Inlägg från: Broadway |Visa alla inlägg
  • Broadway

Bugaboo-tråd nr 21

Fan fan! Jag som aldrig skulle köpa barnvagn igen är lite sugen på en cameleon. Kan ni tipsa om vad jag ska titta extra på om jag köper begagnat? Min bebbe har redan blivit 4 månader , hur är liggdelen? Vill gärna använda den några månader till innan det är dags att sitta.... Ni får gärna tipsa om varför buggan är så bra så att jag kan övertala mannen!

• Broadway

Ingen som har tips på vad man ska vara vaksam på när man köper begagnat? Typ årtal man ska undvika eller vanliga problem? Har aldrig haft bugaboo innan.

• Broadway

Idag får jag hem min första bugga! Så spännande. Har haft 14 vagnar hittills, vissa underbara och andra mindre bra. Har sneglat på en bugga länge men bor på landet och det är väl inte optimalt. Nu har jag i alla fall köpt en begagnad som jag tänkte ha som extravagn, i bilen. Hoppas den är lika smidig som den verkar!

• Broadway

Lindajo: är nöjd än så länge! Det enda är att den är lite tung. Är van med en Swift som är superlätt. Det bästa hittills är den stora liggdelen, dottern är 5 månader och har gott om plats!

• Broadway

Ok fråga: alla vagnar jag haft snäpper liksom till när man fäller upp dem. Chassit fastnar liksom. Men min bugga gör inte det. Ska det vara så! När jag sätter dit liggdelen verkar den stabilisera sig. Har kollat på olika filmklipp och så men kan inte se om vagnarna liksom klickar till när de fäller upp dem......

• Broadway

Aha vad bra, blev orolig att den skulle braka ihop med bebisen i.....

• Broadway

Hej hopp! Finns det nån bugaboo bildtråd? Behöver lite inspiration nu när jag äntligen har en egen.
    Tips om färger som passar med denimen vill jag ha också!

• Broadway

Åh vad jag gillar min vagn! Det enda som varit negativt är att ingen skötväska sitter riktigt bra. Köpte en skip hop saddlebag idag och den passar superbra! Får helt enkelt bara ta med det mest nödvändiga när jag ska ut.
    Nytt toppset fick det bli också, rosa. Nu ska vagnen provköras i alla terränger. Sålde mina andra två vagnar och hoppas på att klara mig med endast bugaboon.

• Broadway

Mynta: på babyproffsen här i stan fanns det. Både röda och svarta. Har dock hört att de inte görs längre?

• Broadway

Lindadjo: har tänkt att köpa krokar om jag hittar nån fin väska.... Drömmen är en vit väska i läder.... Gillar dock inte bugaboos egna.... Svårt det här!

Ni som vet: är det klurigt att byta till sittdelen? Hittade inget i instruktionsboken om hur man gör..... Får leta film på nätet.

• Broadway

Lindadjo: jag vill helst inte ha någon skötväska. Tycker vanliga är snyggare! Den vita var ju superfin! Måste ta mig tid att leta på något.

• Broadway

Har också testat vinterhjulen och upplever samma sak. Helt värdelösa att köra med tycker jag. Tur att vi inte har snö!

• Broadway

Åh fyndade nytt toppset till min CAM precis. Halva priset! Kanske skulle ha köpt 2..... Det blev limegrönt. Velade mellan det och mandarin....

• Broadway

Åhhh såg donkeyn idag. Har bara sett den på bild innan. Kan man skaffa ett fjärde barn bara för att få köpa ny vagn?

• Broadway

Så sant!!! Att övertala mannen med just det argumentet fungerar nog inte....

• Broadway

Om jag har liten och lätt bebis i vagnen. Ska jag då ha fjädringen på framhjulen längst fram eller längst bak? Eller har det inte alls med bebisens vikt att göra?

• Broadway

Spigg: tack för det! Måste flytta in dem då.

Tycker oxå att det är livsfarligt med allt som går att köpa till. Men mannen är glad för han köper hellre nya tillbehör än en helt ny vagn varje gång jag tröttnar..,..

Köpte dock en uj häromdagen mest för att jag inte gillar att köra buggan i terräng. Skönt att ha en för skogspromenader och annat. Känns som världens bästa kombination med en uj och en cameleon!

• Broadway

Mysanr: bor i Västerås och här säljer de bugaboo på babyproffsen. Måste ju finnas nån återförsäljare i Örebro!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21