Bugaboo-tråd nr 21
Hoppar in här, funderar på att köpa en cam till bebis som kommer till sommaren, har tidigare haft bee och gecko till mitt andra barn.
Har stått i valet och kvalet mellan cam 3 och buffalon, men det blir nog cam!
Hoppar in här, funderar på att köpa en cam till bebis som kommer till sommaren, har tidigare haft bee och gecko till mitt andra barn.
Har stått i valet och kvalet mellan cam 3 och buffalon, men det blir nog cam!
Jag tror du gör rätt val. bee och gecko är ganska små vagnar, buffalon är ju större.
Jag älskar min Cam3. Om du gillade din Gecko är Cam3 ganska lik, men lite större, med teleskophandtag och med bygel. Jag struntar fullständigt i bygeln, men det är i fästet för bygeln du fäster snacktrayen och DEN är toppen när barnet blir lite äldre, speciellt mugghållardelen. Min son är jättestolt över att ha en egen mugghållare som han kan nå. Jag har rest mycket med min Gecko, min Cam och min Cam3 och de är toppen att resa med, tar inte så stor plats men är ändå en riktig vagn och inte en paraplysulky.
Det sköna med Cam3 jämfört med Gecko är att det är MYCKET lättare att hitta begagnade tillbehör, beställa suffletter som någon syr upp och så vidare. Vill man bara ha originaltillbehör och nytt har det ju ändå släppts mycket mer roliga tillbehör till Cam än det någonsin gjorde till Gecko. Snart kommer dessutom de nya, långa suffletterna till Cam3! Åh, vad jag längtar! Jag skall köpa den blå solsuffletten.
Hej! En liten fråga om mjuklift. Finns några passande till Bugaboo Cameleon? Där vi bor finns inte utrymme för barnvagn i lägenhet, port eller barnvagnsrum utan vi kommer behöva förvara vagnen i vår bil som står alldeles utanför vår port. Vi söker därför en sittvagn med mjuklift som är smidig att ta med upp till lägenheten att senare gömma i garderoben. En stor liggdel kan nog ta för mycket plats. Har googlat men inte funnit några mjukliftar till Bugaboon. Verkar dessutom som att alla Bugaboo Cameleon säljs som duo, med både sitt- och liggvagn. Kan en klara sig på bara sittvagn och mjuklift eller kommer vi behöva köpa liggdel också? Beror såklart på barnets storlek, men hur brukar det se ut? Vi kan absolut tänka oss att köpa både sitt- och liggvagn plus mjuklift, men då vill vi ju finna någon som passar Bugaboon bra. Behöver lite tips från er som vet. :)