Inlägg från: PopcornMamma |Visa alla inlägg
  • PopcornMamma

Bugaboo-tråd nr 21

ziingo skrev 2012-05-20 22:32:17 följande:
    Ni som använder er av sittdyna till
    camen. Vad är fördelen/nackdelen med att ha en sån?
    Nu har jag precis sålt min cam men har sittdyna i Donkeyn och Bee. Jag tycker att det blir mer ombonat, snyggare, lättare att bara tvätta dynan i maskinen än att fippla med klädseln även om den inte är direkt svår heller. Men jag tvättar hellre en dyna ofta än vagnens tyg.
  • PopcornMamma

Vilken skötväska sitter bra på Bee?
    Fick hem vagnen igår och min SkipHop sitter så långt ned trots barnvagnskrokar, dottern fötter hamnar liksom under väskan och låses fast där vilket resulterar i en mindre glad unge.
    Hon sitter 9 av 10 ggr vänd mot mig, så jag vill ha en väska som hamnar högre upp. Eller finns det något trick för att lösa det med befintlig väska?

• PopcornMamma
    Mollz skrev 2012-05-22 22:22:11 följande:
    PopcornMamma: Har du kollat på bugaboos organizer?
    Ja, den har jag, men är inte såld...Går det att fästa den på annat sätt än på ryggstödet? Fäster jag den där så ser jag den liksom inte, och är rädd att plånbok, nycklar och allt sådant ska försvinna...Annars verkar den smidig till lite mindre saker, men en riktig skötväska känns bäst för vi har alltid en massa saker med oss, tycker jag...Blöjor, ombyten, mellis, plånka, osv.
  • PopcornMamma
    Mollz skrev 2012-05-22 22:26:40 följande:
    Du får massa olika fästanordningar med. Kolla på youtube!
    Den rymmer ganska mycket.
    Aha, tack!
    I beskrivningen som följde med visade den bara ryggstödet som möjligt på Bee och det kändes trist för oss än så länge. Ska genast söka!
  • PopcornMamma
    PopcornMamma skrev 2012-05-22 22:29:01 följande:
    Aha, tack!
    I beskrivningen som följde med visade den bara ryggstödet som möjligt på Bee och det kändes trist för oss än så länge. Ska genast söka!
    Nä, jag letar nog dåligt för jag hittar inget av värde... :-/
  • PopcornMamma

Hur sitter buggans egna skötväska på Bee då?

• PopcornMamma

Jo, jag får upp massor av filmer, men dom visar inte mer än ett användningsområde på Bee, det är så jag menar!
    Dom visar bara hur den sitter på ryggstödet, jag är mer intresserad av om den kan sitta på något annat vis _också_.

• PopcornMamma
    Mollz skrev 2012-06-01 16:33:29 följande:
    Hur har det gått? Jag har en organizer på min framåtvända bee nu om du ännu undrar
    Haha, jodå, men såld är jag inte.
    Vi har Bee framåtvänd nu och då sitter väskan på ryggstödet. Att ha den på handtaget var uteslutet, gick ju inte att ha händerna bekvämt då!
    Men när dottern somnar i vagnen så sitter ju inte väskan så jättebra, då blir det ju till att plocka av den och lägga i varukorgen.
    Men nu när hon bara vill sitta framåtvänd så funkar ju min gamla SkipHop på handtaget också, men inte när hon somnar då...Jag får låta bli att shoppa så mycket att varukorgen blir full, väskan måste få plats den också.
  • PopcornMamma
    BeautifulFlower skrev 2012-06-11 17:49:51 följande:
    Hej ,lillasyster kommer i oktober och jag funderar på att ha en åkpåse från elodie details i liggdelen,kommer det att hålla bebisen varm tror ni? Storasyster ska stå på ståbräda är det tänk,kommer det funka i vinter eller blir det tungt att dra? Vi bor i södermanland och brukar inte ha överdrivet mycket snö. Eftersom hon blir 3 år i december så vill vi gärna testa åkbrädan innan man tänker på syskonvagn..:)
    Här låg lilla trean i en sådan åkpåse i liggdelen på Cam vintern 2011, hon är född i januari. Höll henne varm och go trots att vi hade svinkallt emellanåt. Hon låg antingen med sån där vindät fleece från poP eller lurvoverall från Molo.
  • PopcornMamma
    AnitaAndersson skrev 2012-08-14 18:27:36 följande:
    Till er som har ljusa topset .. vad har ni för erfarenhet av det? Typ offwhite, sand, äppelgröna (den ljusa) etc?

Jag vet inte riktigt om man ska köra på en tråkig svart, men är även sugen på offwhite eller äppelgrön. 

Jag har både offwhite och äppelgrön och trivs kanon med dom!
    Ljust blir det inuti vagnen, men det stör inte dottern som kan somna lätt ändå.
    Smutsiga blir dom inte heller, förutom när en okänd barnhand kletar ned ett dm-stort område med CHOKLAD på den fina gröna sufflan på midsommar!
    Men galltvål fick bort det i tvätten.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21