• Milno

Bugaboo-tråd nr 21

Hej på er!

Läst lite i tråden förut då jag funderade på barnvagn :)
    Vem är jag: Relativt ny i Hammrby Sjöstad i Sthlm och fick en liten kille 26/9 förra året och vi älskar våran bugga (lite mindre nu med vinterhjulen men ändock)! Det blev en lite begagnad Red Denim ltd edition som jag blev kär i.
    Nu tänkte jag ställa några jobbiga frågor och ber om ursäkt ifall svar finns någonstans i den väldiga informationsmängden som denna tråd utgör ;) 

Det är så att min sambo skall åka till Kalifornien i slutet på nästa vecka och då tänkte jag be honom köpa med lite grejer till buggan med då det väl (?) är lite billigare och han ändå är där.
    Jag funderar bla på en röd klädsel till sittdelen till sommaren och en röd sommarsufflett då jag fått för mig att det skulle matcha den fina röda bromsen.
    Men jag undrar nu hur det är med sittklädsel, går det att köpa från USA ( dvs är de likadana, tycker jag läst någonstans att det är skillnad)?
    Sedan har jag försökt hitta webbutiker där nu via google för att kolla men jag verker inte vara certifierad surfare för de jag hittar är alla i England, *skäms* någon som känner till någon?
    Sedan är det något annat jag borde passa på att beställa? Någon snygg klädsel som skulle passa eller något annat?
    Parasollet är det något att ha?

Ha det bra! 

• Milno
    Noiis skrev 2012-02-27 09:58:39 följande:
    Det är skillnad på basen i usa vs europa.
    I usa så sitter midjebandet i sittdelen och inte på ramen som dom gör här i eu.
    mao du får extra midjeband utöver de är de i ngen skillnad. 

www.pramworld.co.uk e en bra butik i eng
    Ah, man köper en hel bas och inte bara tyg? Jag har inte bytt till sittdelen ännu utan kör liggdelen så har dålig koll på sittdelen. 
    Pramworld har jag sett men vet du någon bra site i USA? :)
  • Milno

Haha, genom att lägga till Familjeliv i min googlesökning efter internet affärer från USA lyckades jag hitta denna så nu kan jag se vad det kostar därborta :) :
    www.buybuybaby.com/

• Milno

Jag har för övrigt använt IKEAs madrasskydd LEN på nedre delen av madrassen, sedan har jag lagt på en handduk och sedan lakan.
    Men Hippichick bed protector om det andas verkar ju oslagbart :)

• Milno

Hrrm, fråga....
    Har man någon användning för en Bee+ då man har en Cam?
    De var ju rätt snygga alltså....*dreggel* 

• Milno
    22Maj2012 skrev 2012-03-01 23:23:59 följande:
    Bee++ är inte den för liten?
    för liten?
  • Milno
    straw2008 skrev 2012-03-02 08:50:55 följande:
    Vi hade INGEN användning för cammen så fort bee inhandlades :O)
    Jasså? :)
    Jag hade hört att Bee var mer än resvagn? Men verkar sjukt praktisk att fälla ihop och att man kan förlänga ryggstödet.
    Lite småsugen det är ju en supersnygg vagn, såg den i all black, så snygg och sedan med gul sufflett på Bugaboos hemsida, sonen (5mån)  ÄLSKAR gult ( kan vara en period vi får se) :) 

Aja, sambon skulle nog tro jag blivit knäpp om jag ber honom köpa med en sån från staterna....

