Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

MissR skrev 2010-11-22 18:17:25 följande:
    Grattis!!!
    Den är galet snygg!

Men jag kommer inte på någon bra övertalningsstrategi för att fåmannen att förstå att den är värd 3000:- extra.....
    3000??! herrejisses... mycket pengar!
    fast i.o.f; vinterhjul & åkpåse kostar ju en del kom jag på (som ingår) Drömmer
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-22 19:19:01 följande:
    Jag köpte en helt ny från babytrader som jag fick i förra veckan och betalade under 8000 för allt inkl frakten =)!
    Snabb leverans var det oxå tog tre dgr från att jag hade lagt in beställningen =)!
    vad ingick i priset?
  • Bellbox
    Jessiicaa89 skrev 2010-11-22 22:56:17 följande:
    Hej :) frågan är säkert ställd tusen gånger.. men.. Kan man göra med buggan i snön med vanliga hjul? Med vinterhjul? Vill inte tvingas köpa en ful gammal pansarvagn :O
    Läs denna och föregående sida här så tror jag du får en del olika tycke ang just detta...
  • Bellbox

Jag har inte heller använt vinterhjul/terränghjul...

• Bellbox
    Stargirl skrev 2010-11-23 10:24:41 följande:
    Jag ser den....kolla igen.
    ja nu syns den Solig *fiiiiiiin*
  • Bellbox
    Miss Lau skrev 2010-11-23 11:13:25 följande:
    Enda kruxet är väl det här med snö, synd att det inte finns vinterhjul till Bee det hade varit perfekt
    Men hade nog sett roligt ut
  • Bellbox
    OoSOLINoO skrev 2010-11-23 11:41:04 följande:
    Om jag skulle bestämma mig för att köpa en Cam begagnad så undrar jag hur stor "skillnad" det är mellan de olika årsmodellerna? Någon som vet.
    Du kan läsa under "FAQ" som står i trådstarten. T.ex står det:

Vad är det för skillnad på en 06:a och en 07:a?
    Ingen alls. Bugaboo har inte årsmodeller. Det går att byta basdelar och toppklädsel mellan vagnar från olika år.
    Den uppdaterade Cameleon (se rubrik "den nya Cameleon") kom till butikerna under senare hälften 2007 men det är ingen årsmodell.
  • Bellbox
    danosani skrev 2010-11-23 12:05:39 följande:
    Vill du vara helt, jättesäker på att få ett glidfritt chassi är det 2006 och tidigare som du ska kolla efter. Handtaget regleras med skruvar istället för snappfästen.
    Huruvida det är fixat på de allra senaste modellerna eller inte, överlämnar jag åt någon annan att svara på
    JA det är fixat; ändrat från skruv till popnit
    Så det går att se på insidan av snap-fästet
    -sen var det ju bara en viss tid dessa chassin fanns men klart några finns säkert på Blocket; precis som det finns problem med några av alla märkens barnvagnar på marknaden
  • Bellbox
    danosani skrev 2010-11-23 12:51:31 följande:
    Fast vissa chassin med popnit glider ju också
    vissa ja... herrejisses; årsmodellen från 2006 och bakåt börjar ju bli gamla de nu, vet flera som har problem med dessa men inte skriver jag HÄR jämt om det som om "ALLA" hade problem eller hur?
    De av oss som INTE upplevt problem (& som har vänner & bekanta utan problem) måste väl ändå få påpeka det?
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-11-23 14:04:37 följande:
    Mitt chassi med popnit gled för första gången alldeles nyss...:( det har klarat sig i ett år men nu så... Det är tredje chassit jag är inne på och trodde det skulle vara ok nu med popnit, men icke...
    Jag köpte vagnen jan 08 så nu har jag inte garanti kvar heller...! Eller är det nån som vet om kanske garantin gäller på chassit från det att jag fick det nya och två år framåt??
    Jag köpte från Babytrader.

Börjar allvarligt överväga att sälja vagnen nu innan det börjar glida ännu mer för att överhuvud taget få ut nåt för den... Men vad 17 ska man ha istället?
    ja fy det är ju verkligen tråkigt att vissa haft såna problem usch så trist...

Ang det här med chassit; Man får väl anta att Bugaboo tagit till sig av kritiken och att om det hade strömmat in av felaktiga chassin så borde väl produktionen förändrats kan man hoppas? Tycker det vore konstigt annars... återförsäljarna rapporterar väl in till Bugaboo gissar jag när det uppkommer ett garantiärende?
    Det ligger väl knappast i Bugaboos intresse att massfabricera barnvagnar av dålig kvalité eftersom de hela tiden haft så pass gott rykte...
    Blir lite nyfiken på hur de gör med snapfästena på den nya DONKEY'n? Någon som vet?

som sagt, vi är många nöjda ägare också
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21