Inlägg från: DizNick |Visa alla inlägg
  • DizNick

Bugaboo-tråd nr 21

Inte ny bugga ägare, men ska iaf göra den ny;) Planerna som finns är att göra en All Black av denna varelse:

FP topsetet ska dock bort, har aldrig gillat det!

Ska ge mig på att sy suflett till den, finns det någon tråd för tips och ideér? 

• DizNick
    RedTopaz skrev 2012-01-27 21:15:58 följande:
    Nikkie: ska du färga chassit svart? Färga eller köpa ny svart klädsel? Rocket Queen: tack! Bild kommer sen! JN: sjukt avundsjuk!!! Blondie80: jag har maaaassor med idéer! Det är bara att gå in i en tygaffär så är jag igång... Vad har du fär basfärg? Vilken stil gillar du, sportigt, grafiskt, stilrent, romantiskt, lyxigt??
    Det blir färga chassit:) Min bror lackar bilar, så han ska hjälpa mig med det så färgen verkligen sitter! Iom det är aluminium så måste man slipa ner allt och grunda med något speciellt! Sen blir det att färga den bruna klädseln svart å köpa ny suffla:) Ska börja färga nästa vecka å chassit kör vi nästa helt!
  • DizNick
    J N skrev 2012-01-28 08:23:31 följande:
    Gud vad spännande! Lova att lägga in före och efter bilder! :)
    Lovar detta;)

• DizNick
    blueskies skrev 2012-01-29 13:04:13 följande:
    Någon som vet? Går det färga en beige svart med panudor textilfärgen?

Har ni några tips på saker man ska kolla när man kollar på vagnar som är begagnade? Är priset rimligt?
    Japp det går det! Ska själv färga med panduro palett i veckan;) Använd den svarta för ljusa färger!

Jag tycker det är dyrt för en frog! 
  • DizNick
    22Maj2012 skrev 2012-02-03 20:46:01 följande:
    Men om den första kunden inte registrerat den då? Hade för mig att jag läst att man kontaktar Bugaboo direkt..
    Med hjälp att säljaren så kan du ev registrera den! Men i regel har du ingen garanti som 2:a köpare!
  • DizNick

Woho! Idag blir mitt chassi SVART!!!!!!! Håll utkiken i bildtråden så lovar jag lägga in bilder när allt är klart;) Färgar sittdel, varukord, suffla och sittdelstyg svart också.

Blev klar med en ruskigt snygg suffla igår också! 

• DizNick
    RedTopaz skrev 2012-02-04 10:41:50 följande:
    DizNick: vill gärna göea mitt chasdi svart också!! Men håller färhen och blir det jämnt och snyggt!? Du måste berätta sen!!
    Min bror har proffsgrejer och lackerar bilar;) Så ja denna färg håller! Det är inge billig färg från biltema eller liknande;)

Ligger bild i bildtråden nu! 
  • DizNick
    J N skrev 2012-02-04 08:58:30 följande:
    Spännande! Ska absolut hålla koll!
    Bild i bildtråden nu;)
  • DizNick
    imaj skrev 2012-02-05 18:15:17 följande:
    DizNick: Fint det blev!! Men en fundering; Kom du ihåg att färga chassit på den biten som blir när man höjer styret? Eller är det bara jag som ser dåligt eller vill du inte ha det färgat där? Spännande att se det slutliga resultatet sen !!
    Jag valde att inte färga där! Detta pga färgen troligtvis skulle blivit för tjock och det ej skulle kunna användas den delen alls och pga det slitage det skulle bli efter ett tag.  Jag höjer styret ca 5 cm och i den skarven har jag svarta jujube krokar, så det kommer ej synas;)
  • DizNick
    RedTopaz skrev 2012-02-06 23:34:15 följande:
    DizNick, färga min med!! :)
    det kan jag mot betalniung;) skicka pm isf!
  • DizNick

Söndag får jag mina hjul! Glömde dem hor min bror när jag lackade chassit. Då ska ni få en en makeover som heter duga! Inga delar är orörda;)

• DizNick
    caarroline skrev 2012-02-10 10:34:20 följande:
    Någon som vet om man kan köpa en Bugaboo Cameleon med svart chassi och denimklädsel? Alltså ungefär som Denim RED varianten såg ut....
    Tror inte det! Demin är ju en limited. MEn svart chassi men annan klädsel går!
  • DizNick
    RocketQueen skrev 2012-02-16 15:22:17 följande:
    Är det någon som har haft Bugaboos egna skötväska? Jag tycker att den bruna i canvas är sååå snygg och skulle ju matcha perfekt till vår vagn, men är den nåt att ha?
    Jag har en Ju-Ju-Be Be All. Superbra!

• DizNick

Hade ni vågat köpa en Donkey när barnen sitter så här:

Tänker på stora killen. Sufletten är inte högst upp utan kika på den blå ist. Fick inte upp den svarta. Vill att han ska kunna åka till vintern. Helst 1 år till. Men det är bonus då han åker sälla nu. Men vill ändå ha en vagn. Speciellt nu till semestern!

• DizNick
    M y skrev 2012-03-29 09:24:10 följande:
    Nu har jag också blivit ägare till en finfin Bugaboo

Ska bara plugga på allt..... återkommer säkert med 100 frågor.Skrattande

Finns det någon tråd förutom denna där det finns svar lite tips mm?     
    Gå med i gruppen barnvagnar på FB så får du massor av svar och snabbt:)

• DizNick
    Livsfrö skrev 2012-03-29 21:32:14 följande:
    Jag har dragit av låsvajern på min Bugaboo Camelon som jag haft i nästan tre år. Någon som vet vad jag ska göra?

Butiken jag köpte vagnen i har gått i konkurs. Har jag någon garanti trots att det gått så lång tid? Går det att laga själv? Cykelfirma? Barnvagnsåterförsälare/reparatörer??
    Du kan köpa broms som reservdel:) Bara att byta själv eller lämna in den hos en åf för bugaboo!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21