Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Bugaboo-tråd nr 21

Tänkte slänga in en fråga till experterna här. Vi ska åka och titta på e begagnad cameleon här i veckan. Den är rätt dyr för att vara begagnad men ska tydligen inte vara använd nånting. Vad ska vi titta efter? Något speciellt man ska hålla koll på när man köper begagnat? Något som man absolut inte vill hitta?

• RocketQueen

Nej det är inte den annonsen, dom sa att den är oanvänd pga tråkiga omständigheter. Men det var samma pris som på den annonsen. (kan tyvärr inte citera då jag sitter med mobilen). Men jag ska absolut läsa på mer om fakes. Antar att det är rätt vanligt med så populära vagnar.

Hittade en annan annons där vagnen var billigare, från 2010 och där alla kvitton finns kvar. Kanske bättre att sikta in sig på en sån istället?
    Tack för tipsen

• RocketQueen

En fråga till experterna: Är det nån som har köpt sin bugga ny från någon utländsk sida? Har förstått det som att det kan bli ganska mycket billigare då. Men det skulle kännas tryggare att köpa från en sida som någon har goda erfarenheter ifrån. Har gett upp tanken på att köpa en begagnad och vill nu tvunget ha en ny

Ledsen om jag ställer en fråga som det finns något tydligt svar på här någonstans, har ärligt talat inte letat igenom den här enormt långa tråden Men i så fall ber jag om ursäkt!

• RocketQueen
    carooo skrev 2011-12-05 11:30:18 följande:
    Vi har köpt vår från pramworld.co.uk! Det har fungerat jättebra. Vi köpte ett "helt paket" med babyskydd, bas till bilen, åkpåse www.pramworld.co.uk/product/9413/Bugaboo_Came... Vi passade också på att köpa till en massa tillbehör till vagnen så som vinterhjul etc, och lite annat: bärsele, babysitter...Vi är jättenöjda med dem, och samtidigt beställde vi ett babycrib (troll) som det var en repa i färgen som vi reklamerade och det gick också jättesmidigt!

Något helt annat: Vet att det var en diskussion för ett tag sedan om hur man bäst "reflexar" sin bugga och att det är svårt att få tag på passande reflexer... Ett tips är att köpa kardborreband och reflexband och sy sina egna reflexer. Pysslade med detta i helgen och det blev riktigt bra! Satt mina på chassit runt om vagnen...
    Det blev ett sånt här paket för oss www.pramworld.co.uk/product/9348/Bugaboo_Cameleon_including_Cabriofix_Car_Seat så nu sitter jag bara och väntar på att paketet ska komma!
  • RocketQueen

Frakten slutade på £40 men då var det ju två paket, ett med vagnen och ett med babyskyddet så det är väl £20/paket skulle jag gissa på.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21