Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

Karo Lina skrev 2010-09-10 15:59:48 följande:
    Wiiii nu har jag beställt! Beställde från Kidzshop eftersom de hade omgående leverans och man fick 500kr i presentkort där att köpa tex tillbehöv för! Spännande!
    Har ni andra goda erfarenheter av kidzshop?
    De är bästHjärta De kan dock vara lite dåliga på att svara på mail så om man vill nåt så får man ringa
  • modestyclara
    livet från ljusa sidan skrev 2010-09-11 21:19:54 följande:
    i diskmaskinen???  haha, alla fyra??

Hade någon något bra tips att få bort allt hår som fastnar...bläää 
    pincett...
  • modestyclara
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:55:15 följande:
    Tänkte mer på att själva ligg/sittdel är långt ner :)
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-12 20:43:35 följande:
    allt finns i FAQ som du finner i TS.
    Frog och gecko är gamla vagnar! mao säljs inte längre. Gecko är minst, sen kommer frog. både frog och gecko har fast handtag mao. ni kan inte höja sänka vagnen.
    Cameleon är nyare och finns i handeln, den har höj/sänkbart handtag och är störst av vagnarna.
    Nej vagnen är alltid ergonomisk, annars skulle vitsen med en ergonomisk sits försvinna

Mer info finns som sagt i FAQ men det låter ju som att de e en cameleon ni ska ha med tanke på längden.

*viskar det finns en bee och en bee plus oxå*
    Tackar! Ja jag kollade på hemsidan och förstod att frog var den mindre av dom iaf =) Men ett höj och sänkbart styre är ett måste för oss, då jag e 170 cm =)  Jag är inte så förtjust i Bee, tyvärr :)
    jag är 170 och kör frog Hjärta
  • modestyclara
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-12 21:42:17 följande:
    nackdelen med beg. är att man inte får garantier om vagnen går sönder. en cameleon som man kan höja sänka handtaget på är mer känslig och kan lättare gå sönder än en vagn som har fast handtag. av den anledninge tycker jag att man ska satsa på att köpa en frog! vill man ändå chansa på en cameleon så bör man titta på dom av en gammal modell som har gamla chassit. gamla chassit har skåror och fästen som ser ut som vingmuttrar. dom tenderar att ha svårare för att gå sönder än som cameleon som har snapfästen!
    håller med! det finns en hel fina frog på marknaden och en del som bara är solblekta och i övrigt fina...
  • modestyclara
    lolo21 skrev 2010-09-13 11:43:37 följande:
    Hur bäddar ni i liggdelen till cam i vinter? Kommer ju om allt går bra ha en nyföding i januari, det känns som det är himla kallt då.. Finns det ngt gosigt tillbehör som håller den lill* varm eller är det bara att bylsa på med overall, täcke och locket över?
    jag har kört med en phil&teds lift i liggdelen, praktiskt om bebben sover och man ska in och hämta syskon på förskola eller om man inte vill dra in en snömoddig vagn hemma...
  • modestyclara

Orkar inte bläddra bak men den som frågade om vilken toppklädsel som passar till mörkblå bas: paul frank colour blocks ä runisex och passar utmärkt.

• modestyclara
    lolo21 skrev 2010-09-13 20:00:49 följande:
    Följdfråga: Vilken av mjukliftarna var det, sport, dash eller vibe?
    sport men jag vet andra som kört på de andra så det spelar ingen roll
  • modestyclara
    lolo21 skrev 2010-09-16 15:16:19 följande:
    Halloj

Nu har buggan blivit tvättad, smörjd och ihopsatt med nytvättad klädsel. Den är såå snygg med sin nya P&T-mjuklift:)

Har en fråga. Sufletten är så "vek" eller vad man ska säga, den är liksom slapp och inte spänd. Det var så även innan, så det har inte blivit sen vi satte ihop den på nytt. Hur kan man fixa så den blir mer spänd?
    prova att byta plats på sufflettspännena...
  • modestyclara
    lolo21 skrev 2010-09-17 09:55:36 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har redan provat det o tyvärr hjälpte det inte.. ska googla o se om jag hittar nåt mera.
    är det en frog du har? då kan det vara fel spännen ifall du har en cam-sufflett?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21