• M y

Bugaboo-tråd nr 21

Gud,vilken lång tråd Skrattandehärligt men svårt att hitta alla svar man söker.

Undrar ifall någon här funderat på att köpa duo vagnen när den kommer och endast använda den till ett barn?
    Och ifall det går att använda den utan den varukorgen på sidan? Alltså så att man får en "vanlig" vagn?

• M y

Någon som vet ifall vagnen kommer i något speciellt utförande 2011 ???

• M y

Någon utav er experter som vet hur man får en sittdyna i ocean färgen ?
    När jag köper en vagn med ocean klädsel eller ett topset i ocean? Jag vill gärna ha en men förstår inte då det står i beskrivningen att sittdynan till vagnen är svart och topsetet är i 2 delar och består av suflett och liggdels lock.

• M y

sara1981 skrev 2011-04-16 15:59:56 följande:
    M y:
    Vad jag förstått så finns det inte sittdelstyg i ocean? Bara suflett och liggdelslock.
    Ok,ja jah förstår då inte hur man får den här som på bilden...där är ju en sittdyna,men i paketet ingår ingen och inte om man köper hela vagnen heller. Någon som vet?
  • M y
    Kavat skrev 2011-04-16 20:00:33 följande:
    Det är ingen dyna det är en sittdelstyg på bilden. Alltså inget under rumpan på barnet utan täcker bara ryggen. MEN.... Sara1981 har helt rätt...
    sara1981 skrev 2011-04-16 15:59:56 följande:
    M y:
    Vad jag förstått så finns det inte sittdelstyg i ocean? Bara suflett och liggdelslock.
    Ser ut så eftersom det står 2 delar... Kan inte tolka det på annat sätt heller.
    Ok och hur får man tag i den då Obestämd Men det är väl en sittdyna där ryggen är i ocean eller är jag helt ute och cyklar nu?
  • M y
    sara1981 skrev 2011-04-16 21:13:12 följande:
    På bilden visas ett sittdelstyg, men det existerar inte i verkligheten som det verkar?
    Ok,då får jag ta och glömma den då Synd,för jag tycker att den är väldigt fin och ska finnas till en Oceanvagn.
  • M y

Någon här som har en vagn i  svart chassi, i så fall undrar jag om färgen lätt går bort när den repas?
    Kanske någon som haft en av varje och kan berätta om för och nackdelar mellan svart och kromad ?
    Någon som bara tycker någonting om dessa två ?

Jag kan alltså inte bestämma mig vilken jag vill ha och behöver er hjälp!

• M y
    thj skrev 2011-04-16 21:32:00 följande:
    Jag tycker den svarta är riktigt tålig precis som den kromade!
    Sen är jag så vansigt kär det svarta chassit,såg en röd cameleon med det svarta chassit igår och WOW så läckert
    det var ..

Kram
    Jag blev direkt kär i den svarta och det lutar mer åt den,har haft två Teutonia till mina andra och de är ju kromade...så jag är rädd att jag kommer tycka att en till i krom blir tråkigt. Svart/röd låter snyggt Drömmer
    annat82 skrev 2011-04-16 21:35:43 följande:
    Har haft och har både och. Har ett svart Cam-chassi och ett frog-chassi som då inte är svart. Har absolut inte lyckats få fler repor på det svarta än det andra och tycker inte det syns heller, men har nog inte fått många repor alls på det, så enligt mig är det ganska så reptåligt. Användningsmässig ser jag därför inte annan skillnad än smaksak faktiskt
    Då kan jag börja med en cam i svart chassi och sen byta till en frog i krom Låter bra!
  • M y
    thj skrev 2011-04-16 21:37:14 följande:

Tyvärr är det inte med ngn skräddarsydd klädsel till sittdelen i Ltd set ..Mig gör det inte så mycket då jag mest är ute efter sufletten (eller var,har inga vagn barn längre ) Snyft!..

Galet dock att produktbilderna är med klädseln ( tror det är på G med ny produktbild utan klädseln)..

Kram

Aha,då kan jag alltså köpa en med ocean och sen köpa det svarta toppsetet. Då har jag en vagn i 2 st. Ltd ?
    Tycker det är fult att visa något som inte finns,för när jag väl har sett något som jag gillar SKA jag ha det till varje pris en nu verkar det som att jag får ge mig
    Kram
  • M y

Hej alla Buggafans,

Är ute efter en Cameleon och undrar igentligen vad som gäller ang. garantin? Måste man ha kvittot? Har hittta en ny på Blocket men utan kvitto,inköpt i Holland. Hur vet man att det inte är en kopia?

• M y

Nu har jag också blivit ägare till en finfin Bugaboo

Ska bara plugga på allt..... återkommer säkert med 100 frågor.Skrattande

Finns det någon tråd förutom denna där det finns svar lite tips mm?     

• M y
    Tibell skrev 2012-04-01 22:06:42 följande:
    Någon kanske kan mäta ett gammalt och någon ett nytt ??
    Den röda markeringen visar hur jag mätte. La ett måttband

Super tacksam för hjälp! =)
    Jag har tagit mått på min som är från 2010,det är 86 cm från hålet i styret till den svarta runda saken ( alltså inte så långt över det silvriga som på din bild) Hoppas du förstår.
  • M y

Tibell: Ska mäta igen när jag kommer hem. Jag köpte min begagnad föra veckan så jag hoppas den är äkta. Fick kvitto från Kidzroom så länge den nu är äkta haha. Var sitter serinumret?

• M y

Nu har jag en Bugaboo Åkpåse i min vagn,funderar på att beställa en baby cacoon men vill veta om det skiljer mycket. Kan man ha en cacoon även till våren/sommaren? Hur är cacoon i storleken?

• M y

Tibell:
    Jag har inte glömt bort att mäta,ska bara få ut vagnne ut bilen först Sambon har kört en runda... men sen så

• M y
    M y skrev 2012-04-04 15:00:00 följande:

Nu har jag en Bugaboo Åkpåse i min vagn,funderar på att beställa en baby cacoon men vill veta om det skiljer mycket. Kan man ha en cacoon även till våren/sommaren? Hur är cacoon i storleken?

Ingen som vet ???
  • M y
    spigg skrev 2012-04-07 20:30:27 följande:
    Cocoonen är för små bebisar, det är inte en åkpåse. Jag skulle inte ha den på sommaren, inte om du tänker i en liggdel på Cam, Frog eller Donkey iaf.

Ok, men vad ska man ha istället? Han är för mig liten bebis ( 6 mån.) För visst kan det vara kallt på kvällarna även vår/sommar - tid.
  • M y

Ok,ja detta är ju då mitt tredje barn men en tredje vagn och jag saknar typ "vindskydd" som Teutonia har tex. Hur man klär barn kan jag :) 

Får kanske sy/ komma på något eget  Yack för all hjälp. 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21