Inlägg från: svaneke |Visa alla inlägg
  • svaneke

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2013-08-11 14:54:58 följande:
    Man får säkert bära sittdelen i handtaget men det gör man inte. Inte heller liggdelen, den är jättestor o klumpig o tung. Ev kan man släpa sådär i 1-2 månader men sen blir det för tungt. Varför inte lämna vagnen i förråd eller så?

(nu skaffade jag konto)

Det hade jag absolut gjort om det fanns ett förråd som inte var muggigt och riskerar att mögelskada vagnen... 
    Chassit kan jag lämna där nere, men inte ligg/sittdelen, den kommer behöva bäras. Hyresvärdarna är (med all rätt!) superstrikta med att man inte får lämna vagnar i trapphuset heller.  
  • svaneke
    straw2008 skrev 2013-08-11 17:19:31 följande:
    Tror absolut inte den möglar? Har aldrig hört talas om det. Som sagt du kommer inte kunna bära den speciellt länge. Snittas du får du tex absolut inte bära mer än ditt barn. Finns liten hiss eller ingen hiss alls ?
    Ingen hiss alls och vi bor som sagt på fjärde våningen... 
    Men där är fuktigt och luktar verkligen källare, man vill väl inte stoppa ner en färsk bebis i en sån stinkande vagn?
  • svaneke

Bläddrade tillbaka lite i tråden och såg några som bodde precis som jag som tyckte det gick förträffligt att bära delarna upp för trappan varje dag, hurra! 
    Jag vill ju så gärna ha en Cameleon 3 *dregel*  

• svaneke
    Tjillevippen04 skrev 2013-08-11 20:36:30 följande:
    Vi bor på tredje utan hiss och har köpt cam3 pga det. Tror det kommer fungera superbra att bära upp liggdelen för jag vill inte ha den där nere där andra kan röra på det min bebis ska ligga i. Och ja det är väl jobbigare än att bara rulla in direkt i en hall eller hiss men vad ska man göra? Det finns ju inga alternativ direkt! Jag tror absolut att man vänjer sig. Har bärsele också så man kan sätta babyn i bärselen och bära upp liggdelen tom om man nu skulle vilja det. 
    Toppen! 
    När ska din bebis komma? Skulle vara intressant att höra hur det går för dig. Jag har inte ens klämt på en Cam än, då lär det ju vara kört :D  
  • svaneke
    Tjillevippen04 skrev 2013-08-11 20:40:05 följande:
    Ett annat tips är att köpa babyskydd som klickas på chassit så behöver man inte ta med liggdelen ner om man ska ett snabbt ärende utan då räcker det med babyskydd och chassi. 
    Vilket babyskydd är kompatibelt med Camen? Eller finns det Bugaboo babyskydd? 
  • svaneke

Finns det någon med Bugaboo Cameleon3 i Malmö-området som kan råda om man kommer behöver köpa vinterhjul eller ej? 
    Hur mkt snö pallar den, framhjulen är ju rätt klena liksom ...  

• svaneke

Åh kan ni visa människor hjälpa mig...

Har en CAM 3, till min 10 månaders, planerar syskon till nästa vår. Överväger att köpa en Donkey i mono, o isåfall sälja Camen, men velar fram o tillbaka. Är donkeyn en bra singelvagn eller ska jag behålla camen tills jag verkligen behöver en duovagn istället?

Nån som tex haft CAM o bytt till Donkey som kan råda mig?

Jag gillar Donkeyns förvaringsmöjligheter,o såklart duo-valet längre fram, gillar att den har rejäla hjul då jag promenerar mycket överallt.

Fördelen med CAM är väl att sitsen är större o att den tar mindre plats i bilen... ?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21