Inlägg från: FruFA79 |Visa alla inlägg
  • FruFA79

Bugaboo-tråd nr 21

Vår son är snart 2 år, 90 cm lång och vi har en Bugaboo Cam sedan nyfödd. Nu skall vi åka på solsemester och jag undrar om vi skall ta med oss Buggan? Isf måste vi köpa Bugaboos förvaringsväska.
    Skulle ni ta med Buggan till Teneriffa eller köpa en paraplyvagn typ Maclaren och ta med???

• FruFA79
    Haven09 skrev 2011-01-24 14:03:40 följande:
    Vette tusan om det är värt o ta med en så dyr vagn för en vecka eller två...
    Men har den några år på nacken så kanske det är okej ändå:)
    Buggan är knappt 2 år men i superfint skick. En 09:aGlad. Min ögonsten, förutom sonenFlört

Frågan är; skall jag köpa en Maclaren á 3700:- eller ta med Buggan???
  • FruFA79
    Haven09 skrev 2011-01-24 14:12:23 följande:
    Ja du, det kanske är värt o lägga på en ny sulky om du älskar din Buggan.
    Menar du att Buggan kanske blir förstörd på en flygresa?
    Skall jag lämna Buggan hemma och köpa en sulky att ta med? Drömmer
  • FruFA79
    Fröken Småland skrev 2011-01-24 14:26:24 följande:
    Jag tycker att Babyproffsens sulkys med fullt liggläge (MacLaren kopior tycker jag de ser ut som) är bra och mycket prisvärda vagnar som passar riktigt bra på en semesterresa.
    Tackat för tipset!
    Skall kika på en sådan! Perfekt med fullt liggläge också, för sonen sover gärna sin aftermiddags-nap i vagnen.
  • FruFA79
    Bellbox skrev 2011-01-24 14:32:50 följande:
    Bra tips!
    Vad kostar dom?
    1049:- enligt Babyproffsen i tfn. Super!! Finns i offwhite, blå och svart.
  • FruFA79
    Tant Pruselius skrev 2011-01-24 14:41:53 följande:
    jag skulle köpa en beg Bee+ istället för MaCl... 2 flugor i en smäll
    Måste hitta en beggad Bee i så fall.
  • FruFA79

Tar man av insatsen på en BEE som man gör med Cameleon??
    Är BEE smidig att resa med om man jämför med Cam??

• FruFA79
    straw2008 skrev 2011-01-24 14:51:46 följande:
    Skulle oxå köpa en beg BEE !!!

Tycker inte alls att bee blir skadade under flygresor, skydda den med någon slags plast eller en gammal tynn bäddmadrass så är det lugnt.
    Är du säker? Behövs det ingen transportbag??
    Tänker sälja min Cam. och köpa en NY BEE isåfall. Och vill ju inte att en ny BEE skall bli förstörd på första flygresan....
  • FruFA79
    Bellbox skrev 2011-01-24 16:08:01 följande:
    ja då hade jag packat den kan jag säga
    Ja, det känns så. Letar efter en fräsch beggad BEE istället.
  • FruFA79
    AnPa skrev 2011-01-24 20:35:13 följande:
    @ FruAhlander: köp en begagnad bee, det gjorde vi (en 09:a) och hade med oss till grekland i somras. Helt underbar! Ska dock sälja den nu då den inte använts sen i början av september.
    Tjoa till om du vill sälja, jag är intresseradSkrattande
  • FruFA79

Vår lille son närmar sig 2-årsdagen och han växer så det knakar. Camen är för liten, men jag sparar den till nästa bebis. Har så många klädslar och flera parasoll, så jag vill ha den kvar.
    Men nu är vi på jakt efter en ny vagn; den skall både funka som året-runt-vagn och gärna resevagn i-ett!
    Är Bee+ mycket större än Cameleon???

• FruFA79
    Swenglish skrev 2011-02-04 19:58:43 följande:
    Oj, vad många som tycker att barnen växt ut Cameleon! Sonen fyller fyra i mars och är väl ca en meter lång, och han åker bekvämt Cam varje dag till dagis (vi har lååång promenad till dagis...). Tycker inte det ser konstigt ut, men jag kanske har vant mig?
    När han ligger och sover i vagnen, och jag har fällt den i fullt liggläge så "buktar"huvudet ut som en utbuktning i sufletten. Men när han sitter i Camen så ser det ok ut, han är ju int ens 2 år fyllda.
    Men jag antar att jag vill ha en Bee+ ändå...Oskyldig Att komplettera Camen med...
  • FruFA79
    imaj skrev 2011-02-04 21:12:28 följande:
    Swenglish: Att min dotter växt ur den beror nog mest på att hon är låång, hon fyller tre i slutet av april och är 1meter. Så om din fyraåring är detsamma så beror det nog på det för oss . När vi sålde den i somras var just det att huvudet buktade ut i liggläget, precis som FruAhlander också sa.

Nu buktar huvudet även ut på Swiften när hon ligger så gissar att hon växt ur de flesta vagnarna nu!

Tur att sambon lovade att jag skulle få köpa en helt ny till nästa bebis, så i maj kommer nästa cameleon till våran familj! Och denna gång den underbara All Black ...
    Vilken vagn fick ersätta Camen?? Letar ny vagn nu!!
  • FruFA79

Hlet ärligt, vad tycker ni...?
    Köpte en Cameleon mars -09, som jag använt till vår son i nästan 2 år. Dock varit snäll mot vagnen, så allt ser bra ut.... Nu till frågan. Har en Brio Sitty och en MacLaren också, men sonen åker aldrig vagne längre 2,5 år gammal så Bugaboon använts inte alls längre...
    Vi planerar ett syskon om ca 2 år, 4 år mellan syskonen, skall man spara Cameleonen till syskonet tyckrer ni??
    Eller sälja nu??
    Tyck till!!

• FruFA79
    Mia86gbg skrev 2014-01-05 00:14:16 följande:
    Någon som har Bugaboo skötväska och organizer? Bra, dålig?

Jag har köpt Bugaboo Organizer, och den verkar praktisk. Inte använd ännu, väntar på bebisen.
    Kompletterar Organizern med en Skip Hop skötvätska.
  • FruFA79
    Mia86gbg skrev 2014-02-09 11:46:01 följande:
    Funkar den till liggdelen? Ser den bara på bilder med sittdel.
    När liggdelen är på så sätter man Organizern på handtaget. Snyggt & sitter bra så också! Olika fästen följer med Organizern, så man har en hel rad olika möjligheter.
  • FruFA79
    littlemisssunshine08 skrev 2014-02-25 23:35:18 följande:
    jag har fäst den på liggdelen! däremot är jag inte helt nöjd med facken, hadfe velat kunna ha blöjor etc i, men det var den på tok för liten för.. får väl trycka ner annat viktigt:)

Ja, den är ju för liten för att få plats med allt till bebisen. Så jag tänkte komplettera med Skip Hop skötväska.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21