Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Duntoffla skrev 2010-07-06 17:41:45 följande:
    Hej tjejer!

Det var lääänge sen jag var här. Jag har tidigare bara använt sittdelen till min son men nu väntar jag andra barnet och tog idag fram liggdelen. Undrar nu om det finns något lakanset som passar bra till Buggan? Visst går det att använda bara ngn filt men om man vill ha mer lakanstyp? Och hur funkar egentligen åkpåsarna i liggdelen? Blir det inte väldigt bylsigt?
    Eller ett fint vanligt örngott till "vuxensäng" brukar funka....
  • bohusbebis
    Duntoffla skrev 2010-07-06 19:51:59 följande:
    bohusbebis skrev 2010-07-06 18:45:21 följande:
    Eller ett fint vanligt örngott till "vuxensäng" brukar funka....
    Tack för tipsen! Jag får kolla runt.

Någon som vet ang Bugga adaptern för Acta passar alla Acta Babyskydd?
    Ett litet tips på "filt", vi har ett GRIPSHOLM (sängkläder/textilier å sånt) där vi bor och där har vi köpt ursnygga prydnadskuddeöverdrag. Nu senast ett stickat röd-vit-randigt (lite pippi-tröja-stuk), tänkte jag skulle fodra det med svart trikå så det blir mjukt å skönt... (nu är dottern så stor att jag sprättat upp 3 sidor av kudden, tidigare hade vi hela fodralet som sommarfilt.
  • bohusbebis
    annat82 skrev 2010-07-07 09:07:25 följande:
    Tänkte att man kanske kunde det, men valde att utforska ett alternativ i taget :)
    Så ska se vad Bonti säger annars kollar jag nog med Kawaiikids. Är ganska så kräsen så har jag väl bestämt mig för vad jag vill ha så har jag lite svårt att ändra mig ;)
    Har sista alternativet, släktingar till sambon som bor i USA och kanske kan tänka sig köpa den där till mig. Juat nu är det rätt färg jag måste hitta

Tyckte det var lite synd att NK ska sluta ta in dem, de är tillräckligt ovanliga som de är enligt mig.
    Det är inte denna färg du fastnat för? (inte min annons)
    http://www.blocket.se/uppsala/Skotvaskor_och_Bugaboo_tillbehor_27742809.htm?ca=15&w=3
  • bohusbebis

Ställer denna fråga även här för att förhoppningsvis få svar (har en Bee+):
    En transport-väsk-fråga. Finns det en nyare och en äldre variant på transportväska?? Tycker mig ha sett det i annonser... Nån som har den äldre, isåfall, och kan berätta om den är bra. Var inne i butik idag och klämde på den nya och den är ju verkligen rejäl. Motiverar det isåfall att betala nästan tusen kronor mer för den? Än en begagnad som verkar vara av äldre typ... Vi kommer flyga och ha vagn/väska på flaket på gubbens pickup.

• bohusbebis
    sisterinlaw skrev 2010-07-08 17:46:31 följande:
    Vi funderar på att köpa en PramPack istället. Den verkar vara enklare att fälla ihop än Bugaboo's variant och det är enligt mig en stor fördel på flygplatsen om man vill packa upp vagnen direkt och sedan inte har så mkt övrig packning (som annars kunde stoppats ned i Bugaboo-skalet).

Såg du något i affären som tydde på att även Bugaboos variant skulle vara lätt att fälla ihop?
    Den gick att "vika" ihop något, blev som en liten väska... Tycker tyvärr att PramPack är rätt ful...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-07-08 19:54:59 följande:
    Den gick att "vika" ihop något, blev som en liten väska... Tycker tyvärr att PramPack är rätt ful...
    Har kollat in PramPacken på nätet å så ful är den inte ändå. Å den blir ju himla käck hoprullad... Bee-väskan blev större! Synd att den är så dyr...
  • bohusbebis
    straw2008 skrev 2010-07-08 18:20:42 följande:

Tillbehör till cam o bee till halva priset i heron city, åkpåsar fanns alla färger incl paul frank har jag för mig o babynest till bee. Även resväskan fanns till halva priset.

Fast vem vill ha gamla åkpåsen nu när nya finns liksom....

Tack för tipset! Det blev en ny (fast gamla modellen) transportväska för 722 kr! Det var väl ett fynd!  Hoppas den passar nya Bee+ åxå. Borde den ju göra...
  • bohusbebis
    sisterinlaw skrev 2010-07-09 13:54:44 följande:
    Nej, visst är den inte lika snygg som Bugaboos men så mkt mer praktisk om den är smidigare att vika ihop. Här finns den lite billigare fram till slutet av augusti (har jag för mig att det var): www.babyland.se/skyddsvaska-prampack -barnvagnar_x_13PP1.aspx
    Håller med. Var ju lite mer tilltalande pris förstås. Å såå ful är den inte, det praktiska vinner. Men jag köpte just Bee-väskan för halva priset, så det fällde avgörandet. Fast med PramPacken hade man ju kunnat göra sig av med div andra reseväskor som tar lite plats i garderoben...
  • bohusbebis
    sisterinlaw skrev 2010-07-10 13:27:28 följande:
    Aha! Så då fungerar det inte att vika ihop den nya helt enkelt? Tycker att den ser hård ut nämligen. Äh, då köper vi nog PramPack trots allt, vet inte om jag orkar hänga på Blocket för att hitta en gammal version. Tack!
    Jag pm:ar dig om några tips...
  • bohusbebis
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-07-12 08:16:48 följande:
    Gahhh, mitt parasoll i offwhite har varit ute på promenad med farfar och e lite smutsigt här å var... De andra tillbehören i offwhite går ju och tvätta men hur gör ni med era parasoll?? Hur får ni dem rena?? Sååå tacksam för tips!
    Tvättlappar? Brukar funka på det mesta...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21