Inlägg från: tilde72 |Visa alla inlägg
  • tilde72

Bugaboo-tråd nr 21

Vet inte riktigt hur det här funkar men slänger ut frågan till er erfarna Bugabooentusiaster!
    Har införskaffat i en kanonvagn, Cameleon och har inte haft den mer än en månad. Nu redan börjar teleskopshandtaget och krångla. När jag har på hösta nivån så glider den upp till högsta och hålls  inte kvar. Likadant om jag skall upp för trappor så är det samma visa. Sambon lade på lite silikon som försäljaren i vagnaffären gav oss råd att göra. Har ni varit med om det här ni som har teleskop och vad gör man???

• tilde72

Jag har läst för ett tag sedan om en tjej som syr upp ursnygga suffleter bl a till Bugaboovagnarna. Någon som har koll på hennes sida och kontaktuppgifter?

/ Tilde

• tilde72

Till experterna här på tråden!
    Tänkte på barnets hälsa...någon med en bugaboo som vet vilket solskydd till vagnen som är det bästa? Parasoll är ju värdelöst...hon blir röd ändå.

• tilde72
    mollan nu skrev 2010-04-28 23:02:44 följande:
    Tror det ända som gäller är ett bra solskydd på barnet. Den där silverkondomen som ska vara uv-skydd på vagnen funkar bara att ha på bebisar. Sen är den ju i vägen för barnet. Vi har uv-skyddet till bee som myggnät när det sovs i den. Jag kör solskydd på barnet, parasoll och sufletten uppe. Tycker om parasollet trots att det guppar runt och är ivägen
    Tack för svar Mollan!
    Vilken ålder är ditt barn? Jag har för mig att när det är småttingar ( tjejen nu tre månader) ska man undvika solskydd på barnen. Får kolla vidare på parasoller. Någon som vet om även parasoller sys upp?
  • tilde72
    LillaG skrev 2010-04-29 11:19:03 följande:
    Jag har oxå en bebis... ganska stor, men ändå bebis Jag kollade upp vad Buggans grejer ger för solskydd och sommarsufflett, parasoll & silverkondomen () tar alla bort 65% av solens uv-strålning. Det uppfyller spf 50+ om man jämför med krämer/solskyddskläder mm. Eftersom vi åker till Rhodos i juni tänkte jag köra på alla tre varianter + en solskyddsdräkt. Och hålla honom i skuggan så mycket som möjligt... En helt annan fråga... nån som har tips på någon bra webbutik i USA som säljer bugga-grejer i "löspack"? Jag är ute efter en off white sittdyna nämligen, men det verkar inte så vanligt att sälja lösa sittdynor i USA. Hela toppset finns det dock gott om.  
    Finns det alltså någon specialare när det gäller suffletten på sommaren?
  • tilde72

Vill höra med er andra med Buggavagnar. När gör ni om eran vagn till sittdel egentligen?
    Min dotter närmar sig om några veckor sex månader och hon gillar inte alls något vidare att ligga i liggdelen i vagnen. Vad tros... är det ännu för tidigt att bygga om vagnen nu och är det lätt att göra det själv?  Någon som gjort det?
    Tjingeling Tilde

• tilde72

Snabb fråga från mig!
    Vi ska snart ut o resa med våran 6 månaders och undrar nu hur ni gör med vagnen vid flygresan?
    Jag ser att det finns en smart väska Prampack och även så har Bugaboo sin egen reseväska.
    Tipsa mig gärna!

Tack på förhand / Tina

• tilde72

Ni med Bugga Cameleon; till vilken ålder har ni kunnat använda vagnen? Min tjej är nu 8 månader och väldigt lång redan och tänker att nu när vi använder sittdelen så kommer hennes ben att sticka  utanför tillslut! Det redan om ett tag tror jag.

• tilde72
    MiaEd skrev 2010-09-09 21:45:37 följande:
    Jag ställde precis samma fråga i butik idag.. Hon sa att de flesta kan ha upp till 2,5 år men det är olika, vissa barn är ju mycket längre än andra.. Men om hon växer ur den så kan man ju dra upp ryggstödet på nya Bee..
    MiaEd
    Låter intressant.
    Nya Bee, är det en annan vagn från Buggan?
  • tilde72

Har varit så nöjd med Bugaboo Cameleon. Nu håller lilltjejen på att växa ur den och är snart i desperat behov av ny vagn. Vad rekommenderar ni? Jag har varit så bortskämd med Camen så tvivlar helt på att något annat är bättre! Ni andra, vad har ni skaffat efter första Bugaboon?

• tilde72
    straw2008 skrev 2013-01-17 09:08:35 följande:

En bugaboo bee såklart.
    Till vilken ålder/kg kan Bugaboo Bee användas till?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21