Inlägg från: Pralina 81 |Visa alla inlägg
  • Pralina 81

Bugaboo-tråd nr 21

sophiejennifer skrev 2012-02-05 17:30:11 följande:
    Hej! Min pojkvän tänker skämma bort mig med allt jag vill ha pga det är jag som ska svettas igenom sommaren med magen haha. Jag har lite frågor angående Bugaboo Cameleon om nån har lust att svara :) Finns det nåt negativt med vagnen? Min mamma bor på landet, det finns bra grusvägar - bör man ha vinterhjul fram då när man är ute och går även på sommaren? Vi kommer med största sannolikhet bo i Oslo med bebisen då han jobbar där och vintertid är det oftast mycket is på marken, också bäst med vinterhjul då va?  Hur hållbara är annars de små swirwelhjulen fram? Slits de fort? Går stötdämpningen i fjädrarna fram lätt sönder? Och en sak till! Finns det någon sida med mönster för att sy egna sufletter och liknande, tänkte fjäska med min mamma nämligen. Förlåt för alla frågor, ha det underbart :) 

Vinterhjul är ett måste om det är mycket snö eller om man ska gå i terräng, om det är tjockt lager med grus eller liknande. På vanlig grusväg fungerar de små hjulen bra och man kan köra i gräs utan problem. Min svärmor bor på landet och vi har med snöhjulen ifall vi behöver dom. De är lätta att montera på, tar bara 2 min att byta däck:) Ska du köpa däck så har www.pramworld.com bra pris, nästan hälften mot vad de kostar i Sverige.
  • Pralina 81
    SmoothOperator skrev 2012-03-25 19:03:06 följande:
    Idag har vi bytt till sittvagn åt min 5-månaders, vilken succé! Vad bra dom sitter i cameleon fastän de är så små..

Hur bra sitter din 5 månaders i övrigt ( i matstol, på golvet med stöd osv). Fiskar lite efter när man kan byta;) Har en liten tjej på 4 månader som börjar bli lite nyfiken och vill se lite mer. Jag skulle även uppskatta åtkomsten av varukorgen:)
  • Pralina 81

Hej! Jag har precis bytt till sittdelen på buggan och lilltjejen stortrivdes direkt! Det jag reagerade på är att bältesmuffarna är så stela så bältet satt inte skönt vid axlarna. Hon är 70 lång och väger 8,5 kg men bältesmuffarna skar in vid halsen så jag hade bältet jättelöst. Gör jag fel på nåt sätt? Tycker överlag att bältet kändes "billigt" på en så pass dyr vagn, lite trist. Ska nog försöka sy egna "muffar" som är mjukare.

• Pralina 81
    Lindadjo skrev 2012-05-16 20:37:39 följande:
    Det man ska tänka på, eller iallafall ska veta om, är att om man beställer vagnar från England, så är de flamskyddsbehandlade. Övriga europa inkl. sverige har förbjudit flamskyddsbehandling av barnvagnar, men inte england. Kan vara bra att veta.

Vet du om detta även gäller tillbehören? Hade tänkt att beställa dyna och sufflett från pramworld.
  • Pralina 81

[quote=66107866][quote-nick]Es Mamma skrev 2012-08-08 10:31:33 följande:[/quote-nick]Så Camen är inget för långa personer?[/ min sambo är över 1,90 och camen var en av de vagnar som han tyckte var bekvämast. Det var han som valde vagnen:)

• Pralina 81
    Ismael skrev 2012-08-11 10:42:00 följande:
    Pralina81: jag har kortare stunder haft den så redan från 4 mån då jag bytte till sittdelen. Min lille kan inte sitta själv än men han har tyckt det varit spännande (selen håller honom bra). Mest har vi den i mellanläget.

Tack för svar! Min tjej sitter stadigt först nu (8 mån) och jag har bara sett större bebisar/barn som sitter i fullt sittläge. Testade igår och min tjej vart jättenöjd och satt riktigt bra. Däremot tycker jag verkligen selen är usel och låg kvalité för det pris man betalar för vagnen. Funderar på att reklamera selen för den "drar ur sig" överallt och håller inte min tjej på plats.
  • Pralina 81

Banan varianten har vi, den går att använda både till ligg och sittdel. Sitter superbra på sittdelen, på liggdelen får man vika in den så att den får plats.

• Pralina 81
    Eleora skrev 2012-08-15 20:29:07 följande:
    Jag har ltd edition light green, och är kär!

Det är ju en av dom snyggaste färgerna!!
  • Pralina 81
    DorisDaySthlm skrev 2012-08-29 09:37:16 följande:
    Tack för svar! Finns det någon som har använt kudde och fått det att funka?

Jag har fårskinn och kudde men använder bara höftbälte i ligg och halvsitt position. I fullt sittläge använder vi inte kudde men hon är helt fastspänd. Jag har tagit bort skydden som sitter vid axlarna för min lilla får bara röda märken av dom.
  • Pralina 81

Någon som testat den nya solsufletten med tittlucka? Är den att föredra än vanlig sufflett + sån förlängning man kan sätta fast på suffletten eller sufflett + parasoll? Vi ska åka till Rom i sommar och det kan bli rätt varmt där. Tänker att det är bra med att luft kan strömma igenom samtidigt som det kanske blir för ljust i vagnen och för mkt att titta på när dottern ska sova. Den är ju rätt dyr, i Sverige nästan 800 och i Holland (där jag beställer vagnen) kostar den nästan 500:- Dottern kommer vara ganska precis 1,5 när vi åker och det är en bee+ vi ska köpa. Velar fram och tillbaka om vilken variant vi ska köra på.

• Pralina 81
    Ben10 skrev 2013-04-15 10:21:18 följande:
    Vilka sidor handlar ni från i Holland o blir det billigare än från England?

Jag har beställt från babyplus.nl men Moeders mooiste.eu ska också vara bra. Jag har främst beställt vagn från Holland eftersom man i England använder flammskyddsmedel på alla vagnar:( Att det blir några hundralappar billigare är ju inte helt fel heller. Bee kostar 4700 på pramworld, på babyplus kostar samma vagn 3800.
  • Pralina 81

Jag har en skip hop skötväska till buggan, den har en vanlig lång axelrem men även 2 korta spännen för att fästa på varsin sida om handtaget. Det funkar toppen och även med tom barnvagn och fullproppad väska har vagnen aldrig visat tendens att tippa! När man har liggdelen på så är det löjligt dålig åtkomst av varukorgen. Jag skulle aldrig orka vålda in en väska där;)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21