• Galia

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!
    Hoppas någon av er experter kan hjälpa...har köpt en bugga Cam som står och väntar på att bebisen kommer, men hade besök och skulle visa vårt inköp. När vi skulle demonstrera hur man tar bort liggdelen så gick det inte. Försökte trycka in de där vita runda knapparna på sidan men den lossnade inte. Efter ett tag fick vi loss den på ena sidan i taget bara. Har varit och försökt igen och det verkar vara något galet? Är det någon extra spärr vi missat? 
    Hade god lust att åka till affären och fråga men vi måste ju ta isär den för att få in den i bilen...frågar därför här innan vi ringer affären. Vore jätteglad om någon kan ge en lösning

• Galia

Joddan och Stargirl: aha Skäms det förklarar ju saken Stort tack för hjälpen!

• Galia
    Helene OSV: Lite OT kanske men kan du rekommendera någon särskild sjal. Har tänkt köpa en elastisk sjal till att börja med, men det är ju en djungel vilken man ska välja...
  • Galia
    MiniM3 skrev 2010-08-23 15:38:42 följande:
    Ja men så är det med garanti .. Dom kan liksom inte ha garanti i 10 år ..
    Allting går sönder förr eller senare .. Du kan ju alltid kolla om du har något på hemförsäkringen om du inte får den lagad eller nytt chassi ..
    Men din vagn är nu 2 och ett halvt år så isf är dom väldigt generösa om dom hjälper till 

Dock har man som privatperson/konsument tre års reklamationstid för s.k. ursprungsfel enligt konsumentköplagen. När man har reklamerat varan ska den repareras gratis - om felet fanns från början. Under de första sex månaderna är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Efter det måste man själv bevisa att det fanns från början.

• Galia

tänkte fråga vad man ska ha för regnskydd till camen? Har förstått att BBs egna inte är det bästa? Vad har ni andra?

• Galia

Hej, läser tråden sporadiskt men skriver sällan. Är helnöjd med min cam men har upptäckt nu när solen ligger på mer och mer att suffletten är lite kort. Vad säger ni experter. Är parasoll det bästa eller ska man investera i en sån där solskyddssufflett som man kan dra hela vägen ner (har sett nån med nät och silver som ska reflektera ljuset samtidigt som luft cirkulerar). Eller något annat? Hoppas ni kan hjälpa {#emotions_dlg.flower}

• Galia

Jo min son (7 mån) vill också se sig omkring så därför jag tänkte att parasoll är bättre än något man drar ner eller förlänger sufletten med. Redan nu så har vi sufletten nere (alltså inte utfälld) så mkt det går när han är vaken för annars sitter han och lutar sig framåt allt det bara går för att se.

• Galia
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-23 19:31:23 följande:
    Jag tycker det är så sommrigt och snyggt med parasoll !
    Men är det bra?
  • Galia
    Fröken Småland skrev 2011-04-28 11:06:46 följande:
    Jag gjorde en stilstudie på mitt solskydd för några sommar sedan, snyggt är det sannerligen inte men effektivt

026

027.jpg

025

021

Är det samma på alla bilderna och är det denna ?

Eller är det något annat märke? Zunblock har en något dyrare såg jag här 
    Vet att Zunblock varit "bäst i test" när det gäller solskyddskläder så kanske är de bättre på såna här produkter också?

Sen tänkte jag fråga er vad ni har istället för åkpåse nu när det är varmt ute. Känns som att en filt lätt glider av? Skulle gärna ha åkpåse variant tunnare.
  • Galia

Jag frågade för ett tag sen om hur ni gör istället för åkpåse när det är varmt ute. Nu slog ju kylan till igen då men jag hoppas ju på värme igen. Jag hade kollat lite på snugglebuggy, men någon skrev fotsack/footsack/fotsäck. Tror att det var riktat till mig iaf. Var köper man en sådan som passar bra till cameleon (sittdel) och finns de i någon fin färg. Verkar vara svart som gäller? Jag skulle gärna ha en röd och det är inte fel om det är något trevligt mönster eller så heller. Eller syr ni själva?
    Tack på förhand

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21