Inlägg från: Tjillevippen04 |Visa alla inlägg
  • Tjillevippen04

Bugaboo-tråd nr 21

mollikatt skrev 2013-06-13 23:29:20 följande:
    Har kommit över terränghjul beg från cameleon. Min fråga; passar dessa till cameleon 3??!??
    Det finns två olika terränghjul och de gamla passar bara cameleon och de nya passar bara cameleon 3 så du får kolla vilken modell det är på hjulen och vilken vagn de suttit på innan.
  • Tjillevippen04
    mollikatt skrev 2013-06-14 11:41:43 följande:
    Yes då får de bli köp av nya terränghjul.

Sedan sittdyna och åkpåse, vilken färg kan va snygg till helt svart vagn? Tycker ju de flesta är fina.. Men mest praktiskt för då?
    Sedan har ni kört med täcke på liten och sedan när liten sitter upp börjat använda åkpåse?!

Första förälder här så tips råd mottages;)
    Vi har köpt den här åkpåsen till vår liten: www.babyshop.se/high-performance-footmuff-arctic-grey/p/48857
    Den är lite dyrare än den vanliga, men samtidigt får man med två olika lock som gör att den kan användas under lång tid på året. Den känns himla bra och dunlocket är supermysigt. Sen kan man öppna upp där nere vid fötterna när de börjar gå så att skorna kan sticka ut utan att smutsa ner åkpåsen i insidan. Tyvärr finns den bara i grå, röd och svart, men den grå är supersnygg och lätt att matcha med filtar, topset och annat i annan färg. Annars tycker jag i princip att alla färger passar till det svarta. Någon relativt stark härlig färg tycker jag är snyggt för att bryta av lite, men det är ju helt en smaksak. 
  • Tjillevippen04

Hej,
    Jag är inte 100 % säker alls så jag kan egentligen inte hjälpa dig, men jag har för mig att det bara är vagnarna från England som är behandlade med flamskyddsmedel. Jag hoppas verkligen det är så för jag vill inte ha något sådant medel i min vagn...

• Tjillevippen04
    svaneke skrev 2013-08-11 19:44:11 följande:
    Bläddrade tillbaka lite i tråden och såg några som bodde precis som jag som tyckte det gick förträffligt att bära delarna upp för trappan varje dag, hurra! 
    Jag vill ju så gärna ha en Cameleon 3 *dregel*  
    Vi bor på tredje utan hiss och har köpt cam3 pga det. Tror det kommer fungera superbra att bära upp liggdelen för jag vill inte ha den där nere där andra kan röra på det min bebis ska ligga i. Och ja det är väl jobbigare än att bara rulla in direkt i en hall eller hiss men vad ska man göra? Det finns ju inga alternativ direkt! Jag tror absolut att man vänjer sig. Har bärsele också så man kan sätta babyn i bärselen och bära upp liggdelen tom om man nu skulle vilja det. 
  • Tjillevippen04

Ett annat tips är att köpa babyskydd som klickas på chassit så behöver man inte ta med liggdelen ner om man ska ett snabbt ärende utan då räcker det med babyskydd och chassi. 

• Tjillevippen04
    svaneke skrev 2013-08-11 20:37:56 följande:
    Toppen! 
    När ska din bebis komma? Skulle vara intressant att höra hur det går för dig. Jag har inte ens klämt på en Cam än, då lär det ju vara kört :D  
    Han ska inte komma förrän om en månad så det är ett tag till innan vi kan testa på riktigt. Men vi har provburit med vikt i liggdelen och det är inget omöjligt. Precis efter förlossningen kommer det säkert vara tungt, men allt blir ju vad man gör det till. Om man nu vill fälla ihop liggdelen så kan man ha åkpåse i så slipper man bädda om så mycket. Vill man fälla ihop den är det bara att lyfta på madrassen och dra i två kardborrar. Den rutinen för hur man vill göra hittar man nog ganska fort. 

Chassit är super för när du fäller det så kan du sätta handtaget över axeln som en väska ungefär så slipper du bära all tyngd i armarna. Jag tycker absolut cam är den bästa vagnen om man bor utan hiss och ändå vill ha en fullstor rejäl vagn. Vinterhjulen och allt det verkar vara super tycker jag. 
  • Tjillevippen04

Kolla vilka olika adaptrar som finns. De finns nog några olika som passar. Vi har köpt från Maxi Cosi och det är nog den vanligaste man brukar använda till Bugaboo. Finns både Maxi Cosi Cabriofix och Maxi Cosi Pebble som vi har valt. 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21