Inlägg från: Es Mamma |Visa alla inlägg
  • Es Mamma

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Jag förstår att ni får många frågor här men jag hoppas någon har tid/lust att svara ändå :)

Jag tänkte köpa en begagnad Cameleon och undarar om det är någon årsmodell som ni är missnöjda med? Är det många förändringar på tex chassi de senare åren? Har hittat några från 08 och 09, finns det några problem med dessa?

BF 26:e jan 2013
  • Es Mamma

Tack för era tips! Glidande chassi är alltså att handtaget inte låser sig ordentligt i det läge man vill?
    Då gäller det att känna efter när man köper beg. då.

För övrigt.. Vad tror ni man "vinner" på, att köpa beg för typ 5-6000 och då få med lite tillbehör eller köpa ny på räntefri avbetalning och sedan sälja efter ett par år? Verkar ju ändå vara bra andrahandsvärde på dem, men så är det ju inte säkert man får den såld sen.

• Es Mamma

Ok, då ska jag försöka övertala mannen ;)

• Es Mamma

Vad är en Bugaboo Gecko? Kan inte hitta någon info om det på deras sida?

• Es Mamma

Aha ok. Då kanske det är bättre med en cam. Har aldrig ägt en bugga förut men när man läser om förbättringarna på 3:an så verkar den ju bara så bra! Har dock svårt att övertala mannen att vi borde köpa en ny :/

• Es Mamma

Ni som älskar era Bugaboo's, är det något ni ändå skulle vilja se en förbättring på?
    Jag anser att varukorgen verkar liten (förutom på Dobkeyn då)? Om man vill hänga skötväska på så verkar man ju få köpa till något som kan hålla den uppe.

• Es Mamma

Ok tack för era svar. Jag fattar inte hur svårt det ska vara att bestämma sig för en vagn!? Känns som att ingen vagn har precis allt man vill ha, hur svårt ska det vara? :)

• Es Mamma

Vet ni om det kommer att vara möjligt att använda gammal adapter till bilstol till Cam 3? Känns så dyrt att köpa precis allt nytt.

• Es Mamma

Aha ok. Ja då kan man ju kanske iaf komma över vissa saker begagnat.

• Es Mamma
    tiiinann skrev 2012-08-31 22:39:36 följande:
    Det har jag sett på bensin stationer typ statoil :)

Tack :)
    BF 26:e jan 2013
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21