Inlägg från: Emmelinan |Visa alla inlägg
  • Emmelinan

Bugaboo-tråd nr 21

Nagon som vet varfor frog har utgatt? Later ju lite suspekt,... att det ska finnas nagot fel med den och att den darfor inte ska saljas langre...

• Emmelinan
    Stargirl skrev 2010-11-01 18:18:15 följande:
    Varför? Det var inget fel med den. Den såldes i 6 år och sen slutade den att säljas överallt förutom i USA och Israel. Varför ska det vara fel med något för att företag vill sluta med en modell och lansera en annan?
    Det maste absolut inte vara nagot fel! =) Jag visste inte hur lange den hade funnits (ar HELT ny pa det har med barnvagnar!) och vill vara 100% saker pa vad det ar jag koper innan jag koper en sprillans ny barnvagn for sa pass mycket pengar som en bugaboo kostar. Det ar allt! =) (tankte da att det ar lattare att forsakra sig om detta genom att fraga i den har traden dar det tycks finnas sa mycket kunnigheter och erfarenheter om dessa vagnar an att forsoka googla runt for att hitta ett tillfredsstallande svar. Flört)
  • Emmelinan

Jag bor i USA sa maste leta vagn (ny som begagnad) har over. Men tack anda for tipset! =) (jag tror dock att vi kommer att satsa pa en ny vagn sa vi far garantin osv med oxa.)

• Emmelinan
    Bellbox skrev 2010-11-01 19:05:15 följande:
    vad kostar den i USA?
    630 dollar fran deras egna hemsida.
  • Emmelinan

Har i USA skiljer det ratt mycket i pris mellan en frog och en cameleon, men nar jag tittar pa demon sa ser jag inte nagon storre skillnad vagnarna emellan... Vad ar den stora skillnaden egentligen som gor cameleon sa mycket dyrare?

Jag har iaf foralskat mig i frogen och tanker -- som det ser ut nu -- satsa pa en sadan! =)

• Emmelinan
    Fröken Småland skrev 2010-11-04 18:18:28 följande:
    Den främsta skillnaden är att Cameleons handtag är ställbart i höjdled och det är inte Frogs. Sedan har Cameleon ställbar fjädring på framhjulen. Frog har självklart också fjädring men den är inte ställbar beroende på last. Skiljer lite grann på tygerna också; Frogs innertyg är quiltat. Och så är Frogs ram fem cm kortare så den är inte fullt lika stor med andra ord. Ja, det var nog det hela.
    Ok, tack! =)
  • Emmelinan

Jag har nu bestallt en frog (ville inte bli utan nu nar de ska sluta producera dem i slutet av aret -- TANK om de skkulle raka ta slut innan man far tummarna loss! Lika bra att sla till! Skrattande). 4264 kronor inkl frakt! Vad jag har uppfattat det som ar det ett bra pris, sa jag kanner mig nojd! Vi valde en orange sa vi syns i trafiken eftersom vi bor i stan. Glad

• Emmelinan

På Frogen kan man ju ta av framhjulen (de små alltså) och bara köra på två, hjälper inte det i snö?

• Emmelinan

Igar anlande min bugaboo! =) (det ar bara dryga 5 manader kvar tills vi far anvandning for den. Men den stinker ju plast och kemikalier sa det ar bra att vadra! ;o)

Ar bugaboon (frog) lagre an andra vagnar? Eller har jag fatt fel for mig?

Blev LITE forvanad over att man bygger ihop bassinett-delen via kardborre-band! Men jag antar att det ar slitstarka band sa bebisen inte bara ploppar ur ratt vad det ar!... =P

• Emmelinan
    Emmelinan skrev 2010-11-10 18:08:12 följande:

Igar anlande min bugaboo! =) (det ar bara dryga 5 manader kvar tills vi far anvandning for den. Men den stinker ju plast och kemikalier sa det ar bra att vadra! ;o)

Ar bugaboon (frog) lagre an andra vagnar? Eller har jag fatt fel for mig?

Blev LITE forvanad over att man bygger ihop bassinett-delen via kardborre-band! Men jag antar att det ar slitstarka band sa bebisen inte bara ploppar ur ratt vad det ar!... =P

Den stinker inte langre. Det var bara PRECIS nar man packade upp den. Men sen ar jag oxa overkanslig for saker som luktar det minsta lilla onaturligt... ;o) Och lite, LITE var det nog mer jag som ville ha en ursakt att ha den uppackad och staendes pa vardagsrumsgolvet ett tag. :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21