• ajnas

Bugaboo-tråd nr 21

Hej på er,
    jag har en Gecko som handtaget spruckit på i gummit/lädret/skummet. Nån som vet om det går att byta? Har sett att det finns utbytesdel till Camen, men passar den till Gecko, nån som vet?

• ajnas

Snabb fråga (som gärna vill ha snabbt svar ) - Har bugaboos bilstolsadaptrar sen tidigare barn, men behöver nu köpa nytt babyskydd. Vilka babyskydd är det adaptrarna funkar till...? Hade Maxi Cosi tidigare, funkar alla modeller? Vilka andra märken? Tacksam för svar!

• ajnas

Är det bara jag som lyckas få varukorgen uppochned varje gång jag fäller ihop chassit? Med följd att saker gärna ramlar ur. Går det att göra annorlunda? Jag lyfter vagnen lätt, sätter foten på pinnen mellan bakhjulen (de stora) så att de lägger sig över de små, låser upp handtaget och fäller det nedåt mot mina fötter. Dåligt förklarat kanske. Men kontentan - korgen hamnar uppochned. Hur gör ni?

• ajnas
    SchumiFerrari skrev 2011-09-08 20:18:49 följande:
    Stänger varukorgen med dragskorna. Då trillar inget ut..
    mini75 skrev 2011-09-08 17:40:35 följande:
    JAg tycker faktiskt att buggan är ganska krånglig att fälla, för att inte tala om att få upp den igen....
    Man lär sig tekniken ganska så snabbt... Jag fäller upp min på 30-60 sek... Beror på hur fort jag få rätt på foten för att skicka ut framhjulen.. Svårt att beskriva hur jag gör...
    Jag tycker också den är enkel att fälla, men... trist med varukorgen uppochned bara, snabbt eller långsamt
  • ajnas

Hej alla experter! Jag har en sån här transportväska med hjul för frog, gecko, cameleon och bee. Är det nån som vet om en Buffalo får plats i en sån?

• ajnas
    saal skrev 2014-05-07 12:01:39 följande:

är det den nya modellen då fungerar det. Kolla här www.barnvagnsblogg.com/bugaboo-transportvaskor/ så ser du hur de packar ner en donky i den modell jag nu tänker på och hela klippet avslutas med vilka (alla) vagnmodeller den är kompatibel med. 

Nej det är den äldre modellen jag har. Vad tror du?
  • ajnas
    saal skrev 2014-05-07 13:35:02 följande:
    Den modellen av väska du har är väll äldre än buffalon så de har väll inte tagit hänsyn till den modellen när de konstrurerade väskan kan jag tänka mig. Däremot passar väll din väska donkyn och då tycker jag att även buffalon borde gå ner (men man får nog packa den i två delar och räkna med att ta av hjulen enligt instruktion) men lämnar inga garantier ;) 

Hade själv en transportväska av den tidigare modellen utan hjul till min bugga som när jag sålde på blocket fick frågan av många spekulanter om den passade buffalo och donky. Försökte då googla svaret på den frågan men det var inte det lättaste. Slutade med att jag svarade spekulanter att de fick gärna ta med sin vagn och testa att packa ner den i väskan före ev köp. Nu kom ingen och provade och slutgiltiga köpare rullade en CAM så fick aldrig veta dock.
    Tack för ditt svar! Det är exakt där jag befinner mig, ska sälja min och någon med en Buffalo är intresserad. Hon bor dock inte här i stan och kan inte testa. :/ Men jag tycker den borde passa, den ser ju ut att vara hyggligt lik cameleon? Har mailat Bugaboo, får se om jag får nåt svar :)
  • ajnas

Fick svar från Bugaboo angående väskan och Buffalo. Inte jättegivande svar, men ändock ett svar. :)

"Eftersom att väskan producerades innan Bugaboo Buffalo kom ut på marknaden så är den inte designad för att passa.

Du kan självklart prova men vi kan inte rekommendera att använda dom tillsammans om det skulle orsaka en skada.

Den nya Bugaboo comfort transport bag är designad för att passa Bugaboo Buffalo."

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21