Inlägg från: SötaSarah |Visa alla inlägg
  • SötaSarah

Bugaboo-tråd nr 21

Åh är så sugen på en bugga! Men vill helst ha en ny och det kostar ju EN DEL! :/ Var är en komplett bugga billigast??

• SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-30 11:14:10 följande:
    Billigast är att beställa utomlands, t.ex via Pramworld i England eller Babytrader i Holland eller så kan du beställa den i delar och bygga ihop själv från t.ex Kidzshop här i Sverige. =)
    Blir det mycket billigare i delar? Tänker även då folk säljer delar begagnat och sådär som är fina, är det väldigt krångligt att få ihop dn bra? :)
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • SötaSarah

Nån som har koll på vad frakten kostar på pramworld? Hittar inget :S Fanns ju för 7900 kr ungefär där, då inkl babyskydd vilket jag inte behöver men kan ju iofs spara det till nästa barn som förhoppningsvis kmmer inom 2 år typ. Så är väl lika bra! :D Annars får man väl sälja den.

• SötaSarah
    thj skrev 2012-01-30 20:47:49 följande:
    Det blir en hel del billigare om man plockar ihop en bugaboo, dels kan man välja delar utan liggdel om man inte vill ha den :)

Gissar på att du kan få en bugaboo "utan liggdel för runt 7800kr" om du plockar ihop den :)

Okok men då får man ju allt inkl bilstol för 7900 kr på Pramworld :) Hade det vart ännu billigare kanske de vart värt ;P
    Lillstroem skrev 2012-01-30 20:46:53 följande:
    Har aldrig beställt därifrån själv men tror de tar betalt/kolli..  Säkrast är att maila och fråga dem. =)
    Själv beställde jag från babycare.nl i Holland och vet fler som beställt från t.ex Babytrader.eu.
    Okok ja de va ju billigare på Pramworld + att babytrader hade slut på alla typ :O
  • SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-30 20:46:53 följande:
    Har aldrig beställt därifrån själv men tror de tar betalt/kolli..  Säkrast är att maila och fråga dem. =)
    Själv beställde jag från babycare.nl i Holland och vet fler som beställt från t.ex Babytrader.eu.
    Billigat på babycare om man ändå inte behöver bilstol som medföljer på pramworld! :) Vad kostade frakten från babycare??
  • SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-30 21:37:44 följande:
    22 euro, så typ 200kr. Och de har 5% discount om man beställer för över 800 euro.. så om du ska ha några tillbehör blir de typ gratis. =)
    Okej, låter ju riktigt bra! :) Den va ju billig där. Hur fraktades vagnen? I alla delar? Gick det snabbt?
  • SötaSarah

Åh vet inte hur jag ska göra! Har ju en emmaljunga city cross nu, väldigt stabil och bra. Men ganska osmidig, jobbigt att svänga med 4 fasta hjul och ganska stor bak i våran lilla bil. En bugga är ju betydligt mindre när man fällt skulle jag tro och smidigare. Men överallt läser jag att den är så himla ostabil om man t ex går promenader osv :S Det oroar mig lite! Och att den är jättejobbig att fälla ihop... Kan inte bestämma mig om jag ska byta eller inte! :) Upplever ni buggorna som väldigt ostabila?

• SötaSarah

Jag vet inte, nån "expertrecension" sa att dom är rangliga i chassit och nån tyckte att den åkte i sidled i varje lutning på promenader men det borde väl gå att lösa genom att låsa hjulen bara?

Jag bor inte i nån storstad men går bara på gångvägar eller i stan liksom. Går man nån enstaka gång (hänt en gång på 7 månader kanske) i terräng så kanske man kan leva med det?

• SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-31 09:08:29 följande:
    Näe, den är inte ostabil eller svår att fälla men jag tycker den tar rätt stor plats i bagaget, särskilt med liggdelen på.
    Den blir 90cm på längden så den går t.ex inte in med kortsidan mot sätena framför i vår bil (Kia Ceed Kombi) men den blir väldigt platt å andra sidan med sittdelen på och så kan man luta den den mot stolsryggarna (längs med) och ha massor med plats kvar.
    Du får gå en sväng där du bor och ser du någon med en bugaboo får du fråga allt du behöver veta! Fråga om du får provköra lite osv. =)
    Inte så många som har buggor här :/ Haha! Aldrig sett en på stan här faktiskt...

Ja, det viktigaste är eg att den blir platt. Som det är nu har vi liggdelen i baksätet och chassit fastspänt mot sätena bak men emmaljunga-chassit är ganska tjockt eller vad man ska säga, ihopfällt. Hunden fr det lite trångt. Tror att buggan om man har liggdelen i baksätet (när man har hunden) precis som nu blir mindre och plattare själva chassit om man spänner upp det bakom sätena där... Fast jag vet ju inte men det ser ut så... Kanske t o m går att spänna den med liggdelen och den tar lika plats som bara chassit gör nu så man får hela baksätet fritt...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21