Inlägg från: Elmiina |Visa alla inlägg
  • Elmiina

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Vi vill köpa en donkey duo då vi väntar ett syskon till våran 6månaders. Jag vet inte så mycket om vagnen förutom att den är snygg haha. Men var har ni köpt era någonstans? Var kan man hitta dom billigast nya tro?

Jag är lite sugen på all black. Nån som vet om det kanske kommer ut nya färger till senast oktober typ?

• Elmiina

Om jag köper en donkey duo all black på blocket, kan jag köpa till dom nya suffletterna som kommer ut i april då? Blir inte vagnen precis som om jag skulle ha köpt den från butik från och med april då? Eftersom att man från och med då kan mitcha och matcha som man vill och jag vill ha just svart chassi med de nya rosa suffletterna.

• Elmiina

Jaha!! Det med nya chassit hade jag ingen aning om, bra att du sa det! På blocket kan man få vagnen för ca 8000kr vilket är billigare än 16.000kr ny. Man kan tydligen beställa från utomlands men vet inte hur eller från vem man beställer då.

• Elmiina

Fick det här svaret utav ena hemsidan. "The Bugaboo Donkey exists of 1 seat, a carrycot, the chassis with wheels, a shopping basket underneath the stroller, a side shopping basket, fabric set and raincover. With the extensionset you can turn it into a Duo stroller. The extension set consists of an extra seat and extra raincover and suncanopy. We will ship our orders with DPD.com or UPS.com so that we have a tracking number for you to follow your order."

Låter det som att det skulle vara detsamma som att köpa vagnen hemma i Sverige i tex babyproffsen? Fattas något? Vad menas med exstension kit? Låter ju som att det är en mono som man köpt till ett extra kit bara och inte en duo. Eller har jag fel?

• Elmiina

Hos www.babyhuyswebshop.nl/ kostar duo vagnen all black 8100 svenska kronor. Känns ju värt! Kan sedan köpa till nya suffletter när bebis nr två har kommit och vi vet kön :)

Men är det nån som har beställt från dem något? Är de pålitliga? Man betalar med kort, är rädd att de drar för mycket eller nått. Och leveransen är på 3-5v, är det säkert att man får vagnen också?

• Elmiina

Ja nu ska jag sluta tjata på er!! Haha! Har bestämt mig för den sidan nu iaf :) känns super. Det enda jag undrar nu är ifall man väljer tex svart bas med soft pink, så är ju båda sufletterna och locket i den färgen. Jag vill ju ev ha olika färger på suffletterna samt svart ligg lock. Så all black blir nog bra, så köper man till sufletter bara.

Men tycker ni att det är snyggast att ha locket i samma färg som suffletten på liggdelen? Eller ha locket i svart.

Hahah jag är knäpp! Men jag har precis fallit för buggorna och kan ingenting

• Elmiina

Ja dom gör de. Vagnen saknar "stötdämpare" och därför är delarna lite lösa och därav lutar de lite

• Elmiina

Det tror jag inte. Den ska dock inte luta mer än en 5cm (eller var de en 5 krona?) då ska den reklameras

• Elmiina

Donkeyns sittdel är sjukt liten. Älskar min donkey men kommer nog byta efter dottern fyllt typ 2år. På Facebook gruppen så ser man bilder där 3-4åringar sitter som tighta små kråkor i sittdelen men mammorna hävdar att vagnen är så perfekt. Ser oskönt ut. Min 1åring har typ bara 1dm upp till suffletten.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21