Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

Bugaboo-tråd nr 21

Har köpt en beg. Cam och lyckades precis som Smillas mamma ha sönder och tappa bort lite av det vita plastclipset. Babyproffsen kan beställa hem men de säljs bara i tvåpack och då för runt 140kr. Dyrt tycker jag iom att hela bygeln komplett kostar 280 Jag funderar på att köpa en ny båge och behålla clipset från den gamla som reservdel istället.

han kommer i juni
  • Barbabok
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 20:15:01 följande:

Hmm, vars bor du? Gå ihop? jag bor i sthlm..

Ca 10 mil ifrån Bra idé, fast nu köper vi nog en hel båge och behåller det gamla som reservdel, bebis är inte här än så vagnen ska väl funka i 3 år till, det hinner nog gå sönder fler ggr (om jag känner maken rätt)

Jag blir irriterad att det inte ens går att googla fram ett clip till vagnen, vare sig på engelska eller svenska, någonstans måste det ju tillverkas.. 
    han kommer i juni
  • Barbabok
    saandi skrev 2012-03-07 15:32:49 följande:
    Är det någon som vet hur det är tänkt med bumperbaren till cam? Ska man lyfta i den med bebis i liggdelen eller inte? Är det bara jag som gör det? Ska jag sluta med det på en gång?

Jag fick besked i en annan tråd att det går bra. Bara inte lyfta i bumperbaren när chassit sitter fast i liggdelen, barn i eller ej.
    han kommer i juni
  • Barbabok
    RocketQueen skrev 2012-03-07 18:57:09 följande:
    Så när man lyfter av den ska man hålla i hela liggdelen men det går bra att bära den i bumpern?

Kan ju inte gå i god för det, men så var det sagt ja. Det står inte mycket i bruksanvisningen faktiskt, bara att man inte får lyfta liggdel+chassit i bumperbaren.
    han kommer i juni
  • Barbabok

Vad har ni haft för täcke i liggdelen, bebis beräknad i början av juni. Vanliga sängkläder eller en filt bara?

han kommer i juni
  • Barbabok

Vingmuttrarna togs bort under 2007, jag har en med dom på. De nyare har snäppen man böjer över (googla bilder ser du). En del av dessa nya klämmer inte åt ordentligt och gör att handtaget glider.

han kommer i juni
  • Barbabok

Åh min vagn är inte i bruk än, den står undangömd i källaren bakom massa bråte i väntan på BF Jag kan fråga maken om han orkar göra det.

han kommer i juni
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21