Inlägg från: FabulousMom |Visa alla inlägg
  • FabulousMom

Bugaboo-tråd nr 21

Har köpt min första Bugaboo (Cameleon) till lillebror i magen och är nu dels på jakt efter en ståbräda och dels efter en skötväska, till att börja med. Kan man använda alla typer av skötväskor till och hur fäster man dem i så fall? Vad rekommenderar ni för skötväskor till?

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • FabulousMom
    TinkyWinky skrev 2012-11-06 08:05:14 följande:
    rekommenderar att inte fästa/hänga skötväskan på vagnen då det oftast sliter på dem utan om det går ha vagnen i varukorgen, o speciellt om du oxå ska ha ståbräda som mig så kommer stora barnet ej kunna stå där om väskan hänger där.. 

Är oxå på jakt efter en skötväska, men har ej betsämt mig för vilken, är sugen på en elodie " bild nedan", men den e såå dyr :/

O ang ståbräda, vilken passar till buggan o funkar bra? 

Sant, tänkte inte på att det inte funkar med ståbrädan!

Jag är helt nollställd när det gäller skötväska, vet inte alls vad jag ska ha.

Ang ståbräda har jag bara googlat.. Hittade en på Babyproffsens hemsida, den heter Bugaboo Wheeled Board och kostar 899 kr. Den passar till Cameleon och Bee+.
  • FabulousMom

Jag kommer att köpa bugaboos egna ståbräda, vet dock inget om den men tycker att den ser stabil ut.

• FabulousMom
    eilenna78 skrev 2013-01-31 08:28:22 följande:
    Småbarn riskerar att skadas i barnvagn! Barnet riskerara att falla ur och få allvarliga skador. Varning! felaktiga barnvagnar Bugaboo International BV återkallar barnvagnsmodellerna Bugaboo Cameleon och Bugaboo Donkey, då det upptäckts att den vita knappen på bärhandtaget kan lossna. Om den lossnar går bärhandtagen av vilket utgör en fallrisk för barn. Det är fästet på bärhandtagen på ligg- och sittdelen som kan släppa om den vita knappen lossnar. Om ett barn ligger i bärdelen samtidigt som bärhandtagen lossnar på en sida kan barnet falla ur och få allvarliga skador. Bugaboo erbjuder berörda konsumenter ett nytt modifierat bärhandtag. Om du har någon av barnvangsmodellerna ska du inte använda de befintliga bärhandtagen. Barnvagnsmodellen Bugaboo Cameleon3 är inte berörd av återkallelsen. Ägare av Bugaboo Donkey och Bugaboo Cameleon uppmanas att registrera sitt köp på Bugaboos webbplats. Två veckor efter registreringen kommer Bugaboo att skicka ut det modifierade bärhandtaget tillsammans med monteringsanvisningar hem till konsument. enl konsumentverket.se

Läste det i en föräldratidning också, jag har en begagnad cameleon och inget kvitto, men borde ju kunna byta ändå? Tänkte ang. att man ska registrera sitt köp. Har dock inte varit inne på hemsidan än.
  • FabulousMom

Aha, vad bra! :)

----

Vet inte om denna fråga varit uppe förut, vet att detta är en ganska populär "skötväska" nämligen. Tänkte höra om den funkar till bugaboon? Jag har aldrig ens haft nån skötväska så vet knappt hur de ska festas, men man kanske ska köpa krokar till eller?

http://www.stadium.se/klader/barnklader-122-164/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag?SelectedProductUUID=dgjCROioocEAAAEtQks5jcTc

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21