Inlägg från: sweetpea |Visa alla inlägg
  • sweetpea

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Ny i tråden. I min hall står en mörkblå Bugga och väntar på bebis med ankomst i februari. Nu när vagnbeslutet är fattat (jag fick välja modell, han fick välja färg) så går jag och funderar på det här med skötväska. Jag inser att det inte är helt livsavgörande, men det är roligt att kolla runt och jag vill så gärna ha en fin. 

Jag tycker om att kombinera blått med brunt och vitt men jag hittar ingen skötväska som är just brun och vit. Jag har hittat en fin brun/vit Oioi på Amazon.com men det känns ju lite riskabelt att köpa en så pass dyr väska som man bara har sett på bild. 

Drömmen vore en skötväska av Svenskt Tenns elefanttyg i brunt och vitt men eftersom jag inte ens äger någon symaskin är det väl bara att glömma...

Har ni någon väska på lur som ni tror skulle passa med en mörkblå bugga? Jag är beredd att kompromissa med färgerna, det finns ju många snygga kombinationer!

• sweetpea

Tack för tips! Jo, det finns en brun-vit svenskt tenn-påse men det verkar ju inte praktiskt alls.

Oioi:en jag tittat på är en Hobo och jag har förstått från flera håll att den är bra.

Jag har kollat på jujube men de har inga mönster som passar klockrent, tycker jag.

Hm...det är ett angenämt problem. Tack för tips!

• sweetpea

Hej igen! Nu slog jag till och beställde den där Oioi-väskan jag kollat på på nätet. Så här ser den ut:

http://www.littledudesanddivas.com/oi6286.html

Den blir nog fin till det mörkblå, tror jag! Jag har en vit-röd-brun filt, och ett barnvagnsband med skummisfigurer i blått, brunt och rött också. Tokmatchat med andra ord!

Det är ju inte en jättetjejig väska heller, så även barnets far kan kanske stå ut med den. Haha.      

• sweetpea
    OHs mamma skrev 2012-01-12 11:16:43 följande:
    Hej!
    Jag är lite nyfiken, har kikat runt på Blocket och många säljer typ mjukliftar till sina Bugaboos...alltså hur fungerar en sån? Har man den i sittdelen eller?

En sån här menar jag:
    www.blocket.se/stockholm/Liggdel_till_Bugaboo...

Det där är ju själva liggdelstyget, som du trär på ramen istället för sittdelstyget. Då blir buggan en liggvagn istället för en sittvagn. Buggan består ju av en ram som du alltså trär olika tyger på för att få ligg- och sittdel. Alla buggor säljes i grundutförande med både ligg- och sittdelstyg.
  • sweetpea
    OHs mamma skrev 2012-01-12 11:23:11 följande:
    Jaha...så det är inte en "färdig" sittdel resp. liggdel? Nu är jag helt förvirrad :P
    Har jag förstått det rätt att man får en ram till sin vagn som man typ bygger om beroende på om det ska vara sittvagn eller liggvagn? Och att man på den ramen trär tyg? Känner mig helt blåst Skäms

Du har förstått rätt, men man behöver inte "bygga om" ramen, tyget gör liksom jobbet åt dig.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21