Inlägg från: Fröken Frågvis |Visa alla inlägg
  • Fröken Frågvis

Bugaboo-tråd nr 21

Har idag försökt montera en Easy x rider ståbräda på min Cameleon, men tycker inte att den sitter riktigt stabilt (den vippar bakåt när dottern sitter på den). Är det någon som lyckats montera den så att den sitter stabilt? Skulle i så fall gärna vilja se en bild på hur ni monterat den (vilket håll L-brickan är monterad på samt vilka hål ni använt).

• Fröken Frågvis
    Apotheosis skrev 2014-02-24 14:40:08 följande:

Snart kommer dessutom de nya, långa suffletterna till Cam3! Åh, vad jag längtar! Jag skall köpa den blå solsuffletten.

Vet du om de suffletterna också kommer passa "vanliga" Cameleon? (Min är från 2010)
  • Fröken Frågvis
    Apotheosis skrev 2014-03-01 17:44:18 följande:
    Ja, de kommer att passa. Men om du vill ha de långa suffletterna måste dina sufflettspännen gå att dra fram ett extra snäpp. En del av de gamla går inte att dra fram längre och då passar inte de suffletterna medan andra av de gamla fungerar utmärkt. Om dina sufflettspännen inte går att dra ett extra snäpp kan du lösa det genom att köpa nya sufflettspännen. Sufflettspännen för Cameleon3 passar på Cameleon och Cameleon+ och du behöver inte byta bågarna utan bara spännena.
    Perfekt! Tack för svar
  • Fröken Frågvis
    KiLo skrev 2014-03-09 15:50:29 följande:
    Fick veta att chassit är helt nytt! Tack för tipsen på vad jag ska titta efter ????

Jag har själv en Cameleon från 2010. Den har rullat väldigt långt men är fortfarande i toppskick. Lite repor på chassit och liiite rostfläckar på hjulbultarna men annars är allt fortfarande som nytt. Framhjulen är utbytta en gång men jag har även bytt däcken på min mountain buggy så det kommer man nog inte ifrån. Jag har själv valt att behålla min cameleon till barn nr 2 som väntas om ett par veckor. Räknar alltså med att den kommer rulla fint och säkert i många mil till tycker absolut du kan köpa en 10:a om den är välskött! Borde kunna gå att få till ett bra pris.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21