Inlägg från: acento |Visa alla inlägg
  • acento

Bugaboo-tråd nr 21

Håller på att titta på att köpa en bugaboo cameleon. Är sugna på den i demin. VI har hittat en begagnad och nu undrar jag om man kan köpa sufflett i demin eller är det helkört att hitta en sådan om man tycker att den blir för solblekt, i och med att den är begagnad från början?

Eller är det bättre att köpa en i de "vanliga" färgerna så man kan byta ut sufflett m.m. utan att behöva tänka på om man får tag i det eller inte??

• acento

Någon som vet vart man kan köpa topset till cameleon med paul frank? Hittar bara ett i militärgrönt som finns att köpa men har sett bilder på massa olika?  

• acento
    RocketQueen skrev 2012-04-23 21:56:38 följande:
    Nån som vet om Skip Hops Duo Deluxw sitter bra på Camen? Väljer mellan en sån eller Buggas egna skötväska, har lite beslutsångest...

Vi har den till våran Cam, funkar kanon tycker jag! Det enda är att jag saknar lock över... Men det kan ju vara att jag överpackar skötväskan! :)
  • acento

Ja, det är det enda jag saknar med den skötväskan! Vi fick med våran på köpet när vi köpte våra bygga på blocket! Men funderar på att köpa den med lock istället!

Dock säger sambon att jag kanske kan lära mig att packa mindre! ;)

• acento

Hej! Någon som kanske kan hjälpa till.. Vi har en CAM från antagligen -08, Demin tyg 007 modellen. Nu har bromsvajern gått av. Pratade med babyproffsen i våran stad och de kunde beställa en från bugaboo för 200kr. Men de sa att den eventuellt inte passa till vårat chassi. Kan det stämma? Och fins det nått annat sätt att laga det om det inte skulle passa eller är det att köpa ett nytt chassi?

• acento
    druttendrutten skrev 2012-09-29 19:43:06 följande:
    Vajern på min CAM gick sönder i dag !!
    Någon som har ngt billigt tips?!
    Har ska jag klara mig utan !

Vajern gick sönder på våran också! Men sambon köpte en handbromsvajer på biltema för 15 kr och nått vajerlås (kolla mopedverkstäder eller dylikt) som han skruvade på!

Annars ska nog bugaboo själva börjat sälja reservdel för just vajern. Kostade runt 200 kr. Babyproffsen där vi bor har en reparationskille som kunde göra det åt oss också om vi ville.  
  • acento

Finns det nått bra sätt att rengöra de små hjulen på till camelonen? Våra har blivit väldigt trögkörda! Det är en massa skit i dom men hur fåran dom riktigt rena?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21