Inlägg från: EllisBell |Visa alla inlägg
  • EllisBell

Bugaboo-tråd nr 21

Elinprecious: varken -08:orna eller -09:orna har vingmuttrar utan snäppfästen. Så en vagn med vingmuttrar måste vara äldre. Typ -06

• EllisBell

Adaptern är en helt annan till donkey i alla fall. Myggnätet borde ju funka. Men får du inte med ett nytt till nya vagnen? Kaffehållaren kan man ju använda till alla Bugaboo men med olika fästen.

• EllisBell

Pluttisen1: Fick du inte med olika fästen när du köpte mugghållaren? Annars kolla blocket och tradera.

• EllisBell

Me2: samma med transportväskorna. Cam och Cam 3 är nästan exakt samma vagn bortsett från några små förbättringar. De reservdelar som är olika är typ hjulen.

• EllisBell

Jag har alltid burit upp mina bebisar i liggdelen utan problem. Har tom haft den som bebissäng i början när man vill ha bebisen med sig i det rum man är även när den sover. En CAM-liggdel väger nada. Sittdelen ännu mindre.

• EllisBell

straw2008: under den perioden vi haft liggdelen som säng har vi som sagt burit med oss den sovande bebisen mellan olika rum och våningar i huset. Då har det rimligtvis med bärande att göra.

• EllisBell

winden: på grusväg använder man terränghjulen/snöhjulen fram. Och byta sovställning har jag aldrig sett ett barn ha problem med i en Bugaboo. Och du måste ju ha vetat hur man fäller innan du köpte vagnen? I ärlighetens namn tror jag inte alls att du har en Bugaboo utan att du är en bitter liten människa som kör runt med en ful Emmaljunga och som irriterar dig på människor som har andra preferenser än du. Barnsligt.

• EllisBell

winden: Som sagt. Om du haft en Bugaboo på riktigt hade du vetat om att det tar ca 10 sek att byta hjul. Vi byter alltid till stora framhjul på landet. Finns sällan grusvägar i städer nej. En kort bit kan man lätt vinkla vagnen och köra bara på de stora hjulen. Sen är min sambo 195 och har aldrig haft problem med vagnens höjd. Du låter exakt som de Emmaljungatanter i 25-årsåldern jag mött. Ingen tvingar dig att ha en BC. Buffalos är i mina ögon ful som stryk. Ska man ha den kan man ju lika gärna köpa en Briotraktor eller nåt.

• EllisBell

winden: Att klaga på allt på Buggan är ok men att inte gilla Emmaljunga är patetiskt?! Dubble standard much? Och visst, att varukorgen är svåråtkomlig med liggdelen på är inte ultimat. Men att köpa en vagn som man bara hatar allt med är lite märkligt. Varför gör man så? Den ergonomiska sitsen, vagnens höjd, hur man fäller osv kan ju inte komma som någon överraskning. Och ja, naturligtvis kan man använda snö/terränghjulen hela tiden om man vill. Vi har dem vid långpromenader, på stranden, i skidbacken mm. De andra har vi i stan. Helt ärligt tror jag inte att någon tar kritik mot en vagn personligt. Varför skulle man? Däremot ser jag som sagt inte poängen med att skaffa en vagn som inte har någon av de egenskaper man värdesätter.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21