Nu då jag vart lite inne på gult....det verkar inte finnas nån gul klädsel till Cam heller eller har jag missat nåt? 
  • Milno
    Arlene86 skrev 2012-03-03 01:23:35 följande:
    Bee + All black beställd såhär på kvällskvisten, ett tips!  låt era män dricka lite rödvin och , några glas whisky.....klappat och klart.
    Hahaha (och lite avis ;))
  • Milno
    Lillstroem skrev 2012-03-03 18:15:41 följande:
    Milno: Gul klädsel till Cam har funnits i fleece om jag inte minns fel.. dock aldrig i canvas.
    Tack, såg just en på Blocket men det såg ut att vara en rätt kall gul färg tyvärr.
    Sedan vet jag inte det där med Fleece heller, har en blå fleeceklädsel som jag aldrig använt, kan iof sig vara för att den färgen trots allt inte passar ihop med denimklädseln... 
  • Milno
    Blondie 80 skrev 2012-03-03 22:00:25 följande:
    Eller så får inte mannen bestämma alls . Råkade köpa en Bee+denim igår kväll.
    Haha, så hade jag också gjort om det inte var för att jag är mammaledig just nu, man blir ju inte rik på föräldrapenning prexis :(
     Speciellt inte då man snålar med dagarna eftersom man ju inte vet när man får dagis på det här stället, suck, så dagarna måste kanske räcka läääääänge...
  • Milno

Men....nu måste jag bara beklaga mig lite här...
    Hade ställt in mig på att få bla en röd sommarsufflett o röd klädsel till sittdelen med sambon hem från USA.
    Och så är de SLUTSÅLDA i rött !!! Så kan det gå...
    Han hade grabbat en snack-tray (vad de nu heter på svenska) iaf, men det vart ju lite anti-klimax :( 

• Milno
    Tant Pruselius skrev 2012-03-05 09:11:05 följande:
    Någon som vet om donkeyn kan tänkas komma i all black utförande??
    Aha! Det skulle jag också vilja veta! Eller denim kanske? Gillar jeanstyget på CAM:en skarpt.
  • Milno

Sommaren12: Jag har släpat min liggdel 4 trappor flera ggr när jag hälsat på andra, gör så fortfarande med min 8,5kg klump i :) Ta o testa att lyffta den i en affär vet jag! :)
    Komplement till Johannani: Jag tror att om man har drulleförsäkring på hemförsäkringen så borde väl den omfattas av det (om man har lås på vagnen iaf)? Borde vara värt att kolla med sitt försäkringsbola, min i trygg hansa har ersatt cykel som blivit stulen på stan o stöld av mobiltelefon mm. 

• Milno

Äsch då, det bygger lite muskler :P
    Nej, men det är klart att det inte är supersmidigt, låter nån av proffsen svara på hur det är med mjuklift då jag aldrig kollat det, men det borde ju gå.
    Själv har jag kört  bärsele ibland med från liggdelen eller bara sele utan vagn om jag ska hälsa på någon som har jättetrångt trapphus. 
    Det där med terräng....det beror väl lite på vad man menar med det....grusvägar har jag gått på och det är väl inget problem, har inte gått skogspromenader dock så det kan jag inte säga något om. 
    I stan är det en kanonvagn, såååå smidig!
    Hade dock på vinterhjulen ett tag nu då det var kallt och då var det inte lika roligt  ( man är ju van att kunna svänga o vända så smidigt) det fick mig att inse att jag aldrig ska ha en vagn med 4 fasta hjul iaf... 

Sedan tänkte jag som så då jag köpte vagn att det väl kanske är bäst att köpa en vagn utifrån vad man oftast gör :)

• Milno
    Eve94 skrev 2012-03-06 22:14:48 följande:
    Hjälp!!!! Hur monterar man sittdel??
    Det är inte alls svårt, gjorde just det själv! :)
    Dock jobbigt att beskriva såhär så skickar länken till där manualerna finns att ladda ner:

www.bugaboo.com/user-guides
  • Milno
    Min älskade dotter skrev 2012-03-21 21:31:26 följande:
    Om hon ska sova eller inte störs av att ni täcker igen så skulle jag rekommendera barnvagnsdraperi. Vi höll på med filt ett tag, sen fick jag nog av att det blåste av och inte satt på plats så köpte ett draperi, helt perfekt! Man kan ju dra igen mer på ena sidan om solen är där så täcker man inte igen alltför mkt  heller :)
    Är det något speciellt märke på draperiet du köpt? :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21