Inlägg från: metste |Visa alla inlägg
  • metste

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Funderar på att köpa en ståbräda till min bugga, funkar den nya ståbrädan till Frog? Vad är skillnaden på den nya resp gamla?

• metste

Behöver snabbt hjälp från er Bugga kunniga! Jag ska sälja min Bugaboo frog och det är någon som ska komma och titta i morgon. Såklart så händer något, spännet på säkerhetsbältet gick sönder, ni vet den där saken man trycker in på det övre spännet...........hmmm hoppas ni förstår hur jag menar. Vet ni om man kan köpa det eller hur gör man? PANIK!

• metste

Hoppas på lite hjälp och rådgivning här :). Jag ska titta på en begagnad Bugaboo Cameleon från 2008 men har ett utbytt chassi 2011, därför är ju egentligen bara klädseln och hjulen från 2008. De som ingår är även vinterhjul, mugghållare och parasoll. Den har grå bas. 4000 vill de ha för den är det ett högt pris eller är det rimligt? Är det många som haft problem med chassit eller har det blivit bättre?

• metste

Lumikki jag tycker också att det lät rimligt! Men nu kanske jag kan titta på en annan också. Även den från 08 men bytt chassi 09,grå bas offwhite top. vinterhjul, åkpåse och som det ser ut på bilden även en skötväska men det står inte med i texten så jag blir osäker det vill de ha 4800 går säkert att pruta till 4500. Så vad tycker ni vilken hade ni valt. En cameleon från 08 utbytt chassi 11 med vinterhjul, mugghållare, parasoll. Grå bas cerise topklädsel ( vi vet inte kön) 4000. Eller en 08 utbytt chassi 09 med åkpåse, vinterhjul, ev skötväska är lite osäker på det. För 4800 ev prutbart till 4500. Vilken hade ni valt den med nyare chassi lite billigare något mindre tillbehör 4000 eller den med äldre chassi lite mer tillbehör 4800 ? Behöver lite snabb hjälp ska titta på den billigare idag kl 11 :). Det jag kan se som fördel med nyare chassi är att den inte är använd lika länge och kanske inte har slits så mycket på fast den andra har mer tillbehör och en topklädsel som jag föredrar mer eller är offwhite opraktiskt?

• metste

Straw hur kunde du ha turen att hitta en så billig vagn! Den dyrare jag ska titta på är använd av 2 barn och jag antar att den med nyare chassi bara blivit använd av ett barn eller ialla fall chassit. Vad svårt detta är! Jag har iof ingen brådska har inte Bf förrens 7 okt.

• metste

Det blev inget köp, chassit var fint men bumperbaren var borta och varukorgen o mugghållaren var trasiga och lagade men kanske inte så snyggt sen vill vi inte ha med rosa sufflett. Så ikväll ska vi titta på den lite dyrare :).

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21