Fröken Småland skrev 2011-08-13 20:35:46 följande:
Hej och välkommen till tråden! Ursäkta att vi glömde svara, det där är en sån där fråga som man läser och tänker att man skall svara på lite senare eftersom det är lite jobbigt
Här får du min åsikt: alla chassin som är gjorda efter ungefär 2007 har ett snäppfäste för höjdreglering av handtaget. Det snäppfästet hade mycket problem med reklamationer i början och även ett bra tag framöver, till och med nya kan drabbas. Det som händer är att det har svårt att stanna kvar i rätt läge så när man går i trappor (vilket man absolut inte skall) eller kraftiga nedförsbackar så kan handtaget glida uppåt och bli längre. Det kan dock aldrig lossna så det är ingen säkerhetsfråga. Bugaboo har bytt ut alla dessa chassin med ett leende, med samma vanliga generösa garanti som alltid, men det gäller om du är första köpare och inom två år. Så det innebär att begagnatköp alltid är en risk. Numera finns det tydligen ett lagningskit för glidande chassi men jag kan inget om dem tyvärr, inte pris heller. Och någon i tråden har lagat själv med stor framgång genom att peta in en gummibit i problemområdet men be mig inte om detaljer.
Om man köper ett chassi av den äldre modellen, med vingmuttrar, så löper man noll risk för glidande chassi. Men då är höjdregleringen lite mera omständlig men det störde aldrig mig. Och väldigt många av de nyare chassina har också funkat felfritt, man hör ju mest om de som krånglar. Chassits ålder spelar inte så stor roll utan det är användningen och underhållet som är avgörande. Alla Cameleonvagnar är kompatibla med alla Cameleontillbehör, heja Bugaboo
Läs vad jag skrev häromdagen