Inlägg från: Hejåhå |Visa alla inlägg
  • Hejåhå

Bugaboo-tråd nr 21

Hej hej! Jag har nu levt livet med en beggad bugga i ett halvår. Har lite funderingar kring hur det blir i vinter. Jag har en Bugaboos åkpåse (äldre modell, tror den är tunnare). Det känns som att den åkpåsen är bra nu på hösten. Men när det blir upp emot 10-15 minus så känns det som att man vill gärna ha något mer vindskyddande och ombonat. Hur bäddar ni i sittdelen till vintern? Har ni regnskyddet på vintern när det snöar? Finns det något vindskyddande man kan köpa?

• Hejåhå

Hur får man på bästa sätt bort håret som fastnar på svirvelhjulen? Det känns som att halva min hårman har hamnat där.

• Hejåhå

Straw2008: vad har du fått tag på dunplymerna? Har du någon bild? Har du klippt hål i ett fårskinn?

• Hejåhå

Törs man verkligen elda så nära plasten. Det är ju inte direkt lätt att pricka med tändaren.

• Hejåhå

Jag har en begagnad cam 07:a. Jag har väldigt mycket repor på chassit och teleskophandtaget. Läste tidigare i tråden att den då kan vara fake, men det måste väl tillhöra normalslitaget?

Tips att få bort repor?

Blir det svarta chassit till all black mindre eller mer repigt? Det borde väl synas mer när det repas kan jag tänka mig.

• Hejåhå

Kimso: jag har haft maxi cosi. Fördelar är att det är lätt att bära eftersom det har låg vikt. Nackdelar: dåligt solskydd eftersom det inte skyddar så mycket mot regn. De växer ur skyddet ganska snabbt i jämförelse med andra. Men å andra sidan ska man ju inte gå långpromenader med babyskyddet och byta till en annan stol ganska snabbt.

• Hejåhå

Janet: min liggdel lutade lite. Huvudet är ju tyngst på bebisen och det blir en hävarmseffekt. Vi hade en kudde i vagnen och den kompenserade lutet lite. Prova lägg bebisen lite längre ner i vagnen, dvs mot dig, då blir hävarmen lite kortare.

• Hejåhå

Faceprimer: varukorgen slukar mycket iom dragsnoddarna. Däremot är den mycket trång att komma åt med liggdelen. Då får man lirka in mjölkpaketen.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21