Inlägg från: Duefigli |Visa alla inlägg
  • Duefigli

Bugaboo-tråd nr 21

Tänkte kolla med er som använt ståbräda till Cameleon - är bugaboos egen nyare variant den bästa att skaffa? Vill ha en som är enkel att ta av och på och som är så smidig som möjligt överlag. Vilka andra alternativ finns som är värda att ens överväga?

• Duefigli
    annat82 skrev 2010-08-08 18:55:12 följande:
    Ser ut som fästet till mugghållaren. 3 är till bee enligt instruktionsboken. Har inget parasoll så de fästena vet jag inte om de är likadana
    Hmm... Jag har använt 3:an till parasollet på min Cam, men fäster den på ramen, på skumgummit. Helfel eller?

Tyckte parasollet satt bättre på ramen nära suffletten än... ja, var det nu ska sitta?

En till fråga, hur gör ni när ni lastar ur vagnen ur bilen för att inte repa den? Jag måste alltid lägga ner den på marken och det känns som att man förstör vagnen onödigt mycket då sidan av de små hjulen och handtaget läggs mot backen. Gör jag fel, typ har den åt fel håll? Nåt knep jag inte kommit på?
  • Duefigli
    Vår lilla godis skrev 2010-08-09 11:45:42 följande:
    Jag brukar bara fälla ned handtaget mot marken, och sedan lyfta upp vagnen i den där pinnen som varukorgen sitter fast i. Då fälls den ju ihop, utan att ligga på marken. Förstod inte riktigt hur du menade att du brukar göra?
    Jo, så gör jag när jag fäller ihop den, då är det lugnt. Men när jag ska fälla upp den och plockar fram den ur bilen så lägger jag den ner på marken först, och fäller sen upp den. Och då, när den ligger där känns det som att jag misshandlar lite onödigt mycket...
  • Duefigli

Hej! 

Någon av er som har nya sovsäcken? Hur stor skillnad är det i tjocklek? Har hittat en gammal modell för 875 på rea, men funderar på om den är för tunn?Värt att ta den nya för några hundra mer?

• Duefigli
    Duefigli skrev 2010-08-30 20:35:22 följande:
    Hej! 

Någon av er som har nya sovsäcken? Hur stor skillnad är det i tjocklek? Har hittat en gammal modell för 875 på rea, men funderar på om den är för tunn?Värt att ta den nya för några hundra mer?
    Puffar upp min fråga lite och hoppas att någon vet... :)
  • Duefigli

Angående ligg- och sittdel - när bytte ni till sittdelen?

Har förstått att det är mer okej att byta tidigt när man har en ergonomisk sits, men hur tidigt är okej? Är fyra månader rimligt? Har en liten som börjar tröttna på att ligga ner när han är vaken i vagnen. 

• Duefigli
    AckaDacka skrev 2010-09-09 22:11:18 följande:
    Jag bytte till sittdelen när min dotter va 4 mån. Funkar hur bra som helst. Hon sitter jätte bra. Hade en liten kudde under huvudet. Hon sitter i viloläget hela tiden, förutom när hon sover. Nu när åkpåsen är i vagnen så sitter hon ännu bättre. Gå till en barnvagnsaffär och testa sittdelen om du är osäker. Så slipper du byta för det var inte det lättaste:):)
    Tack för era svar!

Jag har redan bytt nu ikväll, men blev lite osäker när lillen så så liten ut.... Ska skaffa åkpåse nu och tänker att det nog blir ännu bättre då. 

Var beredd på att det var svårt att byta, men tyckte att det gick oväntat lätt! Tog längre tid att dra av liggdelen än att spänna fast sittdelen tom.

Lägger inte bort liggdelen än, utan får se hur lilleman trivs i mer sittande ställning först.
  • Duefigli

Hej!

Har en bugaboo med svart sufflett som är knappt ett år gammal men som redan blivit (i mitt tycke) rejält solblekt! Ska man räkna med det eller är det nåt man kan gnälla på?

• Duefigli

Får jag fråga er entusiaster om lite råd? Glad

Om ni hade en Cam med rätt mycket tillbehör att sälja (bland annat ett oanvänt topset, mugghållare, ståbräda, solsuflett, ny oanvänd sufflett, parasoll, adaptrar till bilstol), skulle ni sälja allt som ett paket och lägga priset högt eller skulle ni säöja av smågrejerna på tradera och lägga ut vagnen mer basic?

Tycker priserna är så himla låga för vagnarna som ligger ute nu! Finns många och de flesta runt 5000?

Vad skulle ni ta? Den är använd av ett barn (fast väldigt sparsamt, vi har haft tre andra vagnar att växla med) och inköpt 2010. 

• Duefigli
    ialia skrev 2012-08-14 11:01:13 följande:

Många av dom vagnanrna som ligger ute på blocket är ju mycket äldre vagnar och då får man inte så mycket mer. Jag hade laggt ut alla delar försig på tradera och sen lagt ut vagen för 7000kr på blocket men jag hade gjort de nu på en gång för i september kommer den nya vagnen och de är inte alla som vet om de och den kommer ju att vara mycket bättre.
    Aha, det hade jag ingen aning om. Tack! Ska försöka snabba mig
  • Duefigli

Hej igen,

nu har jag följt ert råd att lägga ut alla mina tillbehör på tradera. Även ståbrädan ligger ute och jag kom just på att det ju ingår "fästen" som sitter fast på vagnen. Tittade snabbt på dem men fattar ite hur man får loss dem!

Kan någon förklara?? Tack! 

• Duefigli
    straw2008 skrev 2012-08-17 10:37:44 följande:

tar bort de med kniv eller liknande.
    Ok, bara lirka in den och bända loss dem? Jag försökte pilla med en skruvmejsel men det kändes som att jag slulle ha sönder dem.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21