Inlägg från: Kronärtskocka |Visa alla inlägg
  • Kronärtskocka

Bugaboo-tråd nr 21

enlitenbitkaka skrev 2011-01-12 13:11:53 följande:
    Någon som kan tipsa om vart man ska köpa Bugaboo i Göteborg? Vet vart den finns att få tag på, men vill ha hjälp av kunnig personal och köpa den av en så hjälpsam serviceminded butik som möjligt

Är bara i v12 så är inte dags än...men hög tid att sälja in den hos sambon
    Förutom Mölndals Baby & Barn som flera tipsat om finns det också rabatt på My Baby i Torslanda.
    Med Idrottsrabatten (som kostar 100kr) har du rabatt i både Mölndal och Torslanda, så det är bara att välja butik.
    Vi köpte vår vagn i Torslanda och är nöjda med servicen. Svärmor som var med när vi hämtade vagnen blev imponerad av demonstrationen och allt vagnen kunde! 
    Hur My Baby är att ha att göra med vid reklamationer vet jag dock inte eftersom vår vagn rullar så fint ännuSkrattande.
  • Kronärtskocka
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-13 09:36:14 följande:
    Låter ju kanon! Har faktiskt en rabattkupong därifrån med 10% på vagnar och bilstolar....men Bugaboo står inte med bland deras märken som de listar på kupongen. Men UJ, Teutonia, Emmaljunga osv står med....
    Jag har inte varit där sedan vi hämtade vagnen hösten 09 men på deras sida på blocket står det att de är leverantörer. Ring och fråga.
  • Kronärtskocka

Läskigt när kopiorna är så skickligt gjorda!

Är det bara vi som har ett chassi som börjat rosta efter 1½? Vårt har rostat bode på svivelhjulen, skruven som fäster bromsvajern samt en av nitarna. Känns så tråkigt. Bugaboo tycker att vi har misskött vagnen eftersom så många delar har rostat. Det tycker jag inte att jag har, men bor man i Göteborg är det svårt att inte gå ut i regn eller salt men den har alltid torkat mellan gångerna och förra vintern använde vi aldrig svivelhjulen och denna vinter bar jag mest sonen utan vagn. Känner mig besviken, trodde kvalitén var bättre... Jag som drömt om att kunna ha vagnen länge...

Nu till en fråga: När jag nu har vänt sittdelen framåt så stöter ramens nederdel emot ovansidan på svivelhjulen. ( Piggarna längst upp på hjulen.) Ska ramen verkligen fjädra så mycket att de stöter emot, känns som att skummet kan skadas på sikt?

• Kronärtskocka
    ÄrtaMärta skrev 2011-06-13 15:51:43 följande:

Har ngn av er som har en bugga fått rost på själva framhjulet? (nu menar jag den runda översta silverfärgade/metall muttern eller vad det nu kallas för)? Min ena är helt rostig runt om och kikar man in i själva "hålet" under hjulet så ser man två pinnar eller avlånga saker, båda dessa är helt rostiga.

Jag tycker det är helt sjukt, vagnen har bara förvarats inomhus och sommarhjulen endast använts minimalt sen april.

Tack och lov har jag garanti kvar, men jag vet inte om såna saker går på garantin, ngn som vet?

Svivelhjulen har rostat på vår vagn också, trots att vi bara haft den två vintrar och främst använt vinterhjulen då. Provade att reklammera men eftersom vi fått rost även på nitarna tyckte Bugaboo att det var vi som misskött den. Suck. Svärfar sa snarare att de snålat med materialet och valt metaller som kan rosta... Kan tänka mig att det rostar snabbare i ett fuktig klimat med salt såsom här i Göteborg. Men det är himla trist med rost på en sån dyr vagn... Hoppas du lyckas bättre med att reklammera!
  • Kronärtskocka

Bromsvajern på våran Cam gick av häromdagen och jag undrar om någon annan varit med om det? Den gick sönder ca 5 cm från där den fäster i bromsen uppe vid handtaget. Ska vajern bara kunna gå av eller är det något jag bör försöka reklamera?

• Kronärtskocka
    RocketQueen skrev 2012-10-05 08:41:40 följande:

Och när det gäller kopior så är kvitto inget att lita på eftersom det kan vara ett kvitto från precis vilken annan vagn som helst. Här har du bästa tipsen för att undvika kopior blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../
    Det är en bra länk! Hur kvitton ser ut varierar dock från butik till butik. På vårt kvitto framgår vilken vagn och vilken färg det är kunden har köpt, är det ett sådant kvitto är det hyfsat tryggt för en begagnad kund att köpa i andra hand.
  • Kronärtskocka

Nu har jag glömt:

Om en av de vita sockerbitarna på bumperbaren går sönder- går de byta ut eller är det bara att kassera bumpern då?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21