Inlägg från: Smillas mamma |Visa alla inlägg
  • Smillas mamma

Bugaboo-tråd nr 21

Hej hoppas det är ok att ställa frågan i denna tråd (och att ngn har svaret) :) min kusin har också en Bugaboo men råkade slänga "plattan" till varukorgen när hon packade upp den x/ någon som vet var man kan få tag på en ny?

• Smillas mamma

RedTopaz - ha ha tänkte inte på det :) tack för svaret! Thj- hon sa att hon slängde allt förpackningsmaterial, det var när hon såg min vagn som hon insåg att varukorgen inte ska vara så sladdrig.. X)

• Smillas mamma

Måste fråga er Bugaboo kunniga ; har ni hört talas om nån som haft problem med bumperbaren eller vad den heter, när vi använde liggdelen var det inga problem men när vi bytte t sittdel så är det som om bumpern är bredare än ramen och man måste liksom trycka ihop den Och verkligen KÄMPA för att få i den :(

Nu när jag skulle sätta i bumpern så var ena plastgrejen med fjädern borta (!?!) och den är alltså trasig nu :(

Vi var och kollade andra grejer och testade då en ny bumper (tänkte vi måste köpa ny) och den klickade i hur lätt som helst! Vad kan ha hänt med vår? Varför var den så trög(bred!)? Är det något man kan reklamera? Har nån av er hört nåt liknande?

300 för en ny är så sjukt onödiga pengar känns det som men man lär ju inte kunna köpa en ny plastgrej va?

Det är en CAM.

• Smillas mamma
    Lindadjo skrev 2012-02-28 10:56:29 följande:
    Det är ju för att du har remmen (med öglorna) runt ramen nu, den drar ju ihop ramen. Liggdelen hänger ju bara löst på ramen så att säga. Jag använder inte bumpern än. Hade den inte på liggdelen då jag tyckte den var ivägen, och än så länge när han sitter i åkpåsen så känner jag inte behovet av den.

Alltså det intressanta är ju att vi var i en butik och provade en bumper som klickade i hur lätt som helst.. Vår är fort. "för stor".. Hmmm
  • Smillas mamma
    standby skrev 2012-02-28 08:24:10 följande:
    Smillas mamma - jag är rätt säker på att det går att köpa som reservdel t bumperbaren, det har diskuterats här i tråden tidigare.

Kolla m kidzshop.se de verkar ha koll på allt gällande Bugaboo.

Tack för tips! Ska kolla upp det! :)
  • Smillas mamma
    thj skrev 2012-02-28 19:11:06 följande:
    Det går att köpa de små vita sockerbitarna att köpa löst till bågen, de kommer med en fjäder och kostar runt 65kr st tror jag :)

Tack för svar alla!

Thi var någonstans? Är det kidzshop.se? Frakt? Finns det nåt ställe där de brukar ha fraktfritt eller koder för fraktfritt?
  • Smillas mamma
    Barbabok skrev 2012-02-28 19:27:09 följande:
    Har köpt en beg. Cam och lyckades precis som Smillas mamma ha sönder och tappa bort lite av det vita plastclipset. Babyproffsen kan beställa hem men de säljs bara i tvåpack och då för runt 140kr. Dyrt tycker jag iom att hela bygeln komplett kostar 280 Jag funderar på att köpa en ny båge och behålla clipset från den gamla som reservdel istället.

Hmm, vars bor du? Gå ihop? jag bor i sthlm..
  • Smillas mamma
    standby skrev 2012-02-28 19:41:23 följande:
    thj - visste väl att du skulle komplettera med ett fullständigt svar där :)

Den här tråden är ju bara den bästa när det gäller att få svar på frågor!

• Smillas mamma
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 00:17:20 följande:
    -----------

Nu när jag skulle sätta i bumpern så var ena plastgrejen med fjädern borta (!?!) och den är alltså trasig nu :(

300 för en ny är så sjukt onödiga pengar känns det som men man lär ju inte kunna köpa en ny plastgrej va?

Det är en CAM.

Ville bara göra en uppföljning på detta. Var på barnbutiken Södermalm (min är inköpt på barnbutiken heron city men de har lagt ned) och frågade vad man kunde göra, de hade reservdelen ("sockerbit" och fjäder) inne och fixade problemet på en gång och utan kostnad. Skönt med bra service! :)
  • Smillas mamma
    emilias skrev 2012-03-06 20:41:43 följande:
    Hej alla experter! Skulle behöva lite hjälp/tips. Vi har en bugaboo frog som vi nu börjat använda och jag har den mycket in och ut i bilen. Däremot så är det vita spännet på ena sidan väldigt trögt och fastnar ofta, det går liksom inte att rucka/dra. Känns som att det låser sig lite (ni vet när man fäller ihop och upp vagnen så drar man de vita spännerna mot sig), är det någon som vet om man kan smörja detta eller något liknande? Jätteirriterande och frustrerande när det ibland kan ta flera minuter innan det vill ge med sig.

Nu har jag en CAM, men det låter som om vi har liknande problem, om jag för handtaget uppåt när jag trycker in sidospännena så går det utan problem. Värt att testa?
  • Smillas mamma

Lämnade min cam oövertäckt utomhus i ngra minuter och självklart kom en dum fågel och sket i den x(

Tur i oturen var det "bara" på dynan (sittdel) så det borde ju gå smidigt att rengöra. Några tips? hänt ngn fler som kan dela med sig av sina erfarenheter? Är det bara att spraya m tabort och tvätta?

Tack på förhand! :)

• Smillas mamma
    Hejåhå skrev 2012-07-15 19:18:11 följande:
    Dynan kan du väl tvätta i 30 grader? Allt tyg på camen går att tvätta i 40 grader.

chaii skrev 2012-07-15 20:15:54 följande:
    Smillas mamma: Alla tygdelar, sittdel, suflett, dyna, varukorg osv ska tvättas på 30 grader utan sköljmedel! Ta ur den lilla skumdynan ur sittdelen om du tvättar den och ta ur pappskivan ur varukorgen.

Tack för svar! Blir en tur i tvättmaskinen :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21