Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

danosani skrev 2010-11-23 14:49:22 följande:
    Exakt så kommer vi att göra med lillebror som kommer i april. Tycker att singel-liggdelen ser alldeles normalstor ut. Vi började inte använda vår UJ förrän tjejen var 1,5 just för att den bara är framåtvänd. Denna gången blir det UJ - Bugga - UJ Swift. Många vagnbyten för att hålla sig nöjd
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-11-23 19:38:54 följande:
    Man kan ju tycka att just vad gäller chassin som reklameras att de kunde se igenom tvåårsregeln, iaf när man nyligen fått ett nytt chassi... Om det chassit jag har skulle suttit på en ny vagn skulle man ju fått det utbytt... Kanske ska pröva att mejla Babytrader eller bugaboo?
    Håller med! En barnvagn ska ju kunna överleva minst 2 barns barnvagnsår (hängde ni med?!)
  • Bellbox
    Alisa skrev 2010-11-23 22:40:27 följande:
    För mig som fick problem med glidande chassi efter två år(och garantitiden) gjorde jag en egen lösning och lagade bromsen själv, jag hittade två smala metallplattor i verktygslådan och "knödde" in dem innan jag klämde tillbaka de vita bromsdelarna. Nu fungerar den perfekt, glider inte alls längre. Jag är mycket nöjd eftersom jag blev hänvisad till att köpa nytt chassi.  
    Kan du beskriva mer detaljerat steg-för-steg (för mig som är trög-tänkt)
  • Bellbox
    Tant Pruselius skrev 2010-11-24 15:33:09 följande:
    jo jag tänkte oxå det, men om man inte vet själv hur man ska testa också säger dem att det inte glider... man vet ju inte hur ärliga folk är...
    stjernan skrev 2010-11-24 16:00:05 följande:
    Om man drar vagnen uppför ett trappsteg så brukar det märkas.
    ÄR det en vagn med problem (de som nu har det; långt ifrån alla har ju det som sagt!) så märker ni det ju genom att bara hantera handtaget; ni behöver inte precis lasta vagnen full och sen panik-dra den hårt upp för en trappa för att kolla
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-11-24 15:23:11 följande:
    dra i det FÖRSIKTIGT, skulle någon tokdra i mitt chassi skulle jag slänga ut dom för det är ju så det skadas från början....
    Precis!
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-11-25 09:32:02 följande:
    Jag tycker inte att bugaboos egna åkpåse är för tunn om man har en varmfodrad overall, vantar och tossor. Jag tänker ha den hela vintern. Är det femton minus eller kallare kan man nog ändå inte vara ute några längre stunder med en liten tänker jag.

Nån som vet förresten om bugaboos åkpåse passar i en UJ single?
    passar kanon enligt en vän till mig
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-11-25 17:39:21 följande:
    Eller så hänger man ingen trasa på sufletten, barnet ligger så djupt att den varken får solen i ögonen eller blåst....vad är det med dessa trasor som hänger på alla sufletterna
    *hear hear* Skål
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-11-26 20:21:29 följande:
    Miss r det låter dyrt i mina öron, utbudet styr ju men jag skulle inte betala mer än 4-5000 för den vagnen med de tillbehören
    Håller inte med...
    Där jag bor är det såna priser i alla fall!
    (utbud & efterfrågan som sagt)
    men pruta kan man ju alltid göra lite
  • Bellbox
    BaBBels skrev 2010-11-30 20:17:29 följande:
    Mitt bland alla inlägg om bilstolar :) Idag hände något med mitt chassi! Det kändes som om popniten på vänstersida liksom släppte... så nu går det inte att låsa handtaget på den sidan.. :( Det går att köra ändå men det glappar ju... Kan det vara så att den släppte...? Eller vad kan det annars vara. Inga lösa delar ramlade av vagnen men det lät som om något lossnade...

Vad gör jag? Vagnen är köpt begagnad..
    körde du den i en trappa? vad hände vid tillfället problemet uppkom?
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-12-03 08:45:55 följande:
    Man ska vika den på ett speciellt sätt för liggdelen, liksom rulla överdelen... så rumpdelen blir som en madrass. Alltså det inte bli något knöligt i botten, be någon som säljer bugaboo att visa. det sutter jätte jättefint om du viker rätt.
    Ett jättebra tips!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21