Inlägg från: Armani |Visa alla inlägg
  • Armani

Bugaboo-tråd nr 21

Om det står en 3a på fästen till parasoll, vad betyder det?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Armani

Är det någon av er Frog-ägare som har en ståbräda med pall? Funderar på att byta ståbräda nämligen, har en från Lascal just nu, men funderar på att sälja syskonvagnen som inte används och ist ha en pall på brädan som stora kan slå sig ner på om hon skulle bli allt för trött i benen.... Tror ni att det skulle funka med en sån till Frog, eller blir det för tight om plats för barnet som står/sitter?

• Armani

Provar att fråga ang sittpallen på ståbrädan igen
    Är det nån här som har en sån till sin Frog/Gecko som har lust att berätta hur det funkar? Eller kanske till sin Cam och som kan berätta hur pass högt ni isf måste ha handtaget inställt på då barnet sitter på pallen för att det ska vara så bekvämt som möjligt både för den som kör vagnen och för barnet?

• Armani
    Ängelii skrev 2011-06-17 22:18:08 följande:
    Jag har en sådan pall till min ståbräda (helt suverän!) Jag är bara 162 cm lång och dottern är ca 95 cm och jag ändrar bara handtaget 5-10 cm för att det ska fungera för oss, men det är ju olika på hurt långa man är ;)
    Ok, tack Hur mkt skiljer det i höjd mellan en Cam som har handtaget längst ner och en Frog tro? Drömmer Vår stora är nog runt 95 cm lite drygt oxå skulle jag tro, hade ju varit kanoners om man kunde sälja syskonvagnen och använda en sådan vid långpromenader ist, hon åker ändå så gott som aldrig vagn... Ståbrädan funkar det fint med men just i sommar kan det bli mycket spring på marknader och så, kan ju vara skönt att sitta för henne då. Samtidigt, blir det mest bara ont om plats pga handtaget som inte går att höja och sänka (Frog) så blir det kanske bara bökigt.
  • Armani
    AnPa skrev 2011-06-17 22:48:39 följande:

Alltså cam-handtaget går mer rakt upp än frog-handtaget, om du förstår vad jag menar? Jag har en kompis här i tråden som har en cam som har en sån ståbräda med sittpall. Ska prova nästa gång vi ses hur den funkar på min frog. Eller är det panik att få veta nu? Vi ses nog nästa vecka.

Hon går lite brevid vagnen när hon har ståbrädan på sin cam

Åh, det vore jättesnällt om du ville det! {#emotions_dlg.flower}
  • Armani
    standby skrev 2011-06-22 15:27:44 följande:

Någon som haft ett barn som gärna sover på sidan eller magen? Hur har det gått sen när ni bytt till sittdelen?
    Kommer gråta blod om lillen ej gillar vagnen :S
    Han sover kasst på rygg så jag är "ogudaktig" och låter honom sova på magen på hans längsta sovpass under dagen.

(sover 3 h på mage, 20 min max på rygg..)

Jag har två magsovare och bägge två har älskat/älskar den ergonomiska sittdelen
  • Armani
    standby skrev 2011-06-22 16:11:01 följande:
    Armani - skönt att höra! Hoppas det blir samma här, just nu är han inte så förtjust i vagnen alls, ser ju ingenting roligt från liggdelen men han får härda ut i den ngr månader till :)
    Vår minsta hatade oxå liggdelen, det var ren pina att styra honom i vagnen dom första 4½ månaderna tills vi bytte till sittdelen, då vart han en glad kille som älskar att åka vagn Den stora fördelen med ergonomisk sits enligt mig är att man kan sätta även små barn i den och dom sitter bra, till skillnad från vanliga sitsar då man oftast får vänta väldigt länge på att barnet ska kunna sitta bra utan att kasa ner.
  • Armani
    TinkyWinky skrev 2011-06-23 15:55:34 följande:
    tack för bilden, va o prova både tullsa o ngt annat men tullsa satt super bra :) Men det fanns bara i blå o rött o vill ha svart så ska kolla på andr ställen o finns dte je där helelr så blir det nätet :)
    Vi har oxå ett från Tullsa, ett svart/silver-mönstrat, sitter kanon
  • Armani
    Överbandsfürern skrev 2011-06-24 12:15:27 följande:
    Jag måste tvätta sittdelen. går det att köra den i maskinen? Tänkte mest på ryggskenorna så inte de trasar sönder tyget.
    Dottern låg i vagnen och sov och blöjan läckte nämligen :-S
    Jag har kört alla tygdelarna till vagnen i maskin på 40 grader fintvätt, lite tvättmedel och inget sköljmedel, gått finfint Se bara till att alla kardborrar är stängda så dom inte rispar något!
  • Armani

650:- för en ny pall till en ståbräda inkl frakt med kollinr, är det ett bra pris tycker ni? Har fått möjligheten att köpa en nu, velar fortfarande en del om den kommer göra sig bra till froggen men samtidigt verkar dom svåra att få tag i så kanske ska ta chansen att prova... Hur skulle ni ha gjort?

• Armani
    Liten Mjau skrev 2011-06-25 05:59:15 följande:
    Armani- det är bra pris. Jag betalade 550kr för min begagnade pall, inkl frakt.
    Då tror jag att jag slår till Tack!
    Men funderar på en sak.... Enligt säljaren ska den passa till både dom nya och dom gamsla ståbrädorna, men så är det väl ändå inte?? Det är väl bara dom gamla? Kanske endast vissa årsmodeller oxå?
  • Armani
    Fröken Småland skrev 2011-06-25 12:01:44 följande:
    De passar bara de gamla.
    Precis vad jag hade för mig Säljaren har väl kanske dålig koll... Men har för mig att det även stod på Familjetorget då dom sålde dessa att det endast var vissa årsmodeller av ståbrädan? Eller kanske det bara var årsmodellerna fram tills dom nya började tillverkas (dvs alla dom gamla)? Nu minns jag inte helt hundra vilka år det var mellan, men fram till 2009 var det iaf...
  • Armani
    Fröken Småland skrev 2011-06-25 12:34:02 följande:
    Gå aldrig på årsmodell utan på utförande Det är den gamla "klumpiga" ståbrädan utan snabbfästen som pallarna funkar till.
    Ok, då är jag med Tack!
  • Armani
    YayasMami skrev 2011-06-27 19:38:49 följande:
    Någon som vet vart man kan få tag på brun sittdelsbas och varukorg? Har letat på tradera och blocket i säkert ett halvår men de få som kommer upp säljs jättesnabbt Någon som vet annan bra annonssida?
    Här på FL Fick tag i en brun sittdelsbas för 300:- här. Varukorgen fick jag tag i på Tradera men den vart dyr Obestämd
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21