• LR75

Bugaboo-tråd nr 21

imorgon ska jag hämta ut min sandfärgade sittdyna som kommit från kidz.
    fan att macken stänger om 10 min...vill ju ha den nu........
    tråkigt bara att jag har allerg mot för många färger så jag måste byta min rosa suffla och sätta på den sandfärgade.

• LR75
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-05-22 08:25:13 följande:
    Hämta den genast så jag får veta hur du satte den i din vagn å hur du fick den att sitta snyggt
    va vådå, är det svårtattfå dom att sitta snyggt??

måste vänta på att min egotrippade make kommer hem med bilen först...

sen slänger jag upp bild på nyklädd vagn...
  • LR75

någon garanti har du iaf inte då du inte är första köpare.

• LR75

så, då sitter dynan på plats.
    men i ärlighetens namn är jag inte skitnöjd.
    man får fixa och trixa lite för att den ska sitta bra.
    känns som det saknas något...något att sätta fast den med.

vilken sida man ska använda, ja det har inte jag heller klurat ut. Antagligen skall man ju kunna använda båda men då måste man ju klippa bort tvättlappen...och då torskar man ju lite andrahandsvärde tycker jag. Men man kanske kan spara lapparna i påsen med instruktionsboken typ.

sen är jag lite skeptisk till materialet. kommer det inte att bli flula maskor och tråduppdragningar om man tex skulle fastna med kardborrband från en sko eller liknande i det?

hade personligen föredragit att den slulle vara lite mer som oth´s dyna där ena sidan är i frotte. oki, den blir inte heller så snygg om det dras upp trådar...men den gick iaf att "klippa" till lite så blev den ok igen.

jaja...nu har man iaf en dyna som kam kan använda som mall...oki, den fungerar att använda men jag ser helst att man vidarutvecklar den lite och kommer med en uppföljare!

nu skall jag ut och jaga tunn frotte på nätet!

får se om jag får tid till att slänga upp en bild imorgon!

• LR75
    Asereht skrev 2010-05-23 11:41:15 följande:
    Nu blir jag väldigt osäker på om jag verkligen ska köpa en dyna. Jag hade hoppats på en perfekt dyna men när jag läser era inlägg blir jag väldigt osäker. Man kanske ska fortsätta arbeta på den perfekta dynan själv istället. Jag hade hoppats att den skulle vara perfekt på alla sätt och vis användningsmässigt och som en bonus hade man en perfekt mall om man ville sy i roligare tyg.
    alltså symetrin (eller hur det nu stavas) tycker jag inte att det är något direkt fel på.
    men jag hade velat ha något mer att fästa den med. alltså något att fästa "sido bältena" i, som det är nu så tycker jag att jag måste stoppa ner den lite i sitsen för att den inte skall glida. men i övrigt tycker jag den sitter bra.

och som jag nämnde, materialet är ingen favorit. visst, det är säkert skönt men hållbarhetsmässigt tror jag inte det kommer att hålla sig snyggt så länge.

så mitt tips är att klämm och känn på ett innan du köper ett.
  • LR75

hur har ni andra som har dynan resonerat kring tvättrådslapparna?

jag vill verkligen klippa bort mina då dom sticker fram och det ser inte så kul ut tycker jag...

klippa eller inte klippa??

• LR75

men om man vill ha den andra sidan upp då, då är det ju inte så snyggt med lapparna där...
    blir nog så att saxen åker fram ikväll!

• LR75

hur lägger jag upp ett foto i tråden? *minne som en guldfisk*

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21