under vagnen (som jag förstått är större) och fästa på Frogen? 

• emilias

Någon som vet om man kan färga sufletten själv i tvättmaskinen med typ såndär färg från Åhlens? Vår suflett är liksom inte så svart längre ;0)

• emilias
    RedTopaz skrev 2012-01-22 16:55:18 följande:
    Det går tyvärr inte att göra med sådan färg som är gjord för naturmaterial som tex bomull och silke. Buggatygerna är 100% syntet. Däremot vet jag att det finns folk här i tråden som svampat sina suffletter med färg, jobbigt och tidskrävande men det verkar ha blivit bra. (om du tvättar suffletten tappar den färgen igen). Lindadjo, hade inte du gjort det?
    Ah synd. Men tack för tipset! Att svampa låter intressant, dock är jag inte så "sysslig" av mig, hur gör man när man svampar sufletten? Vilken sorts färg använder man och någon som vet exempel på affär man kan få tag på sådan?
  • emilias

Åh tack för tipsen! Blir en sväng till panduro imorgon, kan berätta hur reslutatet blir sen =0)

• emilias
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 20:18:29 följande:
    Mmm jag har provat att lyfta den i butiken och den är ju inte så tung men det är ju lättare med mjuklift som man kan bära tätt intill kroppen. Kan man ha mjuklift i?
    Det funkar jättebra att ha mjuklift i! Jag har det nu åt min 1 vecka gamla kille. Tycker det blir mycket mer ombonat nu när de är små, men det håller ju som sagt inte hur länge somhelst. Använder just nu phil n teds mjuklift men den funkar ju  inte i all evighet=liten smidig mjuklift=växer ur den tidigare. Har 'vem babyproffsens mjuklift och den passar också, däremot gillar jag phil n teds bättre då jag inte tycker den är lika sladdrig. Men det är bara en smakfråga, båda passar fint i buggan!
  • emilias

Hej alla experter! Skulle behöva lite hjälp/tips. Vi har en bugaboo frog som vi nu börjat använda och jag har den mycket in och ut i bilen. Däremot så är det vita spännet på ena sidan väldigt trögt och fastnar ofta, det går liksom inte att rucka/dra. Känns som att det låser sig lite (ni vet när man fäller ihop och upp vagnen så drar man de vita spännerna mot sig), är det någon som vet om man kan smörja detta eller något liknande? Jätteirriterande och frustrerande när det ibland kan ta flera minuter innan det vill ge med sig.

• emilias
    Smillas mamma skrev 2012-03-13 15:41:26 följande:
    Nu har jag en CAM, men det låter som om vi har liknande problem, om jag för handtaget uppåt när jag trycker in sidospännena så går det utan problem. Värt att testa?
    Tack! Jag har ni testat ha chassit lite i "gungning"  när jag fäller upp den och då fungerar det. Dock är det irriterande men kanske inget man kan göra åt saken =0)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21