Inlägg från: sophiejennifer |Visa alla inlägg
  • sophiejennifer

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Min pojkvän tänker skämma bort mig med allt jag vill ha pga det är jag som ska svettas igenom sommaren med magen haha. Jag har lite frågor angående Bugaboo Cameleon om nån har lust att svara :)

Finns det nåt negativt med vagnen? Min mamma bor på landet, det finns bra grusvägar - bör man ha vinterhjul fram då när man är ute och går även på sommaren? Vi kommer med största sannolikhet bo i Oslo med bebisen då han jobbar där och vintertid är det oftast mycket is på marken, också bäst med vinterhjul då va? 

Hur hållbara är annars de små swirwelhjulen fram? Slits de fort? Går stötdämpningen i fjädrarna fram lätt sönder?

Och en sak till! Finns det någon sida med mönster för att sy egna sufletter och liknande, tänkte fjäska med min mamma nämligen.

Förlåt för alla frågor, ha det underbart :) 

• sophiejennifer

Åh tack! Det får nog bli så framöver, ta med båda hjulen. Hoppas på styvfrusen stannar i magen till oktober först bara!

• sophiejennifer

Jag älskar plötsligt Pramworld! Vad Babyproffsen tänkte ta 17k för betalar jag nu 10,8k Woho! 

Någon som har mönster till sufletter på cameleon? :) 

• sophiejennifer

Innebär det att man inte får ha vagnen i Sverige? Är det dåligt för barnen på nåt sätt?

• sophiejennifer

Ok. Går det att tvätta bort i maskin, eller är det bara att köpa någonannanstans ifrån istället?

• sophiejennifer

Men då är det själva tyget som är flamskyddsbehandlat då. Det är ju fortfarande äldst mycket billigare att beställa från England, så då får man väl bara ta tyg från Sverige istället :)

• sophiejennifer

Spigg - så marknadschefen på Bugaboo sa att det var helt lugnt trots att de var flamskyddsbehandlade?

• sophiejennifer

Hur är det att köra Donkey i snö då? Går det att låsa hjulen fram, är den jobbig ändå?

• sophiejennifer

Mamma på vift/lilla groda syr upp dynor! Googla hennes namn så får du fram blogg och hemsida. Hon är galet duktig!

• sophiejennifer

Hejsan, 

Tänkte på en grej. Medföljer det madrass till liggdelen eller måste man köpa till en sådan?  

• sophiejennifer
    twistedtofit skrev 2012-10-04 19:20:00 följande:
    Hej alla kloka bugaboo ägare! Jag har köpt en beg bugaboo Cameleon sen 2010. Jag har problem när jag ska reglera sittläget. De vita runda knapparna vill inte låsa och snäppa ut. Någon som haft det problemet? Hur kan man fixa det?

Gå tillbaka några sidor i tråden så tror jag de gav tips på det där :)
  • sophiejennifer

Jag har testat vinterhjulen och de är grymma ute om det är snö eller mycket grus på vägarna - de små slits fort ut av den grus de lägger på asfalten om vintern. Vagnen är såpass lätt att det inte varit ett problem att vinterhjulen inte går att svänga, har de på om jag ska gå en skogspromenad också.

• sophiejennifer

Fy vad typiskt! Kan du inte ringa kronofogden, de brukar ju auktionera ut allt sedan?

• sophiejennifer

Det finns färg för att färga om svart och för att färga om ljusare tyger till svart så de borde gå. Jag har dock aldrig testat men det är väl värt ett försök? På ljusare tyger bör man väl ta två eller tre färgningar tror jag. Hör av dig om resultat!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21