Bugaboo-tråd nr 21
Vi hade samma problem med vårt liggdelslock, dock hjälpte det när vi lossade lite på kardborreupphänget, vi hade alltså spänt åt den alldeles för hårt. Kan ju vara värt ett försök iaf.
Idag har vi bytt till sittvagn åt min 5-månaders, vilken succé! Vad bra dom sitter i cameleon fastän de är så små
Dock blir jag lite förbryllad, jag kör med åkpåsen, bugaboos egna, nya modellen, ska man vika den vid huvudet eller hur gör man? Eller är det inte alls så man gör? Tänker just för att hon är så liten/kort. Jag har alltså vikt den dubbel så hålen matchar varandra och trätt ryggselen igenom dubbelt så att säga.. hänger ni med?
Men då hamnar hennes huvud på kanten och det kan aldrig vara korrekt..
Men suck.. bytte till sommarhjulen och nu har chassit börjat gnissla..?! Det knakar och har sig, inte bara när jag går över någon kant utan även när jag bara "går" så att säga.. Det har nog inget att göra med att jag bytt hjul bara att jag kanske inte hört det innan pga allt grus som legat på vägarna.. Men ändå.. suck, kan man göra något? Jätteirriterande är det iaf.. Kan det bero på att jag haft skötväskan hängt på handtaget? Den är inte übertung men inte heller särskilt lätt..
Har köpt silikonspray så ska väl försöka smörja lite.. se om det hjälper. Nån som varit med om samma som har tips?
Jag börjar fundera på om det är fel på selen på min Cam. Hur fungerar era? Går det att spänna åt dom? Eller ska jag kanske säga, spänna åt dom och dom stannar så? Jag får spänna mina varje gång men när åkturen är slut så är de på max igen = min dotter krånglar lätt ur armarna och sitter bara fast med midjebältet.
Det är alltså inte själva spännet som man knäpper utan banden man reglerar, blev lite rörigt