Inlägg från: DorisDaySthlm |Visa alla inlägg
  • DorisDaySthlm

Bugaboo-tråd nr 21

Har precis lagt i sittdelen i min Cameleon och tänkte ha en kudde i vagnen. Hur jag än fixar får inte kudden plats. Bältet är i vägen, eller snarare där bältet kommer ut genom glipan i åkpåsen (Bugaboos eget märke).

Kudden viks upp runt ansiktet på lillkillen eftersom bältet trycker ihop den.

Hur har ni gjort?

• DorisDaySthlm
    Renstjärna skrev 2012-08-29 09:00:58 följande:
    Har aldrig använt kudde i sittdelen. Har haft fårskinn året om och tyckt att det varit mjukt nog. Barnets position i sittdelen gör också att det inte behövs för att få upp huvudet heller tycker jag.

Tack för svar!

Finns det någon som har använt kudde och fått det att funka?
  • DorisDaySthlm
    Casablanca skrev 2012-08-29 10:37:30 följande:
    Jag har aldrig sett en sittdel med kudde, och själv tycker jag inte att det behovet finns. Kan du inte ha något annat mjukt "heltäckande", som en mjuk åkpåse eller fårfäll?

Jag har en åkpåse i fleece men jag tycker det känns för varmt att ha huvudet direkt på fleeceunderlaget.
  • DorisDaySthlm
    Pralina 81 skrev 2012-08-30 09:47:02 följande:
    Jag har fårskinn och kudde men använder bara höftbälte i ligg och halvsitt position. I fullt sittläge använder vi inte kudde men hon är helt fastspänd. Jag har tagit bort skydden som sitter vid axlarna för min lilla får bara röda märken av dom.

Tack för tipsen! Ska prova det.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21