Inlägg från: canviva |Visa alla inlägg
  • canviva

Bugaboo-tråd nr 21

Vad kan man göra åt ett chassi (från 2010) som inte går att vika ihop helt längre. Det går att fälla halvt så att säga men inte rakt ner. Det känns som om det bara är på ena sidan det inte hakar i. Min man kikade på det men sa att det inte är skruvar i chassit utan det är typ plomberat så man inte ska kunna öppna och fixa själv, stämmer det?
    Jag skulle behöva vagnen hela sommaren sen kan barnet ta brio racen men den är ju framåtvänd. 

Har ngn tips på vad man kan göra? (det finns ingen garanti kvar) 

• canviva
    straw2008 skrev 2013-04-16 14:19:52 följande:

be en cykelhandlare ta bort popnitarna o sen laga, eller be han ta bort o laga själv o sen sätt dit nya :o)

Aha tack!

Om vi själva "tar bort" pop nitarna så ser vi ju inuti om ngt hakat av. Hur får man på de igen eller måste man köpa nya och har cykelhandlare såna på lager?
  • canviva

Fortsätter fråga gällande trasigt chassi!
    Vi borrade loss  popniten längst ner på ramen (mot hjulfästet)då såg vi att metallhaken som gör att man kan fälla ihop samt som stadgar upp handtaget från att glida åt samtliga håll hade gått av. Kan man köpa en ny sådan liten hake eller måste man fösöka löda ihop den igen? Ngn som haft samma problem? Har sett att fler haft likn problem med att inte kunna fälla ihop chassit helt, hur har ni lagat det?

• canviva

Har nu lämnat in mitt trasiga chassi på en cykelverkstad i stan. Reparatören sa att det ev inte går att laga men att man ändå måste betala 300 kr  i öppningsavg. Går det att fixa blir det 600 kr. Är det ngn som lämnat in ett trasigt chassi som blev bra? Mitt chassi är från 2010, alltså bara 3 år. Jag har visserligen inte varit så försiktig, har fällt ihop och slängt in i bilen varje dag samt haft skötväska på handtaget och gått på skogsstigar (med terräng hjulen) och upp och ner från trottoarkanter. Hoppas kunna ha vagnen ett tag till då den är så bra att ha vänd mot sig samt med ståbräda.

• canviva

Jag tänkte så från början men så var jag och tittade på ett chassi från 09 och det kändes inte riktigt helt. Det ville hon ha 400 för. Jag hoppas verkligen att det går att laga!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21