Inlägg från: Höghus |Visa alla inlägg
  • Höghus

Bugaboo-tråd nr 21

En snabb fråga, Camens sommarsuflett funkar den att sätta på en Bee? Eller har Been en helt annan typ av suflett?

• Höghus

Den lilla M: vi har en Cameleon och min man som också är nära 2 meter har kört den utan problem. Styret går att reglera efter längd.

• Höghus

Kicki Skriver: tack för svar..det var det jag hade för mig.

• Höghus

Apropå 2008:ornas chassi var det ju något fabrikationsfel som gjorde att handtaget låstes upp och krånglade. Därför fick man ju byta chassi kostnadsfritt. Vi fick ett sprillans nytt utan problem 2009.

• Höghus

Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig med en grej. Skall pga snart ny bebis byta tillbaka från sittdel till liggdel på min cam och inser att jag inte vet hur man gör med de höftbälten som sitter på ramen. Har inget minne av om de satt där från början eller om de går att ta av på något sätt (var 3 år sedan jag bytte åt andra hållet). Gör de det? I så fall hur? Håller på att bli tokig över det här.

• Höghus

Mollz: ja! Nu ser jag ju :) funderade för en stund sedan vad det var för fickor som jag inte heller kom ihåg...(hej demens). Tack så jättemycket för hjälpen!! Höll som sagt på att bli tokig.

• Höghus

Sunningdale: ja, i princip alla gör så, knäpper av liggdelen och bär med sig som en babylift in i lägenheten/upp i sovrummet osv. Plättlätt. Byter tyg från sitt till ligg gör man ju bara 1ggn/barn. Tar av och tvättar tyget någon/några gånger om året kanske i normalfallet.

• Höghus

Sunningdale: och nej, sitt och liggdel är inte samma tyg. Ramen är densamma och sen knäpper man fast tyger/delen med kardborrar runt.

• Höghus

Metste: jag tycker att priset är rimligt om vagnen är i fint skick. Speciellt om vinterhjul ingår. De kostar ca 1000 löst. Ang. chassit så var det problem med dessa på 2008 års modell varför de som köpt då gratis fått byta ut till ett nytt.

• Höghus

Metste: det är jättesvårt att avgöra vad som är mest prisvärt. Det handlar ju mycket om skick. Köpte min ny 08 (nytt chassi 09) och den är nu inne på andra barnet och fortfarande jättefin nästan nyskick trots 4 års användande. Men eftersom en ny vagn kostar åtskilligt mer än 4000 och även vinterhjul och åkpåse är värt en del tycker jag att du gör en bra deal oavsett.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21