Inlägg från: Äntligen dax |Visa alla inlägg
  • Äntligen dax

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Jag chansar och slänger in en fråga här istället för att starta en ny tråd. Ni behöver såklart inte svara om ni tycker att jag tränger mig på i er tråd. Jag har nämligen blivit helt frälst i Bugaboo och vill ha en cameleon till vår tvåa som kommer i januari. Finns det någon här som köpt sin vagn via någon utländsk nätbutik och kan ge en referens? Jag har kikat lite på nätbutiker i Holland och hittat priser mellan 765-899 Euro vilket är betydligt billigare än i Sverige men känner mig lite feg så det skulle vara skönt med lite tips

• Äntligen dax
    Lillstroem skrev 2011-10-02 16:02:05 följande:
    Jag handlade från babycare.nl och det funkade fint... Snabb leverans och bra mailkontakt, hyfsat billig frakt, har beställt lite mer saker därifrån sen och har bara gott att säga om dem.
    Tack för svaret! Har hört fler här på FL som handlat därifrån så det verkar ju faktiskt som en sida man skulle våga sig på. Priset ligger för närvarande på 849 Euro så det är ju helt klart billigare än i Sverige.

Billigast jag hittat är en sida som heter babyhuyswebshop.nl som just nu tar 765 Euro. Men jag vågar inte riktigt även om jag hittat bra recensioner på internationella sidor. Litar nog mest på vad som sägs på FL faktiskt
  • Äntligen dax
    Brook123 skrev 2011-10-02 16:23:23 följande:
    Vad innebär Bugaboo cameleon + som säljs för 849 på babycare.nl?
    Jag vet inte heller vad cameleon + är men det verkar vara någon uppdaterad variant med någon liten ändring iaf.
  • Äntligen dax
    s07 skrev 2011-10-02 17:15:34 följande:
    Pluset Står bara att det är clipfästen på hantaget, punkteribgsfria däck ...dvs inget nytt egentligen
    Ok, något som funnits länge egentligen? Då behöver man iaf inte bry sig om det när man kollar runt och jämför.
  • Äntligen dax
    Lillstroem skrev 2011-10-02 20:03:37 följande:
    De har ju 5% discount på allt över 750 euro så man kan säga att frakten blir gratis därifrån.

Vet inte hur valutakursen ser ut nu men det är nog bra att jämföra med t.ex pramworld och se om det går att hitta billigare.

När vi beställde så fick vi vagn + vinterhjul inkl frakt för 7700sek men nu har euron blivit dyrare och även grundpriset på vagnen.

En annan butik är ju babytrader.eu, de tar 799 för vagnen nu.
    Jo båda de butikerna har jag på min lista. Har sett bra referenser från båda men funderar på att våga beställa från babyhuyswebshop som tar 765+ frakt = 805 Euro totalt.

Problemet nu är att jag och maken inte kan komma överens om färg. Vi vill båda ha brun bas men jag vill ha sandfärgad top och maken tycker att det är jättetråkigt. Han vill ha en orange top men jag känner mig lite orolig för att det blir svårare att sälja vagnen om man går bananas med färger. Känns som att alla vagnar på blocket är mörkgrå + sand så jag gissar att det är vad folk vill ha.
  • Äntligen dax
    s07 skrev 2011-10-03 08:36:16 följande:
    Nu ska jag försvara de glada färgerna- orange är otroligt bra vintertid- jag hade orange fleece till brun bas och fick massor med uppskattande kommentarer från bl.a. Bilister för god synlighet. Och folk tyckte allmänt att vagnen var färgglad och fin. Till våren bytte jag till toppset i sand. Mitt förslag är att köpa orange fleeceset begagnat och beställa ny sandfärgad set. Orange oftast billigt köpa beggat.
    Kul att höra att du trivts med orange. Tror säkert att jag kan vänja mig med det . Men av någon anledning blir man ju väldigt påverkad av det man ser och jag tycker alla vagnar är väldigt neutrala. Måste nog kika runt på begagnade topset. Har nog inte råd att köpa två olika nya tyvärr.
  • Äntligen dax
    jakthustru skrev 2011-10-03 09:30:02 följande:
    Jag har precis fått hem min cam (som jag tjatat om, hihi) från Babytrader.eu Jag hade den hemma efter sex dagar och det blev 8300 inkl frakt lattehållare och organizer. Jag har hört mig för mycket ang. ev. reklamationer och här har det varit några foto på defekten via mail, sedan ersättning utan problem eller tvång att skicka tillbaka det trasiga.
    Funderar på att beställa därifrån ändå. Skiljer bara några hundralappar och då vet jag att det funkar med reklamationer också.
  • Äntligen dax
    AnPa skrev 2011-10-03 10:37:29 följande:
    Brun offwhite är galet snyggt! Om du vill ha mer neutralt menar jag. Jag gillar inte sandtop öht.
    Tycker också att offwhite är jättesnyggt. Tänkte nog mest att sand är lite mer praktiskt ur smutssynpunkt. Gissar att man riskerar att smutsa ner den när man lastar i och ur bilen. Fast det kanske är lätt att tvätta suffletten?
  • Äntligen dax

Ser i trådstarten att ni skrivit att man inte ska fråga om begagnatpriser men jag chansar och frågar ändå vad man brukar få ge för ett begaganat topset? Visst kostar det ca 1200 kr nytt? Är det någon prisskillnad på canvas och fleece? Är helt lost märker jag...

• Äntligen dax
    s07 skrev 2011-10-03 17:38:00 följande:
    Toppset kan man få för allt mellan 100 och 700, beroende på popularitet, exklusivitet osv. Bugaboo specificerar cancer/ fleeceegwnskaper på hemsidan tror jag!
    Hmm...hittar inget om topseten i fleece någonstans. Inte på deras hemsida eller i någon svensk nätbutik. Är det en originalprodukt?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21