Inlägg från: Min älskade dotter |Visa alla inlägg
  • Min älskade dotter

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Jag har en fråga till er som har erfarenhet av bugaboo skötväska... Vad är bra/dåligt??

• Min älskade dotter

Jag har en cam och bor på tredje våningen utan hiss. Jag låter chassit ligga i bilen som står på gården, sen bär jag upp liggdelen. Dotter är nu drygt 10 månader, väger bara 7 kilo dock, men än funkar det okej. Det är inte optimalt, men det funkar.

• Min älskade dotter

Hej! En fråga till er med cameleon, när bytte ni till sittdelen?? Hur stora va era barn, alltså längd och vikt...? Min dotter är snart 11 månader men väldigt väldigt liten för sin ålder...

• Min älskade dotter

Min dotter hatar vagnen om hon inte sover och jag börjar tröttna på att bära henne hela tiden när hon är vaken....
    Hon är ju riktigt stabil, sitter själv utan problem. Kanske dags att byta då, har varit skönt med liggdelen under vintern, lättare att bädda ner henne ordentligt. 

• Min älskade dotter

ja det har varit supersmidigt att ha henne där, iaf nu under vintern :) sen oxå att slippa behöva spänna fast henne o så...men nu börjar hon som sagt tröttna på att inte se nåt.
    Vi har inte haft nån åkpåse då hon använt liggdelen, behöver man skaffa en nu kanske eller funkar det att bädda okej ändå..?tänker att våren är på ingång lixom...

Vad säger ni, underlättar det att ha chassit när man "monterar" sittdelen eller funkar det smidigt ändå? (har chassit i bilen och tänkte slippa springa ut...)

• Min älskade dotter
    FrökenFräken11 skrev 2012-03-13 16:49:32 följande:
    Vill bara säga att när jag äntligen lyckades få iväg ett mejl (tydligen så kan man inte bifoga för stora filer) till bugaboo så var de verkligen super snabba och hade super service! Nya vinterhjul är på väg hem till mig! Glad :)
    Vilken mail skickade du till? jag har handlat från babytrader och måste få tag på bugaboo på något sätt.
  • Min älskade dotter

min dotter sover ofta på mage hemma i sin säng men i vagnen är det inga problem för henne att sova på rygg, hon sover kanon i vagnen!

• Min älskade dotter
    Jennie f skrev 2012-03-21 20:04:54 följande:
    Solen, våren och värmen är här! Lycka!!
    Men då kom ett nytt problem, solskydd.. min fina lilla dam blir tok arg när solen lyser i ansiktet om så bara för en kort sekund. Vad tycker ni är den bästa lösningen? Parasoll, helt solskydd, filt?? eller vad?? 
    Om hon ska sova eller inte störs av att ni täcker igen så skulle jag rekommendera barnvagnsdraperi. Vi höll på med filt ett tag, sen fick jag nog av att det blåste av och inte satt på plats så köpte ett draperi, helt perfekt! Man kan ju dra igen mer på ena sidan om solen är där så täcker man inte igen alltför mkt  heller :)
  • Min älskade dotter

Själv tkr jag draperiet är toppen just för att kunna "ta bort" solen om den skiner rätt in i vagnen. Om barnet sover så kan man ha lite mer förtäckt. Se bara till att ha en glipa och om det är väldigt varmt så går det att knyta upp så det blir som ett tak mer. Bild finns om du går in på länken och sen kollar längst ner typ anvisning eller nåt.. 

• Min älskade dotter

åker utomlands i sommar och tänkte köpa bugaboo transportväska, är den bra? De behandlar ju inte bagage alltför försiktigt vid flygningar...

• Min älskade dotter
    carrosan skrev 2012-04-12 20:25:24 följande:
    Har precis fått hem min bugaboo Cameleon , och handtaget känns löst. Har jag gjort nåt fel eller brukar dom vara så? Känns rangligt...
    det ska svikta litegrann!
  • Min älskade dotter
    Liten sol skrev 2012-04-15 20:04:16 följande:
    Hej alla kunniga! Har i dagarna fått hem vår nya, fina Cam! Det jag undrar över är madrassen till liggdelen. Den ena sidan är ju lite fleeceaktig i tyget och andra sidan lite tunnare i tyget. Är det tänkt som sommar- alt.vintersida eller är det meningen att man har fleecesidan upp oavsett årstid?
    Vi har haft fleecesidan upp både sommar och vinter men kan inte säga om vi gjort fel... Dåligt svar av mig alltså...
  • Min älskade dotter

Samma här, bara när jag ska bära vagnen annars när man använder liggdelen är den bara i vägen. Annat är det nu när dottern använder sittdelen, då är den inte ivägen!

• Min älskade dotter

Hej! Ska köpa en transportväska till buggan men när jag kollar runt verkar det finnas olika varianter av bugaboos väska,stämmer det???

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